מצעד המשלחות של המכביה ה-19 בשנת 2013
צילום: איתמר גרינברג

נערכים למכביה: המארגנים ישקיעו 5.5 מיליון ש' בפרסום, יח"צ ופעילות דיגיטל

המכביה שכרה את 'פרסום בריקמן', משרד 'גיל-עד תדמית ותקשורת' ומשרד הדיגיטל DICE marketing, ועשויה להתמודד גם עם תנועת החרם ה-BDS. הרשויות המקומיות ישיקו עוד כ-4 מיליון ש' בשיווק ופרסום
אלכסנדר כץ |

מטה השיווק של המכביה ה-20 שתתקיים ביולי 2017, מתחיל להיערך תקשורתית לקראת האירוע שירכז ספורטאים יהודים רבים בישראל. המטה שכר את שירותיהם של משרד פרסום, משרד דיגיטל ומשרד יחסי ציבור, ולאייס נודע כי תקציב השיווק של האירוע יעמוד על כ-5.5 מיליון שקלים.

 

משרד פרסום בריקמן נבחר לנהל את מערך הפרסום ותקציבו יהיה חלק מתקציב השיווק. בנוסף יושקעו עוד כ-4 מיליון שקלים בפרסום על ידי הרשויות המקומיות שיארחו את משחקי המכביה, אולם כל רשות היא זו שתנהל את תקציב הפרסום הזה.

 

חברת DICE marketing תנהל את המערך הדיגיטלי של המכביה ותיתן שירותי סטודיו. משרד יחסי הציבור גיל-עד תדמית ותקשורת באמצעות גלי זנדר ואמיר גלעד, ינהל את מערך יחסי הציבור והדוברות. זו הפעם השנייה שהמשרד עובד על המכביה, לאחר שעשה זאת באירוע הקודם ב-2013.

 

מערך השיווק והיח"צ של המשחקים עשוי להתמודד בין היתר גם עם תופעת החרם על ישראל של תנועת ה-BDS, בעיקר כלפי ספורטאים יהודים מפורסמים שעלולים לקבל פניות וניסיונות שכנוע לא לקחת חלק באירוע. בכל מקרה למה השיווק של האירוע יש נציגות יח"צ במדינות גדולות, לצד אנשי קשר במדינות קטנות יותר. כמו כן המכביה מאורגנת בין היתר גם על ידי איגוד הספורט היהודי הבינ"ל JCC, שגם לו יש מערך יח"צ שיפעל לטובת האירוע.

 

המכביה ה-20 תתקיים בתאריכים 4-19 ביולי שנה הבאה בהשתתפות יותר מ-10,000 ספורטאים ועוד כמה עשרות אלפי בני משפחה, חברים ונספחים. את האירוע מארגנת תנועת מכבי העולמית, כמעט ברציפות מאז שנת 1932.

 

לדברי אסף גורן, יו"ר אגף השיווק של המכביה ה-20, "אנו רואים חשיבות רבה באירוע המכביה ואחת המטרות של המכביה הקרובה להתחבר למודעות של הציבור הישראלי להוריד את הציניות שקיימת היום בקרב הישראלים ולגבש את הישראלים והיהודים מכל העולם תחת אירוע אחד מרגש, ספורטיבי, ציוני ולשם כך אנו מתחילים לפעול בתחום השיווק כשנה לפני טקס הפתיחה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.