דניס. הקליפ לברנפלקס
צילום: יח"צ/ יוטיוב

דניס, דניס וואט וויל בי וויד יו? שורטליסטים לבאומן ומקאן בתחרות הפרסום יורובסט

תחרות הפרסום האירופאית בה שופט בן סבר מענבר מרחב G פרסמה את רשימות העבודות שהעפילו לגמר ב-14 מתוך 20 קטגוריות. דניס ואיקאה שם, רבות אחרות נותרו בחוץ
משה בנימין | (2)

תחרות הפרסום האירופאית יורובסט, חלק מתאגיד פסטיבל קאן, שנערכת השנה באנטוורפן, בלגיה, מגיעה לשלב השיא שלה עם פרסום רשימות השורטליסט - העבודות שהגיעו לשלב הגמר בו הן יתחרו על אחת מהמדליות. 

התחרות הפן-אירופאית היא אחת מהפייבוריטיות של משרדי הפרסום הישראליים, שמצליחים מדי שנה לחזור מעוטרים בפרסים. גם השנה לא מעט נציגים ישראליים הגישו עבודות ונציג התעשייה המקומית שנבחר לשפוט בה הוא בן סבר, סמנכ"ל קריאייטיב ושותף בענבר מרחב G. עם זאת, לאחר פרסום רשימות הגמר ב-14 מתוך 20 קטגוריות השלל מאכזב למדי. 

סיכום הביניים עומד על 3 שורטליסטים בלבד, שניים לבאומן בר ריבנאי ואחד למקאן תל אביב. בקטגוריית תוכן ובידור הצליחה להתברג ברשימת הגמר אחת העבודות האהובות על הקהל הישראלי: "דניס - הקליפ ששבר את האינטרנט" (כך לפי ההגשה הרשמית באתר התחרות) בכיכובו של אילן פלד למותג הדגנים ברנפלקס באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי. ה'קליפרסומת' שהוא האבולוציה של דנית ומציג את כוכבת העל דניס נכנס לתת הקטגוריה שימוש במוסיקה. 

 

מפתיע שבקטגוריה זו הוגש גם סרטון הגילוח (הפנים החדשות שלי) של סופרפארם, שנחשב להצלחה אדירה בקנה מידה מקומי וכן זכה לחשיפה בינלאומית, אך לא הצליח להתברג לגמר. הגשה נוספת בקטגוריה זו שלא הצליחה להעפיל לשלב הסופי היא של מהלך 'איקאה - האח הגדול' מאת מקאן תל אביב. 

בקטגוריית המדיה נרשמו 2 עבודות נוספות שהעפילו לשלב השורטליסט. כאן המהלך של 'איקאה - האח הגדול' של מקאן תל אביב, שבו דיירי הבית של תכנית הריאליטי נאלצו להרכיב את ביתם באמצעות רהיטי איקאה להרכבה עצמית, דווקא הרשים את השופטים והעפיל לגמר, יחד עם מהלך שאזאם של באומן בר ריבנאי. 

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

נותרו בחוץ: מהלך Rootswitch של מקאן תל אביב לעמותת שורשים בקטגוריית הדיירקט והפרומו, סרטון 'ילדים טועמים שוקולד מריר לראשונה' של באומן בר ריבנאי עבור שטראוס, סרטון הפנים החדשות שלי עבור סופרפארם בקטגוריית סרטים, 2 סרטי yes של מקאן תל אביב 'ילד-מלך' ו-Binge בקטגוריית הסרטים.

פרסומת גולדסטאר של מקאן תל אביב - 'פרסומת ללא מותג' בקטגוריית המדיה, 'פאוור פלייר' של M&C SAATCHI בקטגוריית המדיה, מהלך שאזאם של באומן בקטגוריית המובייל, מהלך 'שבירת הזכוכית במקרה חירום' לעופר אבניר מאת אדלר חומסקי בקטגוריית החוצות, 2 מודעות ג'יפ של שמעוני פינקלשטיין ברקי בקטגוריית הפרינט ו-SOUND TRAUMA לנט"ל מאת שמעוני פינקלשטיין ברקי בקטגוריית הרדיו. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד 02/12/2015 12:26
    הגב לתגובה זו
    אין מה לעשות, תקציבים יעברו משרדים מפה לשם, משרדים יעלו מספר אחד או ירדו שניים, אבל מקאן ובאומן ישארו היחידים שמספקים את הסחורה האמיתית לתחרויות וגם ללקוחות בסופו של דבר
  • מעניין 03/12/2015 13:19
    הגב לתגובה זו
    אתה מתכוון לקריסת מגה ורשת יו? לדשדוש של המשביר? ל-AIG ואופטיקנה שעזבו אותם או ללאומי שרוצים לעזוב? מה שכן ל-יס עושים עבודה חבל"ז.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.