עוד מינוי בכיר בתאגיד השידור הציבורי: גילי שם טוב נבחרה לדוברת

העיתונאית ומגישת החדשות והספורט לשעבר, שימשה בשנים האחרונות כדוברת ויועצת תקשורת במשרד להגנת הסביבה
אלכסנדר כץ | (3)

יועצת התקשורת גילי שם טוב נבחרה לתפקיד דוברת תאגיד השידור הציבורי החדש, במסגרת הליך איתור שקיים התאגיד בתקופה האחרונה. אר לאחרונה גויסו סמנכ"לים לתאגיד, והתחיל הליך גיוס עובדים.

לשם טוב תואר ראשון בחינוך גופני והיא לומדת לתואר שני במדיניות החינוך. היא שימשה ככתבת לענייני משפט במבט, הגישה מהדורות חדשות בכבלים, והגישה ספורט ומשדרים בערוץ הספורט. שם טוב שימשה בשנים האחרונות כיועצת תקשורת של שרי הגנת הסביבה וכן כממלאת מקום דובר המשרד להגנת הסביבה. לפני כן הייתה מנכ"לית מנהלת ליגת העל הנשים אולם התפטרה לאחר כחודש. 

בתאגיד אומרים כי "לגילי שם טוב ניסיון תקשורתי של למעלה מ-10 שנים בתחומי התקשורת והטלוויזיה והיא מכירה היטב את שוק המדיה כמו גם את המערכת הציבורית והכלכלית בישראל".

שם טוב מסרה כי "אני שמחה להיות חלק מתהליך היסטורי של הקמת גוף שידור מרכזי וחדשני בישראל ומצטרפת לנבחרת איכותית המתגבשת בימים אלה ושתוביל את השידור הציבורי לעידן חדש. בשלוש השנים האחרונות עבדתי לצד שני שרים מדהימים וצוות דוברים מעולה במשרד להגנת הסביבה ולמדתי מהם רבות. אביא מניסיוני בתחום למהלך ההקמה של התאגיד החדש".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    כך בונים חומה בישראל 19/04/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    כמה שקוף כמה!!!
  • 2.
    מבפנים 19/04/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    עוד מקבל משכורת מגוף לא קיים. נמשך הרס השידור הציבורי שהחלו ארדן השחצן ולפיד הקברן בגלל נדלן וכסף מושחת
  • 1.
    לגילי שם טוב יש בעיקר אבא טוב (ל"ת)
    המאיר 19/04/2016 12:01
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

מאי האח הגדולמאי האח הגדול

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות , עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

הרייטינג הוא המדד להכנסות מפרסום וכשהוא עולה אז בהתאמה עולות ההכנסות מפרסום. מחירי פרסומת בברייק זהב מגיעים למאות אלפי שקלים, יש פרסומות שוטפות וחסויות ומדובר על הכנסות של שיכולות להגיע ל-15-20 מיליון שקל בחודש השיא. ההפקה עצמה, שכוללת 18-20 דיירים, מעקב 24/7 ומשימות מורכבות, עולה בסה"כ 15-20 מיליון שקל. יש גם הכנסות בערוץ ייעודי (במחיר 22 שקל לחודש למנויים) וחוזי חסויות. הדיירים מרוויחים, ככל הנראה, שכר בסיסי של 40-50 אלף שקל לחודש, עם תוספות ופרס של מיליון שקל לזוכה, והמנחים מקבלים לעונה מעל 600 אלף שקל. התוכנית גם יוצרת רווחים עקיפים לדיירים לשעבר שחלקם הופכים למשפיענים.