סלקום TV שילבה את סגוואי בפרסומת עם "משיח": כעת היא נדרשת לפצות ב-150 אלף ש'
האם אסור לעשות שימוש בשם מותג מוכר בפרסומת למותג אחר? על שאלה זו יצטרך ככל הנראה בית המשפט, לאחר שדרישתה של חברת סגוואי מסלקום - בעקבות הפרסומת האחרונה של סלקום TV עם הדמות של "משיח" – לא נענתה בחיוב.
לפני כשבועיים עלתה סלקום TV בסרטון פרסומת בכיכובו של אודי כגן שנועד לקדם את חבילת ערוצי הספורט החדשה של הערוץ, בעקבות העסקה שחתם עם קבוצת התקשורת RGE. באחת הסצנות בסרטון מזכיר "משיח" את שם המותג, נוסע עליו ובסוף גם נופל איתו לתוך נחל.
ואולם השם "סגוואי" הוא קניין רוחני של חברת סגוואי וכל שימוש בו מצריך את אישור החברה. לידי אייס הגיע מכתב התראה לפני תביעה, ששלחה החברה לסלקום. "הפרסומת מהווה הפרה בוטה וחמורה של זכויות הקניין הרוחני של מרשתנו... תוך עשיית עושר ולא במשפט על חשבונן, פגיעה במוניטין המצוין שנצבר לה והגחכת המוצר", כתבו עורך הדין
סער גרשוני ממשרד גרשוני ושות' ועורכת הדין גבריאלה שוורץ, פרקלטיהם של סגוואי בישראל. "זאת, בין השאר ובמיוחד, נוכח העובדה כי בפרסומת נעשה שימוש בשמה של חברת סגוואי ובסימנה המסחרי בקשר עם מוצר אשר אינו מכשיר סגוואי מקורי אלא חיקוי נחות שלו".
עורכי הדין גרשוני ושוורץ מזכירים כי "במקרים בהם עסקינן בקידום מטרות מסחריות בכלל ובתשדירי פרסומת למטרות מסחריות בפרט, קבעו בתי המשפט לא אחת כי השימוש בזכויות קנייניות או במוניטין של אחר הינן פסולות. בתי המשפט אף הוסיפו וקבעו כי במקרים כגון דא תגברנה זכויות קנייניות אלו על חופש הביטוי האמנותי".
החברה טוענת בפני סלקום כי בבעלותה 3 סימני מסחר המגנים על שמה ועל שם המותג SEGWAY בסוגים שונים כך ששימוש בשם זה ללא אישור, הוא הפרה של החוק. עוד טוענת החברה כי הפרסומת כי השימוש בשם המותג ללא אישור מביא "לדילולם ולשחיקתם של סימנים אלה... אשר מתלווה אליהם תדמית חיובית ואשר משמשים כסימן היכר למוצרים איכותיים ובעלי מוניטין רב. יובהר, כי השימוש בפרסומת מביא לשחיקה וטשטוש של התדמית הייחודית והאיכותית שהסימנים הצליחו להעביר לקהל הצרכנים".
למרות השימוש במילה "סגוואי", הכלי המופיע בסרטון אינו של החברה. "הגחכת סימני המסחר, הצגתו של מכשיר הקרוי על ידי הדמות 'סגוואי' כמכשיר לא יציב והשימוש בשם 'סגוואי' כאשר בפועל מוצג בפרסומת מכשיר אשר אינו מכשיר סגוואי מקורי גורמים כולם לפגיעה בתדמיתו החיובית של סימן המסחר ושל מרשתנו בקרב קהל הצרכנים", מציינים עורכי הדין גרשוני ושוורץ שבהמשך טוענים כי סלקום עושה שימוש בפרסום בשם "סגוואי כדי להציג מוצר שהינו, או לפחות מוצג כמוצר מאיכות נמוכה והמהווה סכנה בטיחותית, שעה שלקוחות הרוכשים מוצרים מקוריים של מרשתנו משוכנעים כי מדובר במוצרים איכותיים ובטוחים".
לפני שבוע שלחה סגוואי באמצעות פרקליטה מכתב התראה בגין הפרת זכויות, ובו דרישה להסיר את הסרטון הכולל שימוש בשמה וסימניה המסחריים, תוך 24 שעות, שכבר חלפו מזמן. במכתב נדרשת סלקום גם למסור התחייבות בכתב על הפסקת השימוש בשם המותג ולפצות ב-150 אלף שקלים את סגוואי ללא הוכחת נזק. בין הצדדים התקיים משא ומתן קצר, אולם בסלקום כאמור לא נענו לדרישה, ונראה כי סגוואי תפנה כבר בקרוב לבית המשפט.
מסלקום טרם התקבלה תגובה.
- 6.אבל הוא אומר את זה במלעיל ולא במלרע! לא נחשב.. (ל"ת)גיל יוטינה 01/06/2016 17:32הגב לתגובה זו
- 5.יש לכם את זה ביותר קטנוני?? (ל"ת)ריקו 01/06/2016 13:50הגב לתגובה זו
- 4.משועמם 01/06/2016 10:31הגב לתגובה זוזאת אחת הפרסומות הכי מצחיקות שיש, שסגוואי יגידו תודה שהזכירו אותם ועשו להם פרסום על חשבון סלקום. גם התביעה הזאת עכשיו מעלה אותם עוד קצת לכותרות.. אחלה אסטרטגיה. יאללה.. קצת חוש הומור ומספיק לחפש כל הזמן! משועממים ...
- 3.שוקיסט 01/06/2016 07:31הגב לתגובה זוסלקום הרסו לי את כל הרושם הטוב והבטיחותי שהיה לסאגוואי... עכשיו אני מרים טלפון לממציא של המכשיר ומביע בפניו את תרעומתי... הנייד שלו לא זמין... מישהו יודע איפה אפשר להשיג אותו...
- 2.סגוואי 01/06/2016 04:10הגב לתגובה זווגם תגידו תודה על הפירסום בחינם חצופים. תלמדו מפריגידר שלא חושבת להגיש תביעה על כל איזכור של המותג זה עשרות שנים או פלאפון .
- 1.גיא מ. 31/05/2016 18:15הגב לתגובה זוראיתי סגוואי בפרסומת של סלקום ומאז אני רוצה לקנות אחד כזה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
