סלקום TV שילבה את סגוואי בפרסומת עם "משיח": כעת היא נדרשת לפצות ב-150 אלף ש'
האם אסור לעשות שימוש בשם מותג מוכר בפרסומת למותג אחר? על שאלה זו יצטרך ככל הנראה בית המשפט, לאחר שדרישתה של חברת סגוואי מסלקום - בעקבות הפרסומת האחרונה של סלקום TV עם הדמות של "משיח" – לא נענתה בחיוב.
לפני כשבועיים עלתה סלקום TV בסרטון פרסומת בכיכובו של אודי כגן שנועד לקדם את חבילת ערוצי הספורט החדשה של הערוץ, בעקבות העסקה שחתם עם קבוצת התקשורת RGE. באחת הסצנות בסרטון מזכיר "משיח" את שם המותג, נוסע עליו ובסוף גם נופל איתו לתוך נחל.
ואולם השם "סגוואי" הוא קניין רוחני של חברת סגוואי וכל שימוש בו מצריך את אישור החברה. לידי אייס הגיע מכתב התראה לפני תביעה, ששלחה החברה לסלקום. "הפרסומת מהווה הפרה בוטה וחמורה של זכויות הקניין הרוחני של מרשתנו... תוך עשיית עושר ולא במשפט על חשבונן, פגיעה במוניטין המצוין שנצבר לה והגחכת המוצר", כתבו עורך הדין
סער גרשוני ממשרד גרשוני ושות' ועורכת הדין גבריאלה שוורץ, פרקלטיהם של סגוואי בישראל. "זאת, בין השאר ובמיוחד, נוכח העובדה כי בפרסומת נעשה שימוש בשמה של חברת סגוואי ובסימנה המסחרי בקשר עם מוצר אשר אינו מכשיר סגוואי מקורי אלא חיקוי נחות שלו".
עורכי הדין גרשוני ושוורץ מזכירים כי "במקרים בהם עסקינן בקידום מטרות מסחריות בכלל ובתשדירי פרסומת למטרות מסחריות בפרט, קבעו בתי המשפט לא אחת כי השימוש בזכויות קנייניות או במוניטין של אחר הינן פסולות. בתי המשפט אף הוסיפו וקבעו כי במקרים כגון דא תגברנה זכויות קנייניות אלו על חופש הביטוי האמנותי".
SEGWAY בסוגים שונים כך ששימוש בשם זה ללא אישור, הוא הפרה של החוק. עוד טוענת החברה כי הפרסומת כי השימוש בשם המותג ללא אישור מביא "לדילולם ולשחיקתם של סימנים אלה... אשר מתלווה אליהם תדמית חיובית ואשר משמשים כסימן היכר למוצרים איכותיים ובעלי מוניטין רב. יובהר, כי השימוש בפרסומת מביא לשחיקה וטשטוש של התדמית הייחודית והאיכותית שהסימנים הצליחו להעביר לקהל הצרכנים".
החברה טוענת בפני סלקום כי בבעלותה 3 סימני מסחר המגנים על שמה ועל שם המותג
למרות השימוש במילה "סגוואי", הכלי המופיע בסרטון אינו של החברה. "הגחכת סימני המסחר, הצגתו של מכשיר הקרוי על ידי הדמות 'סגוואי' כמכשיר לא יציב והשימוש בשם 'סגוואי' כאשר בפועל מוצג בפרסומת מכשיר אשר אינו מכשיר סגוואי מקורי גורמים כולם לפגיעה בתדמיתו החיובית של סימן המסחר ושל מרשתנו בקרב קהל הצרכנים", מציינים עורכי הדין גרשוני ושוורץ שבהמשך טוענים כי סלקום עושה שימוש בפרסום בשם "סגוואי כדי להציג מוצר שהינו, או לפחות מוצג כמוצר מאיכות נמוכה והמהווה סכנה בטיחותית, שעה שלקוחות הרוכשים מוצרים מקוריים של מרשתנו משוכנעים כי מדובר במוצרים איכותיים ובטוחים".
לפני שבוע שלחה סגוואי באמצעות פרקליטה מכתב התראה בגין הפרת זכויות, ובו דרישה להסיר את הסרטון הכולל שימוש בשמה וסימניה המסחריים, תוך 24 שעות, שכבר חלפו מזמן. במכתב נדרשת סלקום גם למסור התחייבות בכתב על הפסקת השימוש בשם המותג ולפצות ב-150 אלף שקלים את סגוואי ללא הוכחת נזק. בין הצדדים התקיים משא ומתן קצר, אולם בסלקום כאמור לא נענו לדרישה, ונראה כי סגוואי תפנה כבר בקרוב לבית המשפט.
מסלקום טרם התקבלה תגובה.
- 6.אבל הוא אומר את זה במלעיל ולא במלרע! לא נחשב.. (ל"ת)גיל יוטינה 01/06/2016 17:32הגב לתגובה זו
- 5.יש לכם את זה ביותר קטנוני?? (ל"ת)ריקו 01/06/2016 13:50הגב לתגובה זו
- 4.משועמם 01/06/2016 10:31הגב לתגובה זוזאת אחת הפרסומות הכי מצחיקות שיש, שסגוואי יגידו תודה שהזכירו אותם ועשו להם פרסום על חשבון סלקום. גם התביעה הזאת עכשיו מעלה אותם עוד קצת לכותרות.. אחלה אסטרטגיה. יאללה.. קצת חוש הומור ומספיק לחפש כל הזמן! משועממים ...
- 3.שוקיסט 01/06/2016 07:31הגב לתגובה זוסלקום הרסו לי את כל הרושם הטוב והבטיחותי שהיה לסאגוואי... עכשיו אני מרים טלפון לממציא של המכשיר ומביע בפניו את תרעומתי... הנייד שלו לא זמין... מישהו יודע איפה אפשר להשיג אותו...
- 2.סגוואי 01/06/2016 04:10הגב לתגובה זווגם תגידו תודה על הפירסום בחינם חצופים. תלמדו מפריגידר שלא חושבת להגיש תביעה על כל איזכור של המותג זה עשרות שנים או פלאפון .
- 1.גיא מ. 31/05/2016 18:15הגב לתגובה זוראיתי סגוואי בפרסומת של סלקום ומאז אני רוצה לקנות אחד כזה

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.