הסוף מתוק, הכסף זורם, הקנס בדרך: בדיקה לגבי התוכן השיווקי ל-YOLO ב'הישרדות'
הרשות השנייה פתחה בבדיקה לגבי הפרה לכאורה של תקנות הרשות ופרסום תוכן שיווקי בתכנית הישרדות - כך נודע לאייס. הרשות פנתה לזכיינית רשת בדרישה לקבל תגובה לגבי תוכן שיווקי עבור המותג YOLO.
זו ההיתקלות השנייה של התכנית עם הרגולטור בכל הנוגע לתוכן שיווקי עבור YOLO. בפעם הקודמת זה נגמר עם 30 אלף שקל קנס, ו-40 אלף שקלים על תנאי במידה ויחזרו על כך. הזכיינית הגישה בקשה לעיון חוזר, הליך פרוצדוראלי בו נוקטות הזכייניות ברוב המקרים בהם הן נקנסות.
על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, עולה כי עד כה השקיע YOLO, באמצעות משרד מקאן קונטנט - זרוע התוכן השיווקי של מקאן תל אביב, כ-290 אלף שקלים במחירי מחירון (כ-100 אלף שקלים במחירים ריאליים) בפינות בתוך הישרדות, וביפעת הדבר אף מוגדר כ"פרס פינה".
בפרק ששודר ביום ראשון השבוע, זכה YOLO - מעדן שוקולד של תנובה שהושק בתחילת 2015, לחשיפה מוגברת, אם כי שם המותג לא לא נאמר בעל פה. בחלקו הראשון של הפרק נשלחו השורדים למשימת קשרים שהפרס עליה הוא סלסלת מעדני YOLO. מנחה התכנית גיא זו ארץ אמר בפתח המשימה (דקה 13:10): "דיברנו כאן לא מעט על בני המאיה והתגליות שלהם, אבל על תגלית אחת לא דיברנו. הם קראו לה מזון האלים, והיערות שמסביבכם שופעים במזון הזה. ואני כמובן מדבר על שוקולד. שימו לב, המנצח במשימה יזכה בדבר הבא (כאשר המצלמה עוברת על המתמודדים "הנדהמים", א"כ) - חבילת מעדנים משוקולד אמיתי שחלקכם כבר הספיק להכיר אותם כאן על האי".
המתמודד טילטיל למצלמה: "מת לשוקולד. תא הכפפות שלי מלא שוקולדים. שם אותם על המזגן, שלא יתקלקל". את זו ארץ הוא שואל: "הכל הכל?". "הכל הכל", עונה המנחה.
זו ארץ לשורדים: "אבל שימו לב, המנצח לא ייהנה מהמעדנים והשוקולד האלה ככה סתם, הוא ייסע מכאן לחד מאוצרות הטבע הקסומים של הונדורס, אל מפלים ומעניינות מינרליים הנובעים מבטן האדמה, שם הוא ייהנה מהפרס ויצבור כוחות להמשך".
כל הקטע הזה נמשך כדקה וחצי, בו זוכה המותג YOLO לחשיפה מוגברת. בהמשך זכתה ג'ני במשימה, אבל העניקה את הפרס לטילטיל וכוכבי, ומדקה 27:56 חוזר המותג "לככב" על המסך, כאשר 2 המתמודדים אוכלים אותו בהנאה רבה בסמוך למפל פסטורלי, וטילטיל אף אומר: "זה הדבר הכי טעים שאכלתי מימיי".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
על פי תקנות הרשות השנייה, חל איסור על תוכן שיווקי ואולם לאורך השנים האחרונות מדובר על משחקי חתול ועכבר, כאשר הזכייניות בודקות את הגבולות של הרשות, ועד כמה הרשות מוכנה להבליג על עסקאות תוכן שיווקי. על פניו הדבר אמור להשתנות בעתיד הקרוב – כאשר ממצאי הביניים של ועדת פילבר בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, יתירו תוכן שיווקי בשידורי הטלוויזיה, בתנאים כאלה ואחרים.
ברשות השנייה אישרו כי נפתח הליך בדיקה. מרשת נמסר: "כמו תמיד גם הפעם החשיפה נעשית בהתאם לכללי הרשות השנייה" .
- 3.גג 03/02/2016 15:41הגב לתגובה זויולו, כיתן, פרי גלג, אסם פתיתים, ריבוק וכנראה פספסתי עוד כמה דברים
- 2.דניאל 03/02/2016 13:48הגב לתגובה זואם באמת היו לה שיניים אם היתה משיתה קנסות שלזכיינים לא היה משתלם לפרסם תוכן שיווקי בריש גלי. אבל הרשות השניה רופסת ו/או עוצמת עיניים. מכל אחת משתי החלופות היא יוצאת רע מאוד. תזכירו לי מי עומד בראשה?? פתחה בבדיקה? פחחח
- 1.מיכאל 03/02/2016 13:42הגב לתגובה זוכבר מזמן הם לא מתרוממים שוב ואפילו בהפסדים מול המתחרים. הם לא הציגו חדשנות לא בטלויזיה ובטח שלא בדיגיטל

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.