מועדון לקוחות מותאם לחרדים: משלוח הטבות בתאריך הלועזי?
חרדים (וגם דתיים) חוגגים יום הולדת בתאריך העברי, לעומת המותגים שנוהגים לברך את לקוחותיהם ביום ההולדת הלועזי. כך יצא שבשבוע האחרון קבלתי מתנה לרכישת בגדים ברשת אחת, בושם בהנחה נחמדה ברשת שניה, קפה על חשבון הבית ברשת בתי קפה, קינוח מתנה ברשת אחרת, 60 שקלים במסעדת שף כשרה למהדרין, לילה במחיר מגוחך ברשת מלונות ואפילו הנחה ברכישת ספר עם סודות להצלחה עסקית.
תקשיבו, השנה זה יצא פשוט מגוחך. יום ההולדת העברי שלי יוצא בעוד שבועיים בדיוק. עד אז כל ההטבות והמתנות כבר לא יהיו רלוונטיות, ואני תוהה אם לצאת עכשיו ללילה של פינוק וחוויה שקבלתי ומיועד למימוש רק בשבוע הקרוב, או להמתין ליום ההולדת שלי כי לא אוכל להרשות לעצמי להשאיר את הילדים אצל סבא וסבתא פעמיים בחודש.
במשך עשרות שנים, העולם החרדי היה מכונס בתוך עצמו מתוך בחירה. בעשור האחרון מתחולל שינוי וקשה לפספס אותו. החרדים נכנסים עוד ועוד למעגל העבודה, מרשים לעצמם להשתלב באקדמיה, נכנס יותר כסף לחשבון הביתי, שיוצא יותר ויותר על בילויים, כי גם החרדים רוצים ליהנות, לרכוש מוצרים בקניון, להעדיף מותגים, חלקם אפילו גולשים בפייסבוק (ומבקרים את הפוליטיקאים), משתתפים בתכניות טלויזיה ומעורים בהווייה הישראלית. מה שגורם ליותר ויותר חרדים להרגיש שייכים לעולם הישראלי, בלי שיוותרו על העולם החרדי אליו נולדו.
קצב ההצטרפות של חרדים וחרדיות לאינטרנט בכלל ולפייסבוק בפרט הוא מהיר. למרות כל האיומים וההרצאות בגנותם של המשוקצים האלה, הם מצליחים לחלחל לתוככי המגזר, כשהאינטרנט לצורכי עבודה נמצא בראש הפירמידה והוא מותר עם סינון.
- טרקטור הוצת ביהוד, אאורה מזהירה: "בפעם הבאה זה עלול להיגמר בחיי אדם"
- סנקציות אישיות על סרבני גיוס חרדים - מה זה כולל והאם זה יהיה אפקטיבי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קשה לי לשכוח איך רק לפני שני עשורים בנות התיכון (מה שנקרא בחרדית - סמינר) ערכו שופינג בקניון איילון. אז - זה היה אסור, היו שמועות מפחידות על "משמרת הצניעות" (מה שלא ברור עד היום אם היא היתה קיימת באמת או דמיונות של אנשים, הפחדות של עסקנים ודאגה של רבנים). למעשה, גם היום אסור לבנות הסמינר להכנס לקניון.
מאז - בנות הסמינר ואמהותיהן רוכשות בקניון בלי חשש. הן מחפשות מציאות, הזדמנויות ומבצעים. אנחנו ממלאות כרטיסי מועדון ומשאירות פרטים ליצירת קשר, כמו כתובת דואר, מספר טלפון כשר (כזה שלא תוכלו לשלוח אליו סמס) כתובת מייל (של העבודה... כי בבית אין חיבור לאינטרנט) ותאריך לידה לועזי.
ובאופן כללי - זה נכון שגם היום נשים חרדיות נוטות לבצע רכישות "ישראליות" יותר מגברים חרדים. אפשר לראות אותן בקניונים, בפארקים ואפילו בפייסבוק. רק תזכרו שחצי מיליון נשים חרדיות ודתיות הן מספר לא קטן בכלל באוכלוסיית קהל היעד של מותגים, ולכן אסור לפספס אותו, וצריך לפנות אליו בדרכים שיגרמו לו לחוש רצוי, ולעודד אותו לרכוש את המלאי הקיים בכמות גדולה ובתדירות גבוהה בדרכים שיתאימו לו.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
נכון שאי אפשר לפרסם תמונות של נשים בעיתון חרדי, אבל יש הרבה דרכים אחרות לתפוס את החרדים והחרדיות עם המסר השיווקי הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון. מתנת יום הולדת בתאריך לועזי - אינה הדרך הנכונה לבניית הגשר, לחיבור למותג ועידוד רכישה.
נעמה עידן היא חרדית, בעלת משרד פרסום העוסק באסטרטגיה שיווקית-פרסומית למגזר החרדי.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
