'הישרדות' חוזרת: 'רשת' תגבה 1,800 שקלים לנקודת רייטינג - נמוך מערוץ 10
בדיוק שנה לאחר שערוץ 10 הרים דגל לבן וויתר על הישרדות כחלק משינוי תפיסת השידורים שלו, תכנית הריאליטי חוזרת בעונה חדשה במתכונת של סמי VIP, משולבת סלבס באכסנייה החדשה שלה - זכיינית ערוץ 2 רשת.
מבדיקת אייס בקרב המפרסמים, משרדי הפרסום וחברות המדיה, עולה כי רשת לא תגבה פרמיה מהמפרסמים על מחיר נקודת רייטינג בתכנית, בהשוואה לתכניות פריים-טיים פרימיום אחרות. גורמים בענף המעורים בנושא, אמרו לאייס כי המחיר הממוצע לנקודת רייטינג יעמוד בממוצע על 1,800 שקלים, כשלדברי אחד מהם מדובר במחיר נמוך יותר מזה שגבה ערוץ 10 בתקופה שבה הריאליטי שודר אצלו. עם זאת מדובר במחיר המעודכן לחודש הקרוב ועשוי להשתנות בעתיד. הערכות כי בעונות האחרון בערוץ 10 מחיר נקודת רייטינג לספוט עמד על 2,000 עד 2,200 שקלים.
על פי מידע שהגיע לאייס עולה כי המפרסמים הבולטים בהישרדות יהיו בנק לאומי, מותג הרכב סיאט, חברת התרופות תרימה, ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל שחתמה על הסכם שת"פ נרחב עם התכנית וכבר עתה ניתן לראות שפרסומות לאבקת הכביסה אריאל, והד אנד שולדרס מלווים את הטריילר הרשמי לתכנית, ועוד.
נותן החסות הראשית הוא מותג הנעליים ריבוק, כאשר נסיון העבר מלמד כי בעסקה זו משולב גם הספוט היקר ביותר - ברייק הזהב בתכנית הגמר.
עד למועד עליית התכנית לאוויר, ביום ראשון הקרוב, נותרו עוד מספר ימים וגורמים בזכיינית אמרו לאייס כי עדיים מתקיימים מגעים עם מפרסמים נוספים שעשוים להצטרף לחגיגת ההישרדות במשכנה החדש.
- הישרדות עקפה את הפטריוטים בפריים טיים; מי במקום הראשון?
- אחרי עונה חלשה: גמר הישרדות הצליח לנצח את הערב עם 17.2%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניסיון העבר ניתן ללמוד כי ישנם מפרסמים שמחכים על הגדר כדי לראות מה יעלה בגורלה של הישרדות בביתה החדש, מה יהיה הרייטינג וכיצד יגיב הקהל בטרם יחליטו האם לפרסם בתכנית. עם זאת ייתכן שהצלחה מעבר למצופה של התכנית תוביל להסתערות של מפרסמים ואז רשת תדע לתמחר מחדש את נקודת הרייטינג בהתאם לביקוש והיצע עבור המפרסמים המהססים.
מרשת נמסר בתגובה: "הנתונים המוצגים בידיעה זו שגויים".
- 1.בערוץ 2 השרדות זה למרוקאים (ל"ת)ee 01/11/2015 09:08הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.