לאחר 20 שנה במקאן: סמנכ"ל הקריאייטיב רונה יעקבי פורשת
לאחר שנים רבות במקאן תל אביב, וכשהיא נחשבת לאחד מעמודי התווך של מחלקת הקריאייטיב במשרד, סמנכ"ל הקריאייטיב רונה יעקבי הודיעה על פרישה מהמשרד - כך נודע לאייס.
יעקבי (47) היא מוותיקות המשרד וענף הפרסום ונחשבת על פי רבים לאחת מבכירי אנשי הקריאייטיב בישראל. מעמדה במקאן היה בהתאם, כמו גם קשריה עם הלקוחות האסטרטגיים של המשרד, ביניהם: yes, תנובה והמשביר לצרכן שבהם טיפלה בשנים האחרונות.
בין העבודות הבולטות שלה במשך השנים נמנים כמה מהקמפיינים הזכורים ביותר בעולם הפרסום הישראלי, כגון: "פלאפון עד שייגמרו לך המילים; לכולנו בראש יש סנפרוסט; המוזיקה הישראלית של סלקום; העיזים של yellow; קמפיין הבתים של תנובה" ועוד. yes (גנדולפיני, ג'וליה דרייפוס, זזים הצידה מהסלון לחדר השינה), תנובה (השקת שוקו תנובה, יופלה) והמשביר לצרכן (עדי אשכנזי).
בתפקידה הראשון שימשה כארטדיירקטור והתקדמה למשרת ניהול קריאייטיב. ב-6 השנים האחרונות היא שימשה כסמנכ"לית קריאייטיב. בשנת 2014 נבחרה לשפוט בפסטיבל קאן, בקטגוריית הדיירקט. בין השנים 2006 ל-2010 הקימה סטודיו למיתוג וטיפלה בלקוחות כגון: ארומה תל אביב, חיפה כימיקלים, רשת גומבה, קפה איטליה ועוד.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- "אנו לא הכי גדולים בטלוויזיה, לכן מאתגרים את השוק ומושכים בצמות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא החלה את דרכה בעולם הפרסום המקומי לפני כ-22 שנים, במהלכן הספיקה לעבוד תחת קשר בראל, הגלגול הראשון של קבוצת מקאן, שלימים הפך למקאן אריקסון ובימים אלו מקאן תל אביב. את צעדיה הראשונים בענף עשתה במקביל לכניסתו של אילן שילוח לענף הפרסום ומאז נשארה נאמנה למשרד כשמעליה הוחלפו מנכ"לים והנהלות כגון שילוח, שירה מרגלית ואורן פרנק, איריס בק, ריצ'י הנטר וכעת עמית משיח.
הפרישה של יעקבי היא גם פועל יוצא, במישרין או בעקיפין של כניסת נדב פרסמן לתפקיד מנהל הקריאייטיב הראשי של מקאן תל אביב. הדומיננטיות המיידית של פרסמן שמנהל את המחלקה במתכונת של "מרים קרן ורץ לנגוח" הובילה את סמנכ"לי הקריאייטיב שעד אז הובילו את המשרד "לעשות חושבים" וחלקם עשו את ההתאמות המתבקשות, אם זה אומר להישאר במקרים מסוימים, ואם זה אומר כמו במקרה של יעקבי להיפרד ולצאת לדרך חדשה.
הדרך החדשה של יעקבי צפויה להיות דווקא הגשמתו של חלום ישן שאותו היא נושאת עמה שנים רבות - סטודיו לעיצוב ומיתוג תחת השם 'רונה'.
מנכ"ל מקאן תל אביב עמית משיח אמר לאייס: "רונה היא אשת קריאייטיב מהמוכשרות בענף, בעלת תרומה ענקית וארוכת שנים למקאן. היא יוצאת להגשים חלום ישן ואנחנו נרגשים יחד אתה ונעשה הכל כדי לעזור לה להצליח, מאחלים לה דרך צלחה".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
"אילן שילוח לימד אותי כל מה שאני יודעת"
"אחרי 20 שנה החלטתי לממש חלום ישן לפתוח משרד למיתוג ועיצוב. עוזבת באהבה גדולה מקום שהיה ועדיין בית חם, מקום שאיפשר לי לגדול כאדם וכאשת קריאייטיב, מקום שאיפשר לי להגשים חלומות ולהיות חתומה על הקמפיינים הכי גדולים. אבל יותר מהכל אלו היו האנשים המדהימים שלוו אותי בשנים המשמעותיות הללו". כך לדברי יעקבי.
עוד היא מוסיפה: "אני רוצה להודות, קדם כל לאילן שילוח שקיבל אותי לעבודה בשבוע הראשון שלו במקאן, שלימד אותי כל מה שאני יודעת וליווה אותי לאורך כל הקריירה. לעמית משיח שאיפשר לי לעשות את הצעד הזה בפרגון ובאהבה גדולה. אין לי ספק שזו לא באמת פרידה, האנשים הנפלאים איתם עבדתי, ימשיכו להיות חלק מהחיים שלי, ואני יודעת שנמשיך לעבוד ביחד ולהרים פרויקטים נפלאים".
