ענבל אור השקיעה 30 מיליון ש' בפרסום בשנים האחרונות; חלק מהפרויקטים טרם הוקמו
בתוך חודש הפכה ענבל אור מה"פרזנטורית" של ענף הבנייה הישראלי, לסיפור עצוב, עם הרבה מאד נפגעים. אשת העסקים מסובכת עד צוואר עם חקירות פליליות, פירוק חברת הנדל"ן שלה וחובות שמוערכים ב-150 מיליון שקלים, ונראה כי מבחינתה, קשה למצוא בשלב זה את האור בקצה המנהרה.
באייס החלטנו לבדוק כמה שפכה חברת אור סיטי נדל"ן של אור בשנים האחרונות על פרסום, איזה פרויקטים פורסמו, ואיזה מאלה בהם הושקעו מיליונים בפרסום, כלל לא קמו. ממחקר מיוחד שביצעה יפעת בקרת פרסום עבור אייס, עולה כי החל משנת 2010 הוציאה אור סיטי נדל"ן כ-30 מיליון שקלים על פרסום פרויקטים למגורים. הנתונים המובאים כאן הם מחירים ריאליים – כלומר הסכומים ששולמו למשרדי הפרסום והועברו בהמשך לגופי המדיה.
TBWA, שייצרו לה נראות בולטת בדיגיטל, לאחר מכן עברה לעבוד עם זרמון ו-LEAD ששמו את הדגש על פרסום טלוויזיה, ומשנת 2014 היא עובדת עם פרסום יעד ומתמקדת בפרסום בעיתונות, בעיקר בידיעות אחרונות". ראוי לציין כאמור שהחוב הגדול ביותר שלה למדיה, היה לידיעות אחרונות.
לדברי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקובי, "ענבל אור החליפה 5 משרדי פרסום ב-5 שנים. בתחילת הדרך עבדה עם משרדים גדולים כמו מקאן ויהושע
על פי יפעת, הפרויקטים המושקעים ביותר בפרסום לאורך השנים היו מגדלי הצעירים ברמת גן - עם הסלוגן "דיור בר השגה", אור בבלי ופרויקט ז'בוטינסקי 102-104 ברמת גן. הפרסומות של אור סיטי נדל"ן הן ברובן פרסומות הארד סייל עם דגש על מחיר, ולא על תדמית.
בפרויקט אור בבלי השקיעה ענבל אור כ-3.3 מיליון שקל במהלך 2013, אולם בסופה של אותה שנה היא איבדה את הקרקע לאחר שלא הצליחה לגייס את כל הכסף להקמת הפרויקט, כאשר חלק מהדירות כבר שווקו. על פי הדו"ח הראשוני שהגיש הנאמן עו"ד איתן ארז, עולה כי פרויקט בבלי "אמור היה להיות ספינת הדגל של הקבוצה". הנאמן טוען כי לצורך שיווק הפרויקט, הוציאה הקבוצה כ-17 מיליון שקלים על הפרויקט, מהם כ-10 מיליון שקלים על פרסום וכ-6 מיליון בגין אירוע השקה גרנדיוזי בבית מלון, תכנון ועוד.
"הסכומים המדויקים שהוצאו בגין פרויקט זה קשים לחישוב מכיוון שהפרויקט גזל גם הוצאות הנהלה וכלליות, הוצאות משפטיות ובסופו של דבר גם ריבית", כתב עו"ד ארז לבית המשפט, אולם הוא העריך כי "בסך הכל גרם פרויקט זה לחברות להפסד של 30 מיליון שקלים לפחות", ו"ההסתבכות באותו פרויקט בבלי, יצרה למעשה תחילתו של כדור שלג, שממנו החברה כבר לא יכלה להתאושש בהיעדר הון עצמי".
