הרשת "מסתלבטת" על דנון: 5,000 פוסטים על מינויו לאו"ם - 71% מלגלגים, ויש גם אלימים

הרבה יותר פוסטים מאגאדיר, עם תגובות הרבה יותר רעות. עפ"י בדיקת Vigo עבור אייס, עולה כי הרשת לא עושה לשר החלל הנחות, וחלק מהגולשים אף נוקט נגדו בשפה אלימה
אלכסנדר כץ | (2)

יותר מ-5,000 תגובות ברשתות החברתיות הניב עד הבוקר (יום א') מינויו של דני דנון לשגריר ישראל באו"ם, כאשר מרביתן היו מלגלגות, בעיקר על חשבונו של דנון. מפילוח של השיח ברשת על פי חברת הניתור Vigo עולה כי 86% מהגולשים היו נגד המינוי, רק 9% בעדו, ו-5% הייתה התייחסות אינפורמטיבית.

 

מבחינת מספר תגובות, מדובר על נתון גבוה ביותר. רק לשם המחשה, בשבוע שעבר הניב הקמפיין של אגאדיר 3,700 פוסטים (מחמישי אחר הצהריים ועד ראשון בבוקר). עם דנון מדובר על 1,300 יותר, בזמן קצר יותר של יומיים בלבד.

 

התגובות נגד פורסמו לאורך סוף השבוע בעיקר בטוויטר ובפייסבוק. מרבית התגובות היו מלגלגות או ציניות, ורק אחת ל-5 תגובות הייתה עניינית. מבין הביקורות בלטו במיוחד הביקורת העניינית של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד (9,000 לייקים), הביקורת הצינית של יו"ר מרצ זהבה גלאון (4,500 לייקים) ו-2 הפוסטים המלגלגים שפורסמו בדפים "פוסטים אפשריים של דני דנון" (3,200 לייקים) ו"דני דנון שר החלל" (1,500 לייקים). שגריר ישראל החדש באו"ם היה השר עם עמודי הלגלוג הוויראליים ביותר בפייסבוק.

 

71% מהפוסטים שביקרו את המינוי של דנון, היו מלגלגים כאשר רבים לא פספסו את ההזדמנות לעשות משחק מילים עם המילה "חלל". השאר התחלקו בין ציניות לביקורת עניינית.

בשבועות האחרונים כתבנו פה באייס, אבל לא רק, על האלימות ברשתות החברתיות, שהצליחה לזעזע גם את הציניקנים שביננו. כעת מתברר כי כשליש מהבדיחות על דנון כללו אלימות מילולית, בין היתר כשנכתב עליו כי הוא טיפש, מפגר, וצריך להיפטר ממנו.

 

רביב טל, מנכ"ל Vigo אמר לאייס כי "בסוף השבוע הפכה הרשת לזירה של ציניות ולגלוג, בהובלתם של עשרות עיתונאים ואישי ציבור שבחרו בהומור כדרך להעברת הביקורת על המינוי של דנון. על אף שרק בשבוע שעבר כולנו ביקרנו את הרשת כזירה של אלימות שיש לטפל בה, שוב ראינו את הקלות שבה פוסט מלגלג הופך לפוסט מקלל ואלים. מתוך 5,000 פוסטים, רק מאות בודדות ביקרו את המינוי באופן רציני ומכבד".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עעעעע 16/08/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    עושה צחוק מהתפקיד
  • 1.
    עופר 16/08/2015 13:52
    הגב לתגובה זו
    לוי שהיה בדיחה ונושא לאין ספור בדיחות לא קמה דמות נלעגת יותר , עד ... דני דנון
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.