קאן ליונס. גראנד פרי
צילום: יח"צ cannes lions
לגזור ולשמור

הטובים בעולם: הקמפיינים שזכו בגראנד פרי בקאן - חלק ב'

לאחר ירידת המתח הטבעית עם סיום שבוע קאן ליונס, בכל זאת משהו נשאר שיכול למלא את החלל בהשראה קריאייטיבית פורצת דרך ומחשבה. צפיית חובה עבור כל פרסומאי, מנהל שיווק ובכלל
משה בנימין |

פסטיבל קאן הסתיים במפגן הזיקוקים המסורתי, הריביירה התרוקנה מאדם ואלפי המבקרים שבו לשגרת יומם, עם או בלי אריות באמתחתם. ירידת המתח של השבוע שאחרי, התפכחות מהנגאובר של בירות, שמפניות ומסיבות מותירה את המבקרים וכל מי שעקב מסביב לעולם בתחושת ריקנות טבעית ומובנת, ובכל זאת משהו נשאר - משהו שיכול למלא את החלל בהשראה קריאייטיבית פורצת דרך ומחשבה - מהלכי הגראנד פרי שזכו בפרסים הנחשבים ביותר עבור קריאייטבי יוצא דופן. 

פסטיבל קאן ליונס לפרסום כולל 25 קטגוריות המפולחות לעשרות רבות של תתי קטגוריות. כמובן שהאינטרס המסחרי של מארגני הפסטיבל מדבר כשהם מחדשים, מעדכנים, משדרגים וממציאים קטגוריות חדשות אחת לכמה שנים כדי להשאיר את הפסטיבל רענן ולדאוג שהיקף ההגשות לא יירד וימשיך להניע את גלגלי המכונה המשומנת. מנגד, האירוע מצליח למשוך אליו מדי שנה את בכירי תעשיית הפרסום העולמית, לצד אח"מים בעלי שם כדוגמת מייסדי גוגל, נשיאי ארה"ב לשעבר, מוסיקאים, מעצבי על ועוד.

חלק א' של מהלכי הגאנד פרי

כדי לשמר במשהו את המהות האמיתית של פסטיבל קאן - מינגלינג של מהלכי קריאייטיב ומינגלינג של אנשים בצידו - אנחנו מציגים כאן את הדובדבן שעל הקצפת - הטופ העולמי של מהלכי הפרסום שזכו בגראנד פרי במגוון קטגוריות. לגזור, לשמור ולהעתיק (לקחת השראה).

קטגוריית ה-Film craft

under armoure: מייקל פלפס, השחיין המעוטר ביותר בכל הזמנים מככב בקמפיין ששם במרכז את עומס האימונים, ההתמדה והשחיקה שמביאה לתהילה במקום את רגעי האושר שכולם זוכרים. "זה מה שאתם עושים בחושך" או בתרגום חופשי זה מה שקורה מאחורי הקלעים, באימונים. מספרים שפלפס היה על סף דמעות כשהוא ראה את הסרטון לראשונה. 

 

קטגוריית ה-Integrated

House of cards: בחירות באמריקה, אירוע שתוצאותיו משפיעות על העולם כולו ובהתאם, העולם כולו עוצר את נשימתו בגללו ועוקב אחריו באדיקות. במהלך המתבקש ביותר אי פעם, פרנק אנדרווד, הנשיא האמריקאי בכיכובו של קווין ספייסי בסדרה המצליחה 'בית הקלפים' גנב את ההצגה באחד האירועים הטלוויזיונים הנצפים ביותר - העימות המצולם בין כל המתמודדים על הכסא. לקראת ההשקה של העונה החדשה ב-2015, אנדרווד זכה לקמפיין כל אמריקני ממלכתי והוליוודי שהמשיך והסתעף אחרי הפרסומת לטלוויזיה לכל התחנות המסורתיות בקמפיין בחירות. 

 

קטגוריית הרדיו

KFC: בלי תמונה, בלי פוסטר, בלי טלוויזיה. מי היה מאמין שהקמפיין המצחיק ביותר ואחד הטובים בכלל בפסטיבל קאן, יגיע דווקא מקטגוריית הרדיו. קמפיין של KFC תחת השם "ארוחה לכל גבר" מחזיר לגברים שונים ומשונים את הבטחון האבוד.   

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

 

 

קטגוריית הטיטניום

REI: כמו בורגר קינג, גם הקמפיין של חברת המחנאות היה אחד המדוברים ביותר השנה ואחד מאלו שרבים ניבאו שיככב בקאן, ואכן. החברה שמעידה על עצמה כי היא "קיימת כדי לשכנע אנשים להיות בחוץ" השתלטה על סמל הצריכה האמריקאי הידוע בשמו ה-Black Friday והצליחה לגרום למיליונים להסתכל עליו אחרת ולנצל אותו אחרת באמצעות גדלות רוח חברתית. במקום לתגבר את סניפיה בעובדים הרשת החליטה לסגור ב"יום שישי השחור" את כל סניפיה ולהעניק לעובדים יום חופש על חשבונה. הסיפור סוקר בהרחבה והחשיפה לרשת המריאה לגבהים חסרי תקדים.

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

יונית לוי
צילום: אלי דסה עבור חדשות 12

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות

מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש. 



מהדורות חדשות נוספות 

המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים. 

במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים. 

בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים. 

במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.