נעמה עידן
צילום: יח"צ
<הרשת החרדית>

מועדון לקוחות מותאם לחרדים: משלוח הטבות בתאריך הלועזי?

קופון לבגדים והנחות לבתי קפה, כמו כולנו, גם נעמה עידן מקבלת שלל הטבות ליום הולדתה – הלועזי. אז מה צריך לעשות כדי לחבר בין מותג ללקוח החרדי ולעודד אותו לרכוש?
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה חרדים נעמה עידן

חרדים (וגם דתיים) חוגגים יום הולדת בתאריך העברי, לעומת המותגים שנוהגים לברך את לקוחותיהם ביום ההולדת הלועזי. כך יצא שבשבוע האחרון קבלתי מתנה לרכישת בגדים ברשת אחת, בושם בהנחה נחמדה ברשת שניה, קפה על חשבון הבית ברשת בתי קפה, קינוח מתנה ברשת אחרת, 60 שקלים במסעדת שף כשרה למהדרין, לילה במחיר מגוחך ברשת מלונות ואפילו הנחה ברכישת ספר עם סודות להצלחה עסקית.

תקשיבו, השנה זה יצא פשוט מגוחך. יום ההולדת העברי שלי יוצא בעוד שבועיים בדיוק. עד אז כל ההטבות והמתנות כבר לא יהיו רלוונטיות, ואני תוהה אם לצאת עכשיו ללילה של פינוק וחוויה שקבלתי ומיועד למימוש רק בשבוע הקרוב, או להמתין ליום ההולדת שלי כי לא אוכל להרשות לעצמי להשאיר את הילדים אצל סבא וסבתא פעמיים בחודש.

במשך עשרות שנים, העולם החרדי היה מכונס בתוך עצמו מתוך בחירה. בעשור האחרון מתחולל שינוי וקשה לפספס אותו. החרדים נכנסים עוד ועוד למעגל העבודה, מרשים לעצמם להשתלב באקדמיה, נכנס יותר כסף לחשבון הביתי, שיוצא יותר ויותר על בילויים, כי גם החרדים רוצים ליהנות, לרכוש מוצרים בקניון, להעדיף מותגים, חלקם אפילו גולשים בפייסבוק (ומבקרים את הפוליטיקאים), משתתפים בתכניות טלויזיה ומעורים בהווייה הישראלית. מה שגורם ליותר ויותר חרדים להרגיש שייכים לעולם הישראלי, בלי שיוותרו על העולם החרדי אליו נולדו.

קצב ההצטרפות של חרדים וחרדיות לאינטרנט בכלל ולפייסבוק בפרט הוא מהיר. למרות כל האיומים וההרצאות בגנותם של המשוקצים האלה, הם מצליחים לחלחל לתוככי המגזר, כשהאינטרנט לצורכי עבודה נמצא בראש הפירמידה והוא מותר עם סינון.

קשה לי לשכוח איך רק לפני שני עשורים בנות התיכון (מה שנקרא בחרדית - סמינר) ערכו שופינג בקניון איילון. אז - זה היה אסור, היו שמועות מפחידות על "משמרת הצניעות" (מה שלא ברור עד היום אם היא היתה קיימת באמת או דמיונות של אנשים, הפחדות של עסקנים ודאגה של רבנים). למעשה, גם היום אסור לבנות הסמינר להכנס לקניון.

מאז - בנות הסמינר ואמהותיהן רוכשות בקניון בלי חשש. הן מחפשות מציאות, הזדמנויות ומבצעים. אנחנו ממלאות כרטיסי מועדון ומשאירות פרטים ליצירת קשר, כמו כתובת דואר, מספר טלפון כשר (כזה שלא תוכלו לשלוח אליו סמס) כתובת מייל (של העבודה... כי בבית אין חיבור לאינטרנט) ותאריך לידה לועזי.

ובאופן כללי - זה נכון שגם היום נשים חרדיות נוטות לבצע רכישות "ישראליות" יותר מגברים חרדים. אפשר לראות אותן בקניונים, בפארקים ואפילו בפייסבוק. רק תזכרו שחצי מיליון נשים חרדיות ודתיות הן מספר לא קטן בכלל באוכלוסיית קהל היעד של מותגים, ולכן אסור לפספס אותו, וצריך לפנות אליו בדרכים שיגרמו לו לחוש רצוי, ולעודד אותו לרכוש את המלאי הקיים בכמות גדולה ובתדירות גבוהה בדרכים שיתאימו לו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

נכון שאי אפשר לפרסם תמונות של נשים בעיתון חרדי, אבל יש הרבה דרכים אחרות לתפוס את החרדים והחרדיות עם המסר השיווקי הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון. מתנת יום הולדת בתאריך לועזי - אינה הדרך הנכונה לבניית הגשר, לחיבור למותג ועידוד רכישה.

 

נעמה עידן היא חרדית, בעלת משרד פרסום העוסק באסטרטגיה שיווקית-פרסומית למגזר החרדי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.