נערכים למכביה: המארגנים ישקיעו 5.5 מיליון ש' בפרסום, יח"צ ופעילות דיגיטל

המכביה שכרה את 'פרסום בריקמן', משרד 'גיל-עד תדמית ותקשורת' ומשרד הדיגיטל DICE marketing, ועשויה להתמודד גם עם תנועת החרם ה-BDS. הרשויות המקומיות ישיקו עוד כ-4 מיליון ש' בשיווק ופרסום
אלכסנדר כץ |

מטה השיווק של המכביה ה-20 שתתקיים ביולי 2017, מתחיל להיערך תקשורתית לקראת האירוע שירכז ספורטאים יהודים רבים בישראל. המטה שכר את שירותיהם של משרד פרסום, משרד דיגיטל ומשרד יחסי ציבור, ולאייס נודע כי תקציב השיווק של האירוע יעמוד על כ-5.5 מיליון שקלים.

 

משרד פרסום בריקמן נבחר לנהל את מערך הפרסום ותקציבו יהיה חלק מתקציב השיווק. בנוסף יושקעו עוד כ-4 מיליון שקלים בפרסום על ידי הרשויות המקומיות שיארחו את משחקי המכביה, אולם כל רשות היא זו שתנהל את תקציב הפרסום הזה.

 

חברת DICE marketing תנהל את המערך הדיגיטלי של המכביה ותיתן שירותי סטודיו. משרד יחסי הציבור גיל-עד תדמית ותקשורת באמצעות גלי זנדר ואמיר גלעד, ינהל את מערך יחסי הציבור והדוברות. זו הפעם השנייה שהמשרד עובד על המכביה, לאחר שעשה זאת באירוע הקודם ב-2013.

 

מערך השיווק והיח"צ של המשחקים עשוי להתמודד בין היתר גם עם תופעת החרם על ישראל של תנועת ה-BDS, בעיקר כלפי ספורטאים יהודים מפורסמים שעלולים לקבל פניות וניסיונות שכנוע לא לקחת חלק באירוע. בכל מקרה למה השיווק של האירוע יש נציגות יח"צ במדינות גדולות, לצד אנשי קשר במדינות קטנות יותר. כמו כן המכביה מאורגנת בין היתר גם על ידי איגוד הספורט היהודי הבינ"ל JCC, שגם לו יש מערך יח"צ שיפעל לטובת האירוע.

 

המכביה ה-20 תתקיים בתאריכים 4-19 ביולי שנה הבאה בהשתתפות יותר מ-10,000 ספורטאים ועוד כמה עשרות אלפי בני משפחה, חברים ונספחים. את האירוע מארגנת תנועת מכבי העולמית, כמעט ברציפות מאז שנת 1932.

 

לדברי אסף גורן, יו"ר אגף השיווק של המכביה ה-20, "אנו רואים חשיבות רבה באירוע המכביה ואחת המטרות של המכביה הקרובה להתחבר למודעות של הציבור הישראלי להוריד את הציניות שקיימת היום בקרב הישראלים ולגבש את הישראלים והיהודים מכל העולם תחת אירוע אחד מרגש, ספורטיבי, ציוני ולשם כך אנו מתחילים לפעול בתחום השיווק כשנה לפני טקס הפתיחה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.