את הפער בין נתוני יפעת בקרת פרסום לנתוני המפרק אפשר להסביר בכך שבחלק גדול מהניטור, קשה לשייך את הקמפיין לפרויקט כזה או אחר. תחת הקטגורייה "אור סיטי נדל"ן", טוענים ביפעת כי סכום הפרסום מאז 2009 עומד על 15.8 מיליון שקלים, בין היתר בפרסום כללי לחברה, פרסום לכמה פרויקטים ועוד.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
אור בבלי. היה של ענבל אור
בפרויקט 'מגדלי הצעירים' הושקעו בשנים 2010-2012 כ-3.2 מיליון שקלים בפרסום. בסופו של דבר הפרויקט העבר לניהולה של קבוצת חג'ג' והוא נמצא כעת בבנייה. בפרויקט ז'בוטינסקי 102-104 ברמת גן הושקעו ב-2012 כ-2.4 מיליון שקלים בפרסום. נכון להיום הפרויקט נמצא בשלבי תכנון, איחוד וחלוקה.
בפרויקט 'אור על הפארק' ברחוב אחד העם 16 ברמת גן הושקעו כ-1.1 מיליון שקלים בפרסום, והוא נמצא בשלבי בנייה מתקדמים. מעל מיליון שקלים הושקעו ב-2015 ותחילת 2016 בשיווק הפרויקט ברחוב צ'לנוב, שנמצא בשלבי אישור היתר בנייה. בפרויקט אור בשדרה בשדרות הילד 3 ברמת גן הושקעו 480 אלף שקל בפרסום, והפרויקט נמצא בשלבי תכנון.
כאמור, החובות של אור מוערכים בעד 150 מיליון שקלים, חלק מהם לתחום המדיה. כחלק מהליך הפירוק, טוענת חברתה ומי שהייתה שליוותה את אור מאז דצמבר 2013, אילנה גולץ, בעלת משרד הפרסום הצפוני גולץ יעד פרסום שיווק ויחסי ציבור, כי אור חייבת לה כ-2.5 מיליון שקלים. בעקבות כך הצטרפה גולץ לרשימת הנושים שהגישו בקשה לפירוק חברת אור סיטי נדל"ן.
בסוף השבוע פרסם גלובס כי חלק גדול מהחוב, מעל 2 מיליון שקלים, הוא לידיעות אחרונות וישראל היום, וכי גולץ הגיעה להסדר עם 2 העיתונים הללו במסגרתו היא תשלם את החוב. אייס גם חשף באחרונה כי משרד פרסום נוסף שנפגע הוא ערן גדות & יריב נתי, אם כי החוב שם נמוך הרבה יותר ועומד על כ-100 אלף שקלים.
- 5.צר לי 27/05/2019 11:55הגב לתגובה זוצ'רלי אבלטבול
- 4.עינת איתם 10/04/2016 23:26הגב לתגובה זואלה התוצאות של חוסר צניעות , העירום מביא חוסר כל .
- 3.נוכלת 10/04/2016 23:16הגב לתגובה זוחברות בניה וותיקות לא מעיזות לפרסם בסכומים כאלה כי לא ירוויחו , העינבל בור הזאת לא תכננה בכלל לבנות ולכן בנתה הכל כדי למשוך את הלקוחות , כמו לשים פרוזקטורים חזקים ביער בלילה למשוך את הפרפרים
- 2.לללא 10/04/2016 20:31הגב לתגובה זולפני שנתיים אשרות קבוצות רכישה במודיעין באמת מכרו אוויר. פרסומים בכול פינה אפשרית. לא יצאה אף פרויקט. ברמת גן נתקלתי בשלוש פרויקטים של קבוצות רכישה שמשרדים תיווך שיווקו ללא יתרים הבנייה אבל אם סרטונים יפים ומבת מכול זוויות. עד עכשיו לא בונים שם כלום. אז מה הבדל בין ענבל אור לבין קבוצות רכישה אכרות? עיתונות בנושא ענבל אור לא משכנעת אותי. כנראה שקבוצות רכישה קשורות לעולם התחתון. אין רגוליציה וכסף ענק עובר שם.
- 1.prxuo 10/04/2016 19:40הגב לתגובה זושפויים למוצרים שלהם. ובכלל עלות הפרסום לא הגיוני, תשלומי ענק למה שקוראים "פרזנטורים" לעיתונות לטלוזיה ולמשרדי הפרסום, כל זאת מבלי להוסיף דבר למוצר עצמו ,הכל על חשבון הציבור.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.