סודה סטרים. אלנבי
צילום: יח"צ/ יוטיוב
TV

פרסומת סודהסטרים שורפת את הרשת עם מיליוני צפיות

24 שעות בלבד לאחר עליית הסרטון לאוויר, מונה הצפיות בסרטון עומד כבר על כ-10.5 מיליון צפיות אורגניות, ללא מימון. מאחורי הקונספט והרעיון הקריאייטיבי עומד יואש פלדש, סמנכ"ל הקריאייטיב של אלנבי
משה בנימין | (8)

רבים רצו לקבל לידיהם את תקציב הפרסום הגלובלי של חברת סודהסטרים הישראלית שפועלת בכל רחבי העולם. רצו וידעו למה. 7 חודשים לאחר הקמפיין הראשון עם ת'ור ביורנסון - "ההר" ממשחקי הכס, החברה יוצאת בסרט פרסומת חדש, שוב עם משרד הפרסום אלנבי והוא לא פחות טוב ומיוחד מקודמו. גם בפרסומת זו מככב ת'ור ביורנסון והפעם מצטרפת אליו כשחקנית חיזוק גם 'ספטה' מ"משחקי הכס" - השחקנית האנה וודינגהאם.  

 

24 שעות בלבד לאחר עליית הסרטון לאוויר, מונה הצפיות בסרטון עומד כבר על כ-10.5 מיליון צפיות אורגניות, ללא מימון, ממספר מקורות: ערוץ היוטיוב עומד על למעלה מ-9 מיליון, בעמוד הפייסבוק shame or glory למעלה מ-1 מיליון צפיות, בעמוד הפייסבוק של heavy bubbles כ-46 אלף צפיות ובעמוד הפייסבוק של "אריה סטארק" כ--441 אלף צפיות ועוד, כולל סיקור ב"ניוזוויק". מעטים המותגים שיכולים להעניק למשרד פרסום ישראלי כזו חשיפה ואפשרות לצרף לתיק העבודות קמפיין בקנה מידה שבליבו עשייה קריאייטיבית שחדוות היצירה שבה בולטת לעין.  

הקמפיין שמתמקד בערכים סביבתיים ובריאותיים ומעודד שתיית מי ברז, צולם במקום  שהפך לבירת הפרסום הישראלית עבור קמפיינים בהיקף תקציבי גדול - קייב, אוקראינה. הקמפיין הגלובאלי של הקבוצה מושק השבוע ב-5 יבשות וכולל פעילות קד"מ, יחסי ציבור ודיגיטל סביב עולם תוכן שיצרה החברה הנקרא "Shame Or Glory". 

הסרטון שקורא להפסקת זיהום הפלסטיק העולמי הנגרם משימוש בבקבוקי פלסטיק חד פעמיים בוים על ידי אוהב פלנץ ובתוכו ניתן גם לאתר את מנכ"ל החברה דניאל בירנבאום בתפקיד משנה. מאחורי הקונספט והרעיון הקריאייטיבי עומד יואש פלדש, סמנכ"ל הקריאייטיב של "בית הקונספטים" אלנבי.  בצד של סודהסטרים יש לציין את אנשי השיווק הבינלאומיים של החברה שמובילים את הפעילות השיווקית לקמפיינים מדוברים בזה אחר זה: מתי יהב, שירי הלמן, איתי ביכלר ומעין נוה.

"סודהסטרים מבצעת מהפכה בעולם המשקאות ומציעה פתרון ייחודי המאפשר להתחבר לבחירות צרכניות איכותיות ובריאות יותר", כך לדברי מתי יהב, סמנכ"ל השיווק הגלובאלי של החברה, "במרבית ערי העולם, יש לאנשים גישה ישירה למי ברז איכותיים, טריים ובריאים בבית. סודהסטרים מאפשרת בקלות ליהנות ממים מוגזים באופן פשוט, לשלם פחות וגם לעצור את מגפת בקבוקי הפלסטיק החד פעמיים המזהמת את הכדור שלנו".

