לאחר 3 שנים עם 'לעומק התודעה': ההסתדרות מוציאה את תקציב הפרסום למכרז
כמעט 3 שנים לאחר המכרז האחרון שבו ניצח משרד הפרסום לעומק התודעה, יוצאת הסתדרות העובדים למכרז חדש על תקציב הפרסום - כך נודע לאייס.
הזכיה של משרד הפרסום לעומק התודעה, ביוני 2013, עבור קמפיין להתאגדויות עובדים, היתה עוד בקדנציה של היו"ר הקודם עופר עיני. כשנה לאחר מכן, במאי 2014 סיים עיני את תפקידו ואת מקומו תפס אבי ניסנקורן שהמשיך את ההתקשרות עם המשרד לשנתיים נוספות. למכרז האחרון ניגשו כ-10 משרדים (שחלקם פרשו במהלכו) ואל שלב הגמר העפילו לעומק התודעה וזרמון DDB. המהלך התקשורתי הראשון של משרד הפרסום עבור ההסתדרות יצא תחת הסלוגן: "כשאתם מאוגדים, אתם חזקים" אותו הובילה כפרזנטורית צופית גרנט.
כשאתם מאוגדים, אתם שמים הרבה כסף על פרסום
על פי יפעת בקרת פרסום, היקף ההוצאה לפרסום במהלך 2015 עמד על 29 מיליון שקלים, המהווה בפועל כ-10 מיליון שקלים. פעילות שברובה הופקדה בידי 'לעומק התודעה' לצד הוצאה זניחה במגזר הערבי באמצעות סמארה ופעילות עצמאית של ההסתדרות. ב-2014 עמדה ההוצאה על סכום שיא של 33 מיליון שקלים, המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים.
לאייס נודע כי נכון לעכשיו ההסתדרות טרם החלה בפנייה למשרדי הפרסום, עפי שעשתה בעבר, על מנת שאלו יגשו להתמודד במכרז. המכרז הקודם משך אליו בעיקר את משרדי העשירייה השנייה של הענף, כנראה מתוך תחושה שאין מדובר בתקציב ששווה להילחם עבורו. כעת, בראייה לאחור, ועל סמך ההוצאה הגבוהה של ההסתדרות בשנתיים האחרונות, נראה כי משרדי העשירייה הראשונה לא יוותרו על נתח הבשר.
- ההסתדרות מציעה הטבות של מאות שקלים לקראת החזרה ללימודים
- ההסתדרות תעניק מענק סיוע של 7000 שקל לחברי הסתדרות שפונו מבתיהם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מההסתדרות נמסר לאייס: "כשיהיה לנו מה להודיע נעשה זאת".

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.