120 מיליון ש' יושקעו בדיגיטציה של ארכיון רשות השידור
הסתיים מכרז הדיגיטציה של ארכיון רשות השידור, שעבר לידי תאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן. היום (יום ב') הכריז התאגיד על הזוכים - דראקו, גל קול, דורי מדיה וג'וש מרקטינג.
למכרז נגשו 7 חברות, ומהן נבחרו ארבע שימירו את ארכיון הטלוויזיה הישראלית של רשות השידור, לתוכן דיגיטלי, כך שיוכל להיות משודר ומונגש לציבור באיכות גבוהה. מדובר בפרויקט דגל עבור התאגיד ימשך בין 3-4 שנים. עלות הפרויקט תעמוד על כ-120 מיליון שקלים.
במסגרת הפרויקט יומרו מאות אלפי אוצרות התוכן ששודרו בערוץ 1 מאז הקמתו ועד לשנת 2013. מדובר על תכניות אולפן, ספורט, חדשות, אקטואליה, אירועים לאומיים, הפקות מקור, דוקו ועוד.
החברות יטפלו בפרויקט בהתאם להתמחותם: דראקו תטפל בקלטות 1 אינץ' , גל קול בקלטות דיגיטל , דורי מדיה בסריקת תמונות סטילס וקלטות בטא SP, וג'וש מרקטינג בפילם מ"מ 16.
- ניר צוק מתקרב לרשת 13; ומי יהיה המנכ"ל החדש?
- אחרי סאגת קובלנץ: התאגיד בחר בגולן יוכפז למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר ב-2008 יצאה רשות השידור לפרויקט דיגיטציה של אוצרותיה, יחד עם מכון היודאיקה של אוניברסיטת הרווארד האמריקאית, בהשקעה של 10 מיליון דולר שאמורה היה לשלם המכון. הפרויקט היה משותף לארכיון הרדיו וארכיון הטלוויזיה של הרשות, ובסך הכל דובר אז על כ-70 אלף שעות ארכיון רדיו וכ-130 אלף סרטים בארכיון הטלוויזיה.
ואולם פעילות זו הלכה והתפוגגה ולא יצאה בסופו של דבר אל הפועל. בתחילת השנה יצא התאגיד למכרז חדש לארכיון הטלוויזיה בלבד, בסך כ-350 אלף שעות. הארכיון כולל בנוסף לקלטות וידאו אנלוגיות מסוגים שונים, גם תמונות סטילס ופילים מסוף שנות ה-60 ולאורך כ-50 שנה.
מנכ"ל כאן, אלדד קובלנץ, מסר כי "שימור הארכיון הינו חלק מההיסטוריה של ישראל, ואנו גאים לקדם פרויקט לאומי זה. שימור מורשת השידור הציבורי היא חובתנו ובהתאם אנו משקיעים משאבים ומאמצים רבים בנושא. בסופו של התהליך יזכה הציבור מנגישות לתוכן יקר ערך, באיכות שידור מעולה".
- 5.לפחות משהו טוב יצא מהתאגיד (ל"ת)-------------------- 22/11/2016 13:53הגב לתגובה זו
- 4.אטא 21/11/2016 20:25הגב לתגובה זושניי אדיוטים אשר שיכרון הכוח עלה להם לראש
- 3.אטא 21/11/2016 20:24הגב לתגובה זושניי אדיוטים אשר שיכרון הכוח עלה להם לראש
- 2.אאא 21/11/2016 18:11הגב לתגובה זוהארכיון המדינה הטלוויזיוני שייך לרשות השידור .לא יעלה על הדעת בשינוי השם. רשות השידור היא ורק היא אחראית על הארכיוו שניבנה במשך שנים. כל הכבוד לרשות השידור בארכיון ניפלא . מקוה שרשות השידור תמשיך לנפק למדינה אוצרות נוספים.כי רק היא מסוגלת
- 1.אאא 21/11/2016 18:10הגב לתגובה זוהארכיון המדינה הטלוויזיוני שייך לרשות השידור .לא יעלה על הדעת בשינוי השם. רשות השידור היא ורק היא אחראית על הארכיוו שניבנה במשך שנים. כל הכבוד לרשות השידור בארכיון ניפלא . מקוה שרשות השידור תמשיך לנפק למדינה אוצרות נוספים.כי רק היא מסוגלת
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
