פרסום ראשון

מכרז ההסתדרות יוצא לדרך: באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן ולעומק התודעה בפנים

אל המכרז הנוכחי ניגשים 5 משרדים שביניהם גם באומן בר ריבנאי וראובני פרידן IPG, לצד לעומק התודעה - משרד הפרסום שטיפל בתקציב בשנים האחרונות
משה בנימין |

בארגון ההסתדרות לא מבזבזים זמן. כשבועיים לאחר הדיווח באייס על הוצאת תקציב הפרסום למכרז, משרדי הפרסום יחלו להציג השבוע פרזנטציות בפני ההסתדרות. כזכור, לאחר 3 שנים עם משרד הפרסום לעומק התודעה, שכללו שנתיים רוויות השקעה במדיה, ההסתדרות מתכוננת לקמפיין חדש ולשם כך פנתה למשרדי הפרסום לקראת הליך מכרזי.

מבדיקת אייס עולה, כי בשונה מהמכרז הקודם (ש-10 ניגשו אליו) אליו ניגשו בעיקר משרדי העשירייה השנייה, אל המכרז הנוכחי ניגשים 5 משרדים שביניהם גם באומן בר ריבנאי וראובני פרידן IPG. בנוסף צפוים להשתתף גם משרדי הפרסום שניידרמן וענבר מרחב G, ולעומק התודעה - משרד הפרסום שטיפל בתקציב בשנים האחרונות. 

על פי יפעת בקרת פרסום, היקף ההוצאה לפרסום של ההסתדרות במהלך 2015 עמד על 29 מיליון שקלים, המהווה בפועל כ-10 מיליון שקלים. פעילות שברובה הופקדה בידי 'לעומק התודעה' לצד הוצאה זניחה במגזר הערבי באמצעות סמארה ופעילות עצמאית של ההסתדרות. ב-2014 עמדה ההוצאה על סכום שיא של 33 מיליון שקלים, המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים. 

לא מחויבים לחוק חובת מכרזים

ההסתדרות אינה מחויבת לפעול על פי חוק חובת מכרזים ולכן היציאה למכרז מעידה על רצונה לבדוק את ההיצע הנוסף שיש בענף הפרסום, לקראת רענון אפשרי. עם זאת הסיכוי שתבחר להמשיך לעבוד עם לעומק התודעה שווה לסיכוי שתעבור למשרד אחר. בהתאם לאופי המכרז ההסתדרות לא פרסמה קול קורא למשרדים בצורת מסמכי מכרז שבהם מפורטים תנאי סף להתמודדות. במקום זאת היא בחרה לזמן למכרז 5 משרדים לאחר תהליך בדיקה שכלל המלצות ופגישת הכרות. את המכרז מנהל אגף הדוברות, שיווק ויח"צ של ההסתדרות, בראשותו של יניב לוי, במקביל ליושב הראש אבי ניסנקורן, משום שזו פועלת ללא פונקציה של סמנכ"ל שיווק.

בין המשרדים שבחרו שלא להתמודד נמנים: גיתם BBDO, מקאן תל אביב, LEAD, y&r, ברוקנר יער לוי ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.