גראנד פרי
צילום: יח"צ cannes lions

לגזור ולשמור// הקריאייטיב הטוב בעולם: הקמפיינים שזכו בגראנד פרי בקאן - חלק א'

לאחר ירידת המתח הטבעית עם סיום שבוע קאן ליונס, בכל זאת משהו נשאר שיכול למלא את החלל בהשראה קריאייטיבית פורצת דרך ומחשבה - מהלכי הגראנד פרי שזכו בפרסים הנחשבים ביותר עבור קריאייטיב יוצא דופן. צפיית חובה עבור כל פרסומאי, מנהל שיווק ובכלל
משה בנימין | (2)

פסטיבל קאן הסתיים במפגן הזיקוקים המסורתי, הריביירה התרוקנה מאדם ואלפי המבקרים שבו לשגרת יומם, עם או בלי אריות באמתחתם. ירידת המתח של השבוע שאחרי, התפכחות מהנגאובר של בירות, שמפניות ומסיבות מותירה את המבקרים וכל מי שעקב מסביב לעולם בתחושת ריקנות טבעית ומובנת, ובכל זאת משהו נשאר - משהו שיכול למלא את החלל בהשראה קריאייטיבית פורצת דרך ומחשבה - מהלכי הגראנד פרי שזכו בפרסים הנחשבים ביותר עבור קריאייטבי יוצא דופן. 

פסטיבל קאן ליונס לפרסום כולל 25 קטגוריות המפולחות לעשרות רבות של תתי קטגוריות. כמובן שהאינטרס המסחרי של מארגני הפסטיבל מדבר כשהם מחדשים, מעדכנים, משדרגים וממציאים קטגוריות חדשות אחת לכמה שנים כדי להשאיר את הפסטיבל רענן ולדאוג שהיקף ההגשות לא יירד וימשיך להניע את גלגלי המכונה המשומנת. מנגד, האירוע מצליח למשוך אליו מדי שנה את בכירי תעשיית הפרסום העולמית, לצד אח"מים בעלי שם כדוגמת מייסדי גוגל, נשיאי ארה"ב לשעבר, מוסיקאים, מעצבי על ועוד.

חלק ב' של מהלכי הגראנד פרי

כדי לשמר במשהו את המהות האמיתית של פסטיבל קאן - מינגלינג של מהלכי קריאייטיב ומינגלינג של אנשים בצידו - אנחנו מציגים כאן את הדובדבן שעל הקצפת - הטופ העולמי של מהלכי הפרסום שזכו בגראנד פרי במגוון קטגוריות. לגזור, לשמור ולהעתיק (לקחת השראה).

קטגוריית ה-FILM

Harvey nichols: אוהבים לקבל דברים בחינם? מי לא. בית הכלבו הבריטי החליט להפוך את הגנבים הקטנים מסניפיו לכוכבים בעל כורחם, עבור קמפיין לאפליקציה של הרשת. 

 

  

קטגוריית הסייבר

2 קמפיינים זכו בקטגורייה זו בתואר הגראנד פרי. הראשון הוא מהלך מדהים מהולנד של הבנק ING תחת השם The Next Rembrandt, והשני הוא מספרד, של מפעל הלוטו הספרדי תחת השם JUSTINO.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

קטגוריית המובייל

NYT VR: מהלך מדהים, חוצה יבשות, של הניו יורק טיימס בשיתוף פעולה עם Mini, GE ו-Google.

 

קטגוריית המדיה

בורגר קינג: אולי המהלך המדובר ביותר ערב הפסטיבל, וגם זה שבכירי הקריאייטיב בישראל שמו עליו עין והעריכו שיגיע גבוה. ואכן כך, המהלך האמיץ והמפתיע של בורגר קינג תחת השם מק'וופר - MCwhopper זכה ביותר מגראנד פרי אחד ובצדק.

 

קטגוריית ה-Digital Craft

בקטגורייה שבודקת את איכות ורמת העבודות בתחום הדיגיטל (להבדיל מהרעיון הקריאייטיבי) נבחר הפרויקט של לייבל המוסיקה העצמאי Because החוגג עשר שנים להיווסדו. 

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איזה לקרוא כתבה שלמה של סרטים חסומים (ל"ת)
    עומר 27/06/2016 18:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זהר 27/06/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
    The Next Rembrandt שייך לקטגורית Data
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.