רשת ב' קול ישראל
צילום: אלכסנדר כץ

מי ימונה לסמנכ"ל החדשות של תאגיד השידור – והאם התפקיד יכלול את רשת ב'?

רשימת המועמדים למשרה כוללת כ-6 שמות. המשרה אמורה לכלול את רשת ב', אולם אלקבץ רוצה להשאיר את פעילותה, לפחות בשלב הראשון, תחת אחריותו כסמנכ"ל רדיו. ומה הדגש עליו יתייחס התאגיד?
אלכסנדר כץ | (1)

הודעת תאגיד השידור הציבורי מהבוקר (יום ג') על מינויים של סמנכ"לים, לא כללה את הפונקציה הכל כך מדוברת של סמנכ"ל החדשות. בשלב זה נבחרו סמנכ"לים לרדיו, טלוויזיה ודיגיטל, שבוע לאחר שנבחרה סמנכ"לית משאבי אנוש, אבל בגזרת החדשות דממה.
 

כפי שכבר פורסם באייס, העיכוב בפרסום שמות הזוכים נובע מהתנגדויות שהגישו המפסידים בכל מכרז ומכרז, מה שעיכב את סיומו של המכרז. מאידך, לא ידוע על התנגדויות שהובילו גם לפניה לערכאות משפטיות.

 

הבחירה היום בשמעון אלקבץ ובאלעד טנא, הורידה 2 שמות מהרשימה שכללה 8 אישים שהגיעו ב-16 בנובמבר לשלב הראיונות הסופי בפני ועדת האיתור בראשותו של השופט עזרא קמא, בה חבר גם מנכ"ל תאגיד השידור אלדד קובלנץ.

 

על פי הערכות, רשימת המועמדים לתפקיד סמכ"ל החדשות כרגע כוללת בין היתר את טלי בן עובדיהכפי שפורסם לראשונה באייס, וגם את דני זקן, גלית אלטשטיין ומשה נסטלבאום.

 

סוגיה מעניינת שנמצאת בשלב זה בתחום האפור, היא רשת ב'. על פניו, סמנכ"ל החדשות בתאגיד החדש ינהל את חטיבת החדשות המאוחדת שתכלול את החדשות בערוץ 1, רשת ב' והדיגיטל. ואולם אלקבץ שואף להשאיר את רשת ב' תחת סמכויותיו כמנהל הרדיו. לדברי גורמים, ישנה אפשרות שהדבר יקרה בשלב הראשון של הפעלת התאגיד.  

 

אגב חדשות, לאייס נודע כי בניגוד להערכות, תפיסת תאגיד השידור הציבורי היא לשים דגש על סוגה עלית, ולא "לשים את כל הביצים" בהכרח על חדשות, ולוח השידורים של ערוץ הטלוויזיה המרכזי יכלול דרמות ודוקו, ולא רק חדשות ואקטואליה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    היחיד שמתאים הוא נסטלבאום (ל"ת)
    רוני 02/01/2016 10:25
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.