הסוף מתוק, הכסף זורם, הקנס בדרך: בדיקה לגבי התוכן השיווקי ל-YOLO ב'הישרדות'
הרשות השנייה פתחה בבדיקה לגבי הפרה לכאורה של תקנות הרשות ופרסום תוכן שיווקי בתכנית הישרדות - כך נודע לאייס. הרשות פנתה לזכיינית רשת בדרישה לקבל תגובה לגבי תוכן שיווקי עבור המותג YOLO.
זו ההיתקלות השנייה של התכנית עם הרגולטור בכל הנוגע לתוכן שיווקי עבור YOLO. בפעם הקודמת זה נגמר עם 30 אלף שקל קנס, ו-40 אלף שקלים על תנאי במידה ויחזרו על כך. הזכיינית הגישה בקשה לעיון חוזר, הליך פרוצדוראלי בו נוקטות הזכייניות ברוב המקרים בהם הן נקנסות.
על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, עולה כי עד כה השקיע YOLO, באמצעות משרד מקאן קונטנט - זרוע התוכן השיווקי של מקאן תל אביב, כ-290 אלף שקלים במחירי מחירון (כ-100 אלף שקלים במחירים ריאליים) בפינות בתוך הישרדות, וביפעת הדבר אף מוגדר כ"פרס פינה".
בפרק ששודר ביום ראשון השבוע, זכה YOLO - מעדן שוקולד של תנובה שהושק בתחילת 2015, לחשיפה מוגברת, אם כי שם המותג לא לא נאמר בעל פה. בחלקו הראשון של הפרק נשלחו השורדים למשימת קשרים שהפרס עליה הוא סלסלת מעדני YOLO. מנחה התכנית גיא זו ארץ אמר בפתח המשימה (דקה 13:10): "דיברנו כאן לא מעט על בני המאיה והתגליות שלהם, אבל על תגלית אחת לא דיברנו. הם קראו לה מזון האלים, והיערות שמסביבכם שופעים במזון הזה. ואני כמובן מדבר על שוקולד. שימו לב, המנצח במשימה יזכה בדבר הבא (כאשר המצלמה עוברת על המתמודדים "הנדהמים", א"כ) - חבילת מעדנים משוקולד אמיתי שחלקכם כבר הספיק להכיר אותם כאן על האי".
המתמודד טילטיל למצלמה: "מת לשוקולד. תא הכפפות שלי מלא שוקולדים. שם אותם על המזגן, שלא יתקלקל". את זו ארץ הוא שואל: "הכל הכל?". "הכל הכל", עונה המנחה.
זו ארץ לשורדים: "אבל שימו לב, המנצח לא ייהנה מהמעדנים והשוקולד האלה ככה סתם, הוא ייסע מכאן לחד מאוצרות הטבע הקסומים של הונדורס, אל מפלים ומעניינות מינרליים הנובעים מבטן האדמה, שם הוא ייהנה מהפרס ויצבור כוחות להמשך".
כל הקטע הזה נמשך כדקה וחצי, בו זוכה המותג YOLO לחשיפה מוגברת. בהמשך זכתה ג'ני במשימה, אבל העניקה את הפרס לטילטיל וכוכבי, ומדקה 27:56 חוזר המותג "לככב" על המסך, כאשר 2 המתמודדים אוכלים אותו בהנאה רבה בסמוך למפל פסטורלי, וטילטיל אף אומר: "זה הדבר הכי טעים שאכלתי מימיי".
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
על פי תקנות הרשות השנייה, חל איסור על תוכן שיווקי ואולם לאורך השנים האחרונות מדובר על משחקי חתול ועכבר, כאשר הזכייניות בודקות את הגבולות של הרשות, ועד כמה הרשות מוכנה להבליג על עסקאות תוכן שיווקי. על פניו הדבר אמור להשתנות בעתיד הקרוב – כאשר ממצאי הביניים של ועדת פילבר בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, יתירו תוכן שיווקי בשידורי הטלוויזיה, בתנאים כאלה ואחרים.
ברשות השנייה אישרו כי נפתח הליך בדיקה. מרשת נמסר: "כמו תמיד גם הפעם החשיפה נעשית בהתאם לכללי הרשות השנייה" .
- 3.גג 03/02/2016 15:41הגב לתגובה זויולו, כיתן, פרי גלג, אסם פתיתים, ריבוק וכנראה פספסתי עוד כמה דברים
- 2.דניאל 03/02/2016 13:48הגב לתגובה זואם באמת היו לה שיניים אם היתה משיתה קנסות שלזכיינים לא היה משתלם לפרסם תוכן שיווקי בריש גלי. אבל הרשות השניה רופסת ו/או עוצמת עיניים. מכל אחת משתי החלופות היא יוצאת רע מאוד. תזכירו לי מי עומד בראשה?? פתחה בבדיקה? פחחח
- 1.מיכאל 03/02/2016 13:42הגב לתגובה זוכבר מזמן הם לא מתרוממים שוב ואפילו בהפסדים מול המתחרים. הם לא הציגו חדשנות לא בטלויזיה ובטח שלא בדיגיטל
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