בשונה מהקמפיין הקודם שיועד מראש לרשת ועלה גם לטלוויזיה לאחר ההצלחה הרבה והחשיפה שלה זכה, הסרטון הנוכחי יועד מלכתחילה לעלות לטלוויזיה וישודר בפריסה גלובאלית נרחבת. העלילה בסרטון מתכתבת עם ה-"Walk Of Atonement", אחת מהסצינות המפורסמות והזכורות בסדרה. היא נפתחת עם אנטי-גיבור חסר בטחון בסופר מרקט שבו הוא רוכש 2 שישיות של בקבוקי מים מינרליים. מעשה זה גורר "שיימינג" בסגנון ימי הביניים כשמאחוריו צועדת דמות תקופתית שנראית תלושה ואנכרוניסטית עם פעמון גדול כשהיא מכריזה Shame shame..."בושה"..."בושה". 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הבחור חסר הביטחון שכבר מתחיל לשדר אותות מצוקה המעידים על חשש גלוי, משלים את רכישתו ויצא מהסופר כשהוא מלווה במבטי אכזבה מכל הסובבים אותו כולל הקופאית בסופר. אווירה זו נמשכת ברחוב כשהוא צועד עם 2 השישיות של המינרליים ואחריו הדמות המסתורית עם הפעמון. תוך כדי מסלול ההליכה ברחוב, הסביבה משתנה ו"חוזרת בזמן" עד שהפאנץ' מתגלה כשהוא מגיע ליעדו, וננזף, לאחר כ-3 דקות. 

 סרטון הפרסומת הראשון בכיכובו של ת'ור ביורנסן

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    יוסי 22/11/2016 10:30
    הגב לתגובה זו
    לא מבין מה הגאונות הגדולה שהיו צריכים עבורה כמה מנהלי שיווק "in house" מסודה סטרים שחברו למשרד "אלנבי" בשביל "הקריאייטיב הדגול" שכל כולו נשען על "ההר" ממשחקי הכס..ככל הנראה שהתשלום ל"הר" עלה כמה מליונים כפרזנטור, יותר מכל הקמפיין עצמו...נכון, המניה עפה ואחוזי המכירות הרקיעו שחקים וזו המטרה ואכן סודה סטרים עשתה את שלה, אלא שהיא מתפארת בגאונות הקמפיין מסיבה לא ברורה, שכן אולי זה לא כזה cost effective לבוא ולהתהדר באיזה קריאייטיב שכל כולו נשען על סלבס..אף אחד פה לא המציא את הגלגל..הוט עושים את זה עם רונלדו ורבים כמוהם..אבל אולי כדאי שסודה סטרים תלמד קצת מקוקה קולה שכל הקמפיינים שלהם כמו "i'm a zero" נשענים על קמפיין brand עם קריאייטיב איכותי של אנשים אנונימיים ומסרים וסלוגנים שמדברים בדיוק לקהל הטרגט שאליהם הם מכוונים..המניה שם תמיד נוסקת ואחוזי המכירות תמיד בשמיים.. בואו נעשה ניסוי קטן ונוריד את "ההר" ונחליף אותו במישהו אנונימי או מפורסם פחות ממנו שירים מכשירי סודה סטרים כמו משקולות ואז נדע כמה אימפקט בדיוק יהיה לקמפיין..ברורה לכולנו התשובה והתוצאה לעניין זה. חבל מאוד שלא משקיעים פה בקריאייטיב ולוקחים מחלקת דיג
  • 7.
    זה מוכרח להיות אלים?? (ל"ת)
    אחד מהעם 20/11/2016 13:09
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    איפה פה מפליצים ? משעמם תחת (ל"ת)
    פיהוק גדול 17/11/2016 16:37
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מישל 16/11/2016 19:14
    הגב לתגובה זו
    לוקחים פרזנטור שכל פלוץ שלו יביא מיליוני ציפיות, אין פה תובנה או תסריט גאוני, פשוט טייק אוף על הסצינה הכי מודברת בשנה שעברה. אוהב פלנץ מלך בלי קשר.
  • 4.
    ראובן הגאון 16/11/2016 14:34
    הגב לתגובה זו
    שיתחילו לשלם להם על כל הספינים שהם עושים עליהם. פעם אחת נחמד. פעם שנייה מגוחך. מה יהיה פעם שלישית?
  • 3.
    אישש 16/11/2016 09:27
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת יפה אבל אפילו שהיא ויראלית אנשים לא יעברו לסודה סטרים כי זה פשוט לא משתלם! המחירים שלהם מופרזים! אנשים קודם כל יחשבו כמה זה משתלם להם לעבור לסודה סטרים ורק אח"כ יחשבו על הסביבה. רק ברגע שיהיה באמת משתלם לקנות סודה סטרים אנשים יעברו לזה...
  • 2.
    כל הכבוד 16/11/2016 03:43
    הגב לתגובה זו
    מהלך מבריק בפעם השניה. כל הכבוד לאיתי ולצוות! דרך אגב המון מה צפיות הן בתשלום
  • 1.
    מפרגן (ל"ת)
    המפרגן 15/11/2016 20:46
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.