הישרדות YOLO גיא זו ארץ
צילום: צילום מסך: רשת, ערוץ 2
פרסום ראשון

הסוף מתוק, הכסף זורם, הקנס בדרך: בדיקה לגבי התוכן השיווקי ל-YOLO ב'הישרדות'

זרוע התוכן השיווקי של מקאן ת"א כ-100 אלף ש' עד כה בחשיפת YOLO ב'הישרדות'. 'רשת' כבר נקנסה העונה ב-30 אלף ש' באותו נושא - וכעת הרשות ה-2 פתחה בבדיקה
אלכסנדר כץ | (3)

הרשות השנייה פתחה בבדיקה לגבי הפרה לכאורה של תקנות הרשות ופרסום תוכן שיווקי בתכנית הישרדות - כך נודע לאייס. הרשות פנתה לזכיינית רשת בדרישה לקבל תגובה לגבי תוכן שיווקי עבור המותג YOLO.

 

זו ההיתקלות השנייה של התכנית עם הרגולטור בכל הנוגע לתוכן שיווקי עבור YOLO. בפעם הקודמת זה נגמר עם 30 אלף שקל קנס, ו-40 אלף שקלים על תנאי במידה ויחזרו על כך. הזכיינית הגישה בקשה לעיון חוזר, הליך פרוצדוראלי בו נוקטות הזכייניות ברוב המקרים בהם הן נקנסות.

 

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, עולה כי עד כה השקיע YOLO, באמצעות משרד מקאן קונטנט - זרוע התוכן השיווקי של מקאן תל אביב, כ-290 אלף שקלים במחירי מחירון (כ-100 אלף שקלים במחירים ריאליים) בפינות בתוך הישרדות, וביפעת הדבר אף מוגדר כ"פרס פינה".

 

בפרק ששודר ביום ראשון השבוע, זכה YOLO - מעדן שוקולד של תנובה שהושק בתחילת 2015, לחשיפה מוגברת, אם כי שם המותג לא לא נאמר בעל פה. בחלקו הראשון של הפרק נשלחו השורדים למשימת קשרים שהפרס עליה הוא סלסלת מעדני YOLO. מנחה התכנית גיא זו ארץ אמר בפתח המשימה (דקה 13:10): "דיברנו כאן לא מעט על בני המאיה והתגליות שלהם, אבל על תגלית אחת לא דיברנו. הם קראו לה מזון האלים, והיערות שמסביבכם שופעים במזון הזה. ואני כמובן מדבר על שוקולד. שימו לב, המנצח במשימה יזכה בדבר הבא (כאשר המצלמה עוברת על המתמודדים "הנדהמים", א"כ) - חבילת מעדנים משוקולד אמיתי שחלקכם כבר הספיק להכיר אותם כאן על האי".

 

המתמודד טילטיל למצלמה: "מת לשוקולד. תא הכפפות שלי מלא שוקולדים. שם אותם על המזגן, שלא יתקלקל". את זו ארץ הוא שואל: "הכל הכל?". "הכל הכל", עונה המנחה.

 

זו ארץ לשורדים: "אבל שימו לב, המנצח לא ייהנה מהמעדנים והשוקולד האלה ככה סתם, הוא ייסע מכאן לחד מאוצרות הטבע הקסומים של הונדורס, אל מפלים ומעניינות מינרליים הנובעים מבטן האדמה, שם הוא ייהנה מהפרס ויצבור כוחות להמשך".

 

כל הקטע הזה נמשך כדקה וחצי, בו זוכה המותג YOLO לחשיפה מוגברת. בהמשך זכתה ג'ני במשימה, אבל העניקה את הפרס לטילטיל וכוכבי, ומדקה 27:56 חוזר המותג "לככב" על המסך, כאשר 2 המתמודדים אוכלים אותו בהנאה רבה בסמוך למפל פסטורלי, וטילטיל אף אומר: "זה הדבר הכי טעים שאכלתי מימיי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

על פי תקנות הרשות השנייה, חל איסור על תוכן שיווקי ואולם לאורך השנים האחרונות מדובר על משחקי חתול ועכבר, כאשר הזכייניות בודקות את הגבולות של הרשות, ועד כמה הרשות מוכנה להבליג על עסקאות תוכן שיווקי. על פניו הדבר אמור להשתנות בעתיד הקרוב – כאשר ממצאי הביניים של ועדת פילבר בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, יתירו תוכן שיווקי בשידורי הטלוויזיה, בתנאים כאלה ואחרים.

 

ברשות השנייה אישרו כי נפתח הליך בדיקה. מרשת נמסר: "כמו תמיד גם הפעם החשיפה נעשית בהתאם לכללי הרשות השנייה" 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גג 03/02/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    יולו, כיתן, פרי גלג, אסם פתיתים, ריבוק וכנראה פספסתי עוד כמה דברים
  • 2.
    דניאל 03/02/2016 13:48
    הגב לתגובה זו
    אם באמת היו לה שיניים אם היתה משיתה קנסות שלזכיינים לא היה משתלם לפרסם תוכן שיווקי בריש גלי. אבל הרשות השניה רופסת ו/או עוצמת עיניים. מכל אחת משתי החלופות היא יוצאת רע מאוד. תזכירו לי מי עומד בראשה?? פתחה בבדיקה? פחחח
  • 1.
    מיכאל 03/02/2016 13:42
    הגב לתגובה זו
    כבר מזמן הם לא מתרוממים שוב ואפילו בהפסדים מול המתחרים. הם לא הציגו חדשנות לא בטלויזיה ובטח שלא בדיגיטל
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.