"צעדת השוויון": ראש מועצת ירוחם מתנצל בפני הכתבים על הבלעדיות ל'ידיעות'
בניסיון לבלום את כדור השלג בכל הנוגע ליחסים עם כתבי הדרום בגלל ההתנהלות התקשורתית סביב "צעדת השוויון", שלח ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון הודעת טקסט לעיתונאים ובה התנצלות, שהגיעה לידי אייס.
"צעדת השוויון" נולדה בגלל חוסר שביעות רצונם של ראשי רשויות בדרום מאופן חלוקת תקציבי החינוך והרווחה, מה שמגדיל לטענתם את אי-השוויון והפערים בין המועצות העניות יחסית ועשירות. הצעדה יצאה ביום שלישי בבוקר מירוחם לירושלים, ביוזמתו של ראש מועצת ירוחם.
בימים האחרונים התפרסמו בידיעות אחרונות מספר ידיעות בלעדיות הנוגעות לצעדה – כולל עצם חשיפתה, ולאחר מכן קיבלו שאר הכתבים הודעות לעיתונות על כך, מה שהוביל למרמור רב בקרב תא כתבי הדרום, והבוקר – גם כתבי החינוך. את הזעם הפנו הכתבים כלפי משרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ שמלווה את "צעדת השוויון" כחלק מפרויקט פרו-בונו.
ביטון ציין בהודעה לעיתונאים כי לגבי הבלעדיות ביום הראשון לידיעות, "עשינו זאת כדי לקבל בולטות ביום הראשון. לגבי בני גנץ זאת טעות שלנו שלא שלחנו בחצות לכולם כולל העובדה שיפורסם ב'ידיעות'. הנחיתי את יניב (אפוטה, דובר מועצת ירוחם, א"כ) לתת לכם כל מידע מיד ללא שיהוי ובלי לשאול אף אחד", בלי לפרט למי התכוון כשכתב - "אף אחד".
לדברי ביטון, "ידענו לעבוד עם כל אחד ואחת מכם טוב ונכון ונמשיך גם בעתיד. על מה שיש להתנצל בפניכם - אני מתנצל, ועל מה שיש להבטיח - זה שלא תהיה השהיה של מידע במאבק זה שהוא יותר גדול מכל אחד מאיתנו. קבלו זאת באהבה והבנה". בהמשך שלח ביטון הודעה קולית לתא הכתבים וזימן אותם ל"על האש" בביתו כדי להפשיר את היחסים.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.