מכרז ההסתדרות יוצא לדרך: באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן ולעומק התודעה בפנים
בארגון ההסתדרות לא מבזבזים זמן. כשבועיים לאחר הדיווח באייס על הוצאת תקציב הפרסום למכרז, משרדי הפרסום יחלו להציג השבוע פרזנטציות בפני ההסתדרות. כזכור, לאחר 3 שנים עם משרד הפרסום לעומק התודעה, שכללו שנתיים רוויות השקעה במדיה, ההסתדרות מתכוננת לקמפיין חדש ולשם כך פנתה למשרדי הפרסום לקראת הליך מכרזי.
מבדיקת אייס עולה, כי בשונה מהמכרז הקודם (ש-10 ניגשו אליו) אליו ניגשו בעיקר משרדי העשירייה השנייה, אל המכרז הנוכחי ניגשים 5 משרדים שביניהם גם באומן בר ריבנאי וראובני פרידן IPG. בנוסף צפוים להשתתף גם משרדי הפרסום שניידרמן וענבר מרחב G, ולעומק התודעה - משרד הפרסום שטיפל בתקציב בשנים האחרונות.
על פי יפעת בקרת פרסום, היקף ההוצאה לפרסום של ההסתדרות במהלך 2015 עמד על 29 מיליון שקלים, המהווה בפועל כ-10 מיליון שקלים. פעילות שברובה הופקדה בידי 'לעומק התודעה' לצד הוצאה זניחה במגזר הערבי באמצעות סמארה ופעילות עצמאית של ההסתדרות. ב-2014 עמדה ההוצאה על סכום שיא של 33 מיליון שקלים, המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים.
לא מחויבים לחוק חובת מכרזים
ההסתדרות אינה מחויבת לפעול על פי חוק חובת מכרזים ולכן היציאה למכרז מעידה על רצונה לבדוק את ההיצע הנוסף שיש בענף הפרסום, לקראת רענון אפשרי. עם זאת הסיכוי שתבחר להמשיך לעבוד עם לעומק התודעה שווה לסיכוי שתעבור למשרד אחר. בהתאם לאופי המכרז ההסתדרות לא פרסמה קול קורא למשרדים בצורת מסמכי מכרז שבהם מפורטים תנאי סף להתמודדות. במקום זאת היא בחרה לזמן למכרז 5 משרדים לאחר תהליך בדיקה שכלל המלצות ופגישת הכרות. את המכרז מנהל אגף הדוברות, שיווק ויח"צ של ההסתדרות, בראשותו של יניב לוי, במקביל ליושב הראש אבי ניסנקורן, משום שזו פועלת ללא פונקציה של סמנכ"ל שיווק.
בין המשרדים שבחרו שלא להתמודד נמנים: גיתם BBDO, מקאן תל אביב, LEAD, y&r, ברוקנר יער לוי ועוד.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
