הסתדרות. כשאתם מאוגדים, אתם חזקים
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לאחר 3 שנים עם 'לעומק התודעה': ההסתדרות מוציאה את תקציב הפרסום למכרז

השנתיים האחרונות היו מהמושקעות אי פעם במונחי פרסום עבור ההסתדרות. ב-2014 עמד התקציב על כ-12 מיליון שקלים וב-2015 על כ-10 מיליון שקלים, במחירים ריאליים
משה בנימין |

כמעט 3 שנים לאחר המכרז האחרון שבו ניצח משרד הפרסום לעומק התודעה, יוצאת הסתדרות העובדים למכרז חדש על תקציב הפרסום - כך נודע לאייס. 

הזכיה של משרד הפרסום לעומק התודעה, ביוני 2013, עבור קמפיין להתאגדויות עובדים,  היתה עוד בקדנציה של היו"ר הקודם עופר עיני. כשנה לאחר מכן, במאי 2014 סיים עיני את תפקידו ואת מקומו תפס אבי ניסנקורן שהמשיך את ההתקשרות עם המשרד לשנתיים נוספות. למכרז האחרון ניגשו כ-10 משרדים (שחלקם פרשו במהלכו) ואל שלב הגמר העפילו לעומק התודעה וזרמון DDB. המהלך התקשורתי הראשון של משרד הפרסום עבור ההסתדרות יצא תחת הסלוגן: "כשאתם מאוגדים, אתם חזקים" אותו הובילה כפרזנטורית צופית גרנט.

כשאתם מאוגדים, אתם שמים הרבה כסף על פרסום

על פי יפעת בקרת פרסום, היקף ההוצאה לפרסום במהלך 2015 עמד על 29 מיליון שקלים, המהווה בפועל כ-10 מיליון שקלים. פעילות שברובה הופקדה בידי 'לעומק התודעה' לצד הוצאה זניחה במגזר הערבי באמצעות סמארה ופעילות עצמאית של ההסתדרות. ב-2014 עמדה ההוצאה על סכום שיא של 33 מיליון שקלים, המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים. 

לאייס נודע כי נכון לעכשיו ההסתדרות טרם החלה בפנייה למשרדי הפרסום, עפי שעשתה בעבר, על מנת שאלו יגשו להתמודד במכרז. המכרז הקודם משך אליו בעיקר את משרדי העשירייה השנייה של הענף, כנראה מתוך תחושה שאין מדובר בתקציב ששווה להילחם עבורו. כעת, בראייה לאחור, ועל סמך ההוצאה הגבוהה של ההסתדרות בשנתיים האחרונות,  נראה כי משרדי העשירייה הראשונה לא יוותרו על נתח הבשר. 

מההסתדרות נמסר לאייס: "כשיהיה לנו מה להודיע נעשה זאת". 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה