גראנד פרי
צילום: יח"צ cannes lions

לגזור ולשמור// הקריאייטיב הטוב בעולם: הקמפיינים שזכו בגראנד פרי בקאן - חלק א'

לאחר ירידת המתח הטבעית עם סיום שבוע קאן ליונס, בכל זאת משהו נשאר שיכול למלא את החלל בהשראה קריאייטיבית פורצת דרך ומחשבה - מהלכי הגראנד פרי שזכו בפרסים הנחשבים ביותר עבור קריאייטיב יוצא דופן. צפיית חובה עבור כל פרסומאי, מנהל שיווק ובכלל
משה בנימין | (2)

פסטיבל קאן הסתיים במפגן הזיקוקים המסורתי, הריביירה התרוקנה מאדם ואלפי המבקרים שבו לשגרת יומם, עם או בלי אריות באמתחתם. ירידת המתח של השבוע שאחרי, התפכחות מהנגאובר של בירות, שמפניות ומסיבות מותירה את המבקרים וכל מי שעקב מסביב לעולם בתחושת ריקנות טבעית ומובנת, ובכל זאת משהו נשאר - משהו שיכול למלא את החלל בהשראה קריאייטיבית פורצת דרך ומחשבה - מהלכי הגראנד פרי שזכו בפרסים הנחשבים ביותר עבור קריאייטבי יוצא דופן. 

פסטיבל קאן ליונס לפרסום כולל 25 קטגוריות המפולחות לעשרות רבות של תתי קטגוריות. כמובן שהאינטרס המסחרי של מארגני הפסטיבל מדבר כשהם מחדשים, מעדכנים, משדרגים וממציאים קטגוריות חדשות אחת לכמה שנים כדי להשאיר את הפסטיבל רענן ולדאוג שהיקף ההגשות לא יירד וימשיך להניע את גלגלי המכונה המשומנת. מנגד, האירוע מצליח למשוך אליו מדי שנה את בכירי תעשיית הפרסום העולמית, לצד אח"מים בעלי שם כדוגמת מייסדי גוגל, נשיאי ארה"ב לשעבר, מוסיקאים, מעצבי על ועוד.

חלק ב' של מהלכי הגראנד פרי

כדי לשמר במשהו את המהות האמיתית של פסטיבל קאן - מינגלינג של מהלכי קריאייטיב ומינגלינג של אנשים בצידו - אנחנו מציגים כאן את הדובדבן שעל הקצפת - הטופ העולמי של מהלכי הפרסום שזכו בגראנד פרי במגוון קטגוריות. לגזור, לשמור ולהעתיק (לקחת השראה).

קטגוריית ה-FILM

Harvey nichols: אוהבים לקבל דברים בחינם? מי לא. בית הכלבו הבריטי החליט להפוך את הגנבים הקטנים מסניפיו לכוכבים בעל כורחם, עבור קמפיין לאפליקציה של הרשת. 

 

  

קטגוריית הסייבר

2 קמפיינים זכו בקטגורייה זו בתואר הגראנד פרי. הראשון הוא מהלך מדהים מהולנד של הבנק ING תחת השם The Next Rembrandt, והשני הוא מספרד, של מפעל הלוטו הספרדי תחת השם JUSTINO.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

קטגוריית המובייל

NYT VR: מהלך מדהים, חוצה יבשות, של הניו יורק טיימס בשיתוף פעולה עם Mini, GE ו-Google.

 

קטגוריית המדיה

בורגר קינג: אולי המהלך המדובר ביותר ערב הפסטיבל, וגם זה שבכירי הקריאייטיב בישראל שמו עליו עין והעריכו שיגיע גבוה. ואכן כך, המהלך האמיץ והמפתיע של בורגר קינג תחת השם מק'וופר - MCwhopper זכה ביותר מגראנד פרי אחד ובצדק.

 

קטגוריית ה-Digital Craft

בקטגורייה שבודקת את איכות ורמת העבודות בתחום הדיגיטל (להבדיל מהרעיון הקריאייטיבי) נבחר הפרויקט של לייבל המוסיקה העצמאי Because החוגג עשר שנים להיווסדו. 

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איזה לקרוא כתבה שלמה של סרטים חסומים (ל"ת)
    עומר 27/06/2016 18:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זהר 27/06/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
    The Next Rembrandt שייך לקטגורית Data
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.