הסוף מתוק, הכסף זורם, הקנס בדרך: בדיקה לגבי התוכן השיווקי ל-YOLO ב'הישרדות'
הרשות השנייה פתחה בבדיקה לגבי הפרה לכאורה של תקנות הרשות ופרסום תוכן שיווקי בתכנית הישרדות - כך נודע לאייס. הרשות פנתה לזכיינית רשת בדרישה לקבל תגובה לגבי תוכן שיווקי עבור המותג YOLO.
זו ההיתקלות השנייה של התכנית עם הרגולטור בכל הנוגע לתוכן שיווקי עבור YOLO. בפעם הקודמת זה נגמר עם 30 אלף שקל קנס, ו-40 אלף שקלים על תנאי במידה ויחזרו על כך. הזכיינית הגישה בקשה לעיון חוזר, הליך פרוצדוראלי בו נוקטות הזכייניות ברוב המקרים בהם הן נקנסות.
על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, עולה כי עד כה השקיע YOLO, באמצעות משרד מקאן קונטנט - זרוע התוכן השיווקי של מקאן תל אביב, כ-290 אלף שקלים במחירי מחירון (כ-100 אלף שקלים במחירים ריאליים) בפינות בתוך הישרדות, וביפעת הדבר אף מוגדר כ"פרס פינה".
בפרק ששודר ביום ראשון השבוע, זכה YOLO - מעדן שוקולד של תנובה שהושק בתחילת 2015, לחשיפה מוגברת, אם כי שם המותג לא לא נאמר בעל פה. בחלקו הראשון של הפרק נשלחו השורדים למשימת קשרים שהפרס עליה הוא סלסלת מעדני YOLO. מנחה התכנית גיא זו ארץ אמר בפתח המשימה (דקה 13:10): "דיברנו כאן לא מעט על בני המאיה והתגליות שלהם, אבל על תגלית אחת לא דיברנו. הם קראו לה מזון האלים, והיערות שמסביבכם שופעים במזון הזה. ואני כמובן מדבר על שוקולד. שימו לב, המנצח במשימה יזכה בדבר הבא (כאשר המצלמה עוברת על המתמודדים "הנדהמים", א"כ) - חבילת מעדנים משוקולד אמיתי שחלקכם כבר הספיק להכיר אותם כאן על האי".
המתמודד טילטיל למצלמה: "מת לשוקולד. תא הכפפות שלי מלא שוקולדים. שם אותם על המזגן, שלא יתקלקל". את זו ארץ הוא שואל: "הכל הכל?". "הכל הכל", עונה המנחה.
זו ארץ לשורדים: "אבל שימו לב, המנצח לא ייהנה מהמעדנים והשוקולד האלה ככה סתם, הוא ייסע מכאן לחד מאוצרות הטבע הקסומים של הונדורס, אל מפלים ומעניינות מינרליים הנובעים מבטן האדמה, שם הוא ייהנה מהפרס ויצבור כוחות להמשך".
כל הקטע הזה נמשך כדקה וחצי, בו זוכה המותג YOLO לחשיפה מוגברת. בהמשך זכתה ג'ני במשימה, אבל העניקה את הפרס לטילטיל וכוכבי, ומדקה 27:56 חוזר המותג "לככב" על המסך, כאשר 2 המתמודדים אוכלים אותו בהנאה רבה בסמוך למפל פסטורלי, וטילטיל אף אומר: "זה הדבר הכי טעים שאכלתי מימיי".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
על פי תקנות הרשות השנייה, חל איסור על תוכן שיווקי ואולם לאורך השנים האחרונות מדובר על משחקי חתול ועכבר, כאשר הזכייניות בודקות את הגבולות של הרשות, ועד כמה הרשות מוכנה להבליג על עסקאות תוכן שיווקי. על פניו הדבר אמור להשתנות בעתיד הקרוב – כאשר ממצאי הביניים של ועדת פילבר בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, יתירו תוכן שיווקי בשידורי הטלוויזיה, בתנאים כאלה ואחרים.
ברשות השנייה אישרו כי נפתח הליך בדיקה. מרשת נמסר: "כמו תמיד גם הפעם החשיפה נעשית בהתאם לכללי הרשות השנייה" .
- 3.גג 03/02/2016 15:41הגב לתגובה זויולו, כיתן, פרי גלג, אסם פתיתים, ריבוק וכנראה פספסתי עוד כמה דברים
- 2.דניאל 03/02/2016 13:48הגב לתגובה זואם באמת היו לה שיניים אם היתה משיתה קנסות שלזכיינים לא היה משתלם לפרסם תוכן שיווקי בריש גלי. אבל הרשות השניה רופסת ו/או עוצמת עיניים. מכל אחת משתי החלופות היא יוצאת רע מאוד. תזכירו לי מי עומד בראשה?? פתחה בבדיקה? פחחח
- 1.מיכאל 03/02/2016 13:42הגב לתגובה זוכבר מזמן הם לא מתרוממים שוב ואפילו בהפסדים מול המתחרים. הם לא הציגו חדשנות לא בטלויזיה ובטח שלא בדיגיטל
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
