'חדשות 2' לביהמ"ש על תביעת ברמלי: "ניסיון להסיט תשומת לב מהחשדות הפליליים"

בעלי רוביקון וקרן קלע שהסתבך עם רשויות המס, הגיש תביעה בסך 5 מיליון שקלים נגד חברת החדשות, בעקבות כתבה ב'אולפן שישי' בנובמבר האחרון
אלכסנדר כץ | (1)

"תביעתו היא ניסיון פסול להסיט את תשומת הלב הציבורית מהחשדות הפליליים החמורים נגדו ומהכישלון העסקי של חברותיו חדלות הפירעון המצויות בהליכי פירוק", כך טוענים פרקליטיה של חברת החדשות של ערוץ 2 בכתב ההגנה לתביעת הדיבה שהגיש אמיר ברמלי, בעלי חברת רוביקון וקרן קלע, בחודש במארס האחרון.

 

בכתב ההגנה שהוגש היום (יום ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב טענו עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן כי "הרפתקאותיו העסקיות המפוקפקות של התובע והחשדות הפליליים החמורים התלויים ועומדים כנגדו שומטים כל בסיס מתחת לטענת 'השם הטוב' שלו".

 

 

עוד טוענים פרקליטיה של 'חדשות 2' כי "בכתבה שהוכנה במקצועיות ובאחריות ושודרה באולפן שישי בנובמבר 2015, הוצגה תמונת המציאות שהייתה ידועה באותה עת ביחס לתובע ולעסקיו, לרבות סימני השאלה בנוגע לכשרות וחוקיות התנהלותו והתנהלות החברות שהיו בשליטתו. כמו-כן ניתנה לתובע האפשרות להגיב במסגרת הכתבה ביחס לכל סימני השאלה האמורים וזאת באמצעות ראיון נרחב שנערך עמו".

 

ברמלי, שהסתבך בחקירה של הרשות לניירות ערך בחשד להונאת משקיעים, לאחר שגייסה מאות מיליון שקלים בניגוד לחוק ניירות ערך, הגיש לפני חודשיים תביעת ענק נגד חברת החדשות של ערוץ 2 בסך 5 מיליון שקלים. בסוף השנה שודרה כתבה נרחבת של יגאל מוסקו על ברמלי, שהובילה לאחר כמה חודשים להגשת תביעת לשון הרע נגד מנכ"ל 'חדשות 2' אבי וייס, עורך 'אולפן שישי' איתי דנקנר ומוסקו.

 

בכתב התביעה טען ברמלי כי לשון הרע באה לידי ביטוי בין היתר בפתח התכנית כאשר הופיעה הכתובית "תעתועי ברמלי" ולאורך הכתבה עם הכתובית "איך הפיל אמיר ברמלי מאות ישראלים". בתביעה נטען עוד כי למרות שהחשדות נגד ברמלי, הן לא הבשילו לכדי הגשת כתב אישום והוא לא הורשע.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עמית 07/06/2016 07:23
    הגב לתגובה זו
    יגאל מוסקו כתב מוטה שמפרסם ועורך על פי נטיית ליבו בלבד. אדם קר ולא נעים.... מהיכרות אישית לצערי
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.