הסתדרות. כשאתם מאוגדים, אתם חזקים
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

מכרז ההסתדרות יוצא לדרך: באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן ולעומק התודעה בפנים

אל המכרז הנוכחי ניגשים 5 משרדים שביניהם גם באומן בר ריבנאי וראובני פרידן IPG, לצד לעומק התודעה - משרד הפרסום שטיפל בתקציב בשנים האחרונות
משה בנימין |

בארגון ההסתדרות לא מבזבזים זמן. כשבועיים לאחר הדיווח באייס על הוצאת תקציב הפרסום למכרז, משרדי הפרסום יחלו להציג השבוע פרזנטציות בפני ההסתדרות. כזכור, לאחר 3 שנים עם משרד הפרסום לעומק התודעה, שכללו שנתיים רוויות השקעה במדיה, ההסתדרות מתכוננת לקמפיין חדש ולשם כך פנתה למשרדי הפרסום לקראת הליך מכרזי.

מבדיקת אייס עולה, כי בשונה מהמכרז הקודם (ש-10 ניגשו אליו) אליו ניגשו בעיקר משרדי העשירייה השנייה, אל המכרז הנוכחי ניגשים 5 משרדים שביניהם גם באומן בר ריבנאי וראובני פרידן IPG. בנוסף צפוים להשתתף גם משרדי הפרסום שניידרמן וענבר מרחב G, ולעומק התודעה - משרד הפרסום שטיפל בתקציב בשנים האחרונות. 

על פי יפעת בקרת פרסום, היקף ההוצאה לפרסום של ההסתדרות במהלך 2015 עמד על 29 מיליון שקלים, המהווה בפועל כ-10 מיליון שקלים. פעילות שברובה הופקדה בידי 'לעומק התודעה' לצד הוצאה זניחה במגזר הערבי באמצעות סמארה ופעילות עצמאית של ההסתדרות. ב-2014 עמדה ההוצאה על סכום שיא של 33 מיליון שקלים, המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים. 

לא מחויבים לחוק חובת מכרזים

ההסתדרות אינה מחויבת לפעול על פי חוק חובת מכרזים ולכן היציאה למכרז מעידה על רצונה לבדוק את ההיצע הנוסף שיש בענף הפרסום, לקראת רענון אפשרי. עם זאת הסיכוי שתבחר להמשיך לעבוד עם לעומק התודעה שווה לסיכוי שתעבור למשרד אחר. בהתאם לאופי המכרז ההסתדרות לא פרסמה קול קורא למשרדים בצורת מסמכי מכרז שבהם מפורטים תנאי סף להתמודדות. במקום זאת היא בחרה לזמן למכרז 5 משרדים לאחר תהליך בדיקה שכלל המלצות ופגישת הכרות. את המכרז מנהל אגף הדוברות, שיווק ויח"צ של ההסתדרות, בראשותו של יניב לוי, במקביל ליושב הראש אבי ניסנקורן, משום שזו פועלת ללא פונקציה של סמנכ"ל שיווק.

בין המשרדים שבחרו שלא להתמודד נמנים: גיתם BBDO, מקאן תל אביב, LEAD, y&r, ברוקנר יער לוי ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.