- 20.מגי עזר 08/09/2016 10:26הגב לתגובה זורונהל'ה אני מאחלת לך ים של הצלחה בדרך החדשה
- 19.אדם 08/09/2016 09:49הגב לתגובה זומבאס שהענף הזה פולט אנשים כשהם בשיא כוחם ויש להם עוד הרבה מה לתת. הדור שלה כבר מזמן בחוץ, שאפו לרונה ששרדה ככ הרבה זמן בענף. בהצלחה
- 18.אחת הנשים המדהיות והמוכשרות בענף!!!!!! (ל"ת)א״ב 08/09/2016 07:48הגב לתגובה זו
- 17.אחת הנשים המדהיות והמוכשרות בענף!!!!!! (ל"ת)א״ב 08/09/2016 07:45הגב לתגובה זו
- 16.ג. 07/09/2016 16:59הגב לתגובה זומקאן מקאן מקאן מקאן מקאן מקאן מקאן מקאן שלמור.
- 15.אשה מדהימה ומוכשרת - (ל"ת)בן 07/09/2016 16:33הגב לתגובה זו
- 14.אלופה ומוכשרת בטירוף! בהצלחה! (ל"ת)טרייסטר 07/09/2016 16:24הגב לתגובה זו
- 13.בני 07/09/2016 16:04הגב לתגובה זוכמי שליווה את רונה שנים רבות אני יודע שאם יש דבר אחד שחשוב לה חוץ משלום עולמי וסרטים מגניבים זה הרזון. האישה הזאת מעולם לא הייתה יותר כוסית מאשר היום וזוהי גם הסיבה לעזיבה - כשהיא בשיא. מאחל לכולכם אישה כזאת. תאכלו את הלב
- דליה 07/09/2016 17:21הגב לתגובה זותגובה דוחה,סקסיסטית ושוביניסטית, למרות שנאמרה באלק-הומור. אתה דוחה בני
- 12.גיל 07/09/2016 15:11הגב לתגובה זוהמון בהצלחה בדרך החדשה. כל מה שכתבו נכון. גם מוכשרת. גם בן אדם. גם מקצוענית. גם מנוסה. גם מאחל לך את כל הטוב שבעולם.
- 11.דייב 07/09/2016 14:02הגב לתגובה זורונה היא אשת פרסום מוכשרת. יש לה לב ענק ואיכפתיות ללא קץ. לא נותרו הרבה שהקריאייטיב בוער בקרבם כפי שזה חי ונושם אצלה. תמיד. בהצלחה רונה!
- 10.מתי חנה רדו עפה לה ,אחרי השחיתות שעשתה במקאן (ל"ת)רונה לי 07/09/2016 13:12הגב לתגובה זו
- 9.מתי באמת פרסמן מגיע? (ל"ת)הוא עוד מצונן? 07/09/2016 13:04הגב לתגובה זו
- 8.קורא 07/09/2016 12:59הגב לתגובה זומה עם לעשות הגהה לפני שמפרסמים? "הקימה סטודיו וטיפלתי" אם כתוב שכבר היה לה סטודיו עצמאי אז איך זה בדיוק הגשמה של חלום?
- 7.מיכאל 07/09/2016 12:50הגב לתגובה זוקדימה ולמעלה
- 6.אישה אגדה!! (ל"ת).. 07/09/2016 12:44הגב לתגובה זו
- 5.מוכשרת בטרוף ,ויש לה לב ,מה שאין לאף אחד במקאן (ל"ת)רונה 07/09/2016 12:17הגב לתגובה זו
- ליודה אין לב? (ל"ת)הנור 07/09/2016 15:05הגב לתגובה זו
- 4.עמית 07/09/2016 12:16הגב לתגובה זוואיך הוא בא לידי ביטוי בניהול של פרסמן?
- הרעלת שתן (ל"ת)שירה 07/09/2016 14:18הגב לתגובה זו
- 3.מקאן 07/09/2016 12:01הגב לתגובה זונשארנו עם הפועלים הצייתנים
- 2.מפעם 07/09/2016 11:58הגב לתגובה זורונה מדהימה, רונה ראויה, רונה אחת מהגדולות - אבל גרמה נזק בלתי הפיך במקאן עם קבעון וחוסר ליכולת להתחדש, ומעמד חסר פרופורציה כי היא זו שנסעה עם אילן ושירה לקנות רהיטים ואיטליה. בהצלחה בדרך החדשה. ובהצלחה למקאן שמנקים את האורוות
- עמי 07/09/2016 12:25הגב לתגובה זועכשיו תלכלכו. זאת הסיבה שהמשרד הזה בדרך לאבדון
- 1.משה 07/09/2016 11:50הגב לתגובה זוהליצנים הורסים את המשרד ולשילוח לא אכפת
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
