אלכס גורודניצקי
צילום: יח"צ
טור

"יש פה איזה דביל על הקו!": ה"רוסיה" בפרסומת 'מכבי' תיארה מה שהרגישו רוב הרוסים

מכבי קופה מצויינת, אדיר מילר סטנדאפיסט מעולה ורוסים מזמן לא נעלבים מהבדיחות על רוסים. אז איך החיבור של המרכיבים האלה יצר באזז כל כך שלילי ברחוב הרוסי?
נושאים בכתבה אדיר מילר מכבי
"חכה, יש פה איזה דביל על הקו!". את המשפט הזה אמרה האשה "הרוסיה" שאדיר מילר מתח בפרסומת של מכבי שרותי בריאות. וכך בדיוק הרגיש רוב הציבור של דוברי רוסית. הבעיה, ש"הדביל הזה" לדבריה, מייצג גוף ציבורי מהגדולים בישראל. האמת, מכבי קופה מצויינת, אדיר מילר סטנדאפיסט מעולה ורוסים מזמן לא נעלבים מהבדיחות על רוסים. אז איך החיבור של המרכיבים האלה יצר באזז כל כך שלילי ברחוב הרוסי? אני לא הולך לנתח את כל הקמפיין של מכבי שרותי בריאות, למרות שיש פה הרבה מה להגיד. נתמקד בסרטון ה"רוסי" וננסה להבין איך הוא הצליח להרגיז ציבור שלם, כשהתגובה הכי מתונה ששמעתי היא: "סתם סרטון לא מוצלח". ישנן קריאות לעזיבת הקופה ולחרם. אז מה קרה? הקמפיין מראה עד כמה מכבי לא מחוברת לציבור דוברי רוסית, שחלק ניכר ממנו גם מבוטח אצלה וגם עובד אצלה.  

סרטון "אדיר". חובת צפייה לאשדודים:מכבי שירותי בריאות

Posted by ‎גבריאל כנפו - Gabriel Knafo‎ on Tuesday, February 23, 2016
הקמפיין הזה מצד אחד והתגובות עליו מהצד השני מעלים שוב פעם את השאלה האם קיים עדיין מגזר רוסי בישראל? האם צריך להתחייס אליו באופן מיוחד או ש"כולם כבר מדברים עברית"? אז זהו, שגם אלה שמדברים עברית רהוטה זוכרים את התקופה שצחקו עליהם בגלל עברית עילגת וכשחברה ציבורית מעלה את זה על הפודיום, הם פתאום נפגעים. מה שיכול להיות מצחיק במופע סטנד אפ פתאום לא עובד בסרטון פרסומי. תארו לרגע שבאחת המדינות בעולם (ארה"ב, קנדה, גרמניה, whatever) היו מעלים פרסומת שבה מותחים מהגר מישראל בגלל השפה העילגת שלו וצוחקים גם על העברית. היינו מאשימים אותם באנטישמיות וזה היה מגיע עד לתקרית דיפלומטית. בטוח. אז אל תדברו איתי על חוש הומור, כי זה לא קשור. קרדיט: מייק וייצמן לרוסים יש חוש הומור. גם לצברים יש. גם לאנגלים, אתיופים וצ'רקסים. אך אין ויכוח שמפאת הבדלים תרבותיים ומנטליים גם חוש הומור הוא שונה. זאת עובדה. אבל בהחלט אפשר לטמון ראש בחול, ולחזור על המנטרה שהרוסים כבר נטמעו לחלוטין ואין שום שוני. ניכר שבמכבי אין שום גורם מקצועי שמתמחה במגזר הרוסי (להבדיל ממגזר החרדי למשל) וזאת התוצאה המאכזבת, במיוחד כשחלק גדול מלקוחותיה ועובדיה באים מהמגזר הזה! מה מכבי צריכה לעשות? להוריד את הסרטון זה לא מספיק. כי הנזק כבר נעשה. כאשר העלבת מישהו, להפסיק להעליב זה לא מספיק. מכבי צריכה לפנות לציבור דוברי רוסית, להסביר את עצמה ולהתנצל. לא לחכות שהסערה תעבור בעצמה. כי היא לא.   *** הכותב אלכס גורודניצקי הוא מנכ"ל משרד הפרסום GMA  

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אחת שיודעת 28/02/2016 11:55
    הגב לתגובה זו
    די עם הסטריוטיפים האלה. אם פרסומאי בא ממגזר הרוסי אז הוא חסר עבודה ומשחפש פרנסה? כתוב שהוא מנכ"ל במשרד פרסום. אני מכירה אותו, הוא עושה חייל גם בארץ וגם בחו"ל. די עם השטויות האלה, גועל נפש.
  • 6.
    אחד שיודע 27/02/2016 08:49
    הגב לתגובה זו
    כתבה ממומנת של איש פרסום מסכן שמחפש פרנסה. אדיר מילר קר רוח ועל מה ששילמו לו הוא עשה את העבודה. הרי בשביל כסף עושים הכל, לא? או כמעט הכל. ומכבי חסרי מוחין שעלה עם כזאת פרסומת ואם זה באמת מתיחה אמיתית הם ישלמו על זה ביוקר. בוודאות ולטווח הארוך.
  • 5.
    007 26/02/2016 10:36
    הגב לתגובה זו
    רעיון לא רע בכלל! אין ספק שאלכס יוכל לשקם את המותג בעיני המגזר שאותו הוא מכיר לאחר מגוון רב של תפקידים בכירים שהוא מילא.
  • 4.
    לגבי הסאב טקסט... (ל"ת)
    007 26/02/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ולדימיר איליץ' 26/02/2016 08:13
    הגב לתגובה זו
    הסרטון אכן דבילי, אבל גם הטור לא משהו
  • 2.
    ירדן 26/02/2016 05:44
    הגב לתגובה זו
    ועושה כזה סרטון היית מגיב אותו דבר !!! כי אז התגובות היו קשות יותר ואתה לא היית מתעלם.
  • קודם תלמד מתי לכתוב "עם" או "אם". (ל"ת)
    ריטה 08/03/2016 05:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלכס צודק (ל"ת)
    אשר 25/02/2016 12:01
    הגב לתגובה זו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״