אלקבץ: "ערוץ 1 צפוי לעבור לפורמט רזה של שידורי חדשות". ויש עוד כותרות

אחרי ההודעה על מינויו לסמנכ"ל רדיו, כינס עורך רשות השידור את עובדי הרדיו, התיייחס למעבר עובדים לתאגיד הציבורי, והצהיר כי הוא מעוניין להישאר בשלב זה ברשות
אלכסנדר כץ |

שמעון אלקבץ, העורך הראשי של רשות השידור, כינס בצהריים (יום ג') ישיבה פנימית של עובדי הרדיו, כאשר הכותרת המעניינת שיצאה מישיבה זו, היא פעילותו של ערוץ 1, שנותר ללא תכנים ובמחסור גדול בכח אדם. לדברי אלקבץ, "הרדיו ימשיך לעבוד כרגיל, ואולם הטלוויזיה צפוי לעבור לפורמט רזה של שידורי חדשות, ותפעל בצורה שילדית".

 

הערכות כי רשות השידור לא תפורק ב-31 במארס קיבלה אישוש בדבריו של אלקבץ לעובדים, כאשר אמר כי יש סיכוי לא קטן שהמהלך יידחה עד סוף חודש יוני. גורם המעורה בפרטי פירוקה של רשות השידור העריך בשיחה עם אייס כי גם תאריך זה עשוי בסבירות גבוהה להידחות.

 

מינויו לתפקיד סמנכ"ל הרדיו בתאגיד השידור הציבורי ריחפה בחדר, והוא התייחס לכך, בין היתר לפרסום הבוקר באייס כי הוא יאלץ לוותר על תפקידו ברשות. אלקבץ אמר לעובדים כי הוא מעוניין להישאר בתפקידו כעורך הראשי במקביל לעבודתו בתאגיד. "אני אקח מישהו שיסייע לי", אמר בישיבה. לאייס נודע כבר לפני חודשים בודדים הציע אלקבץ לגילי ליטמן לעזור לו לנהל את התחנה, אולם ליטמן סירב מטעמים מקצועיים ואישיים ומשום שההצעה לא כללה הגדרה רשמית של ניהול רשת ב'. הכיוון בתאגיד השידור הציבורי הוא לבקש מאלקבץ לוותר על עריכת הרשות.

 

אלקבץ גם התייחס לסוגיה שמסעירה בימים האחרונים את הרשות, והיא תחילת גיוס העובדים בתאגיד השידור. העובדים חוששים כי מהלך זה פוגע באפשרות שלהם להשתלב בתאגיד, ונותן העדפה דווקא לאלה שאינם עובדים ברשות, משום שהם עדיין ממתינים להחלטה לגבי אחוז עובדי הרשות שישתלבו בתאגיד החדש. במצב כזה, פוחדים העובדים, המשרות יאוישו על ידי עובדים חדשים. "אני אהיה מעורב במכרזים ואהיה בוועדת המינויים", ניסה להרגיע אותם אלקבץ. "אני מכיר אתכם, והמטרה שלנו תהיה להעביר את כל העובדים הטובים של הרדיו לתאגיד החדש".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.