מבריק: עוגות בקונדיטוריה הפכו לקמפיין שמציג ב-Pie Charts את האפליה בין גברים לנשים
זה מצחיק, זה משעשע וזה טעים, אבל ומעל הכל זה מטפל בסוגיה חשובה בדרך יצירתית שטרם נראתה. משרד הפרסום מקאן רומניה/MRM עלה לאחרונה עם מהלך מקומי בשם Bittersweet pies (אם תרצו בתרגום חופשי עוגות "האמת המרה"), שמתחיל לקבל חשיפה רחבה, מאחוריו עומדים ניר רפואה מנהל תחום החדשנות במזרח אירופה ושגית צור להב מנכ"לית מקאן רומניה - שניהם לשעבר במקאן ישראל.
המהלך שנועד להעלות למודעות את סוגית חוסר השיווין בין גברים לנשים בתחומים כגון שכר, תפקידי מפתח במשק ועוד, עושה זאת באמצעות חבירה לאחת מרשתות העוגות המפורסמות בעולם - PAUL - כאשר כל עוגות הנתונים, או במונח המקצועי המקובל Pie Chart (תרשים עוגה), שעליהם הנתונים המעידים על חוסר השוויון - הן עוגות אמיתיות הניתנות לרכישה ומוצגות על מדפי הרשת.
באנגלית זה אמנם עובד טוב יותר גם ברמה הלשונית: Pie כעוגה ו-Pie Charts המונח המקצועי המקובל. אך גם בעברית ולבטח במקומות אחרים בעולם, המונח המקומי ובמקרה שלנו - עוגה - הוא התיאור המתאים. במסגרת המהלך גובש קו מוצרים של עוגות שעליהן מופיעים תרשימים כגון: "עוגת פערי השכר", "עוגת הייצוג החסר בפרלמנט", "עוגת תקרת הזכוכית" ועוד.
מעבר לדרך המבריקה שבה משרד הפרסום מנגיש את הנושא לקהל הרחב, בעצם קניית העוגות הקהל עצמו לוקח חלק במהלך לצמצום הפער, גם אם באופן מזערי. 5% מכל מחזור ההכנסות שנובע ממכירת העוגות יועבר כתרומה לגוף מקומי ברומניה בשם Filia center, המעניק לנשים מאזורים כפריים הכשרה ולימודי העשרה בתחומים עסקיים.
- תקציב ניהול משפיעני הרשת של לוריאל ישראל - כ-15 מיליון ש'
- נערכים לקיץ: סנדי בר תוביל קמפיין לרשת מלונות דן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
