למה לי פוליטיקה עכשיו? זינוק לגלגלצ ע"ח האקטואליה, מהפכים בתחנות האזוריות
האם השינויים המשמעותיים בלוח השידורים שיוזם מפקד גל"צ במהלך כהונתו, השפיעו על האזנה לתחנה הצבאית? האם השינויים שחלים על רשות השידור, משפיעים גם על המאזינים לתחנות קול ישראל? סקר TGI שמתפרסם הבוקר (יום ד') מציג הפתעה: אקטואליה - OUT, מוזיקה - yes yes yes.
סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18 , המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.182 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-35 מאז השקתו.
סקר TGI לחצי השנה הראשונה של 2015 מגלה ירידה קלה בהאזנה היומית לרדיו, מ-39% בסקר הקודם ל-38.1% הפעם - אולם ירידה זו אינה מובהקת סטטיסטית. תחנות קול ישראל רשמו ירידה קלה מ-395 ל-38.1% בחציון האחרון, תחנות גל"צ זינקו מ-41.8% ל-45% (בזכות גלגלצ אליה נתייחס מיד), ואילו התחנות האזוריות המשווקות על ידי רדיו שפ"א - התחזקו במקצת מ-31.6% ל-32.5%.
היא אוהבת רק רדיו חזק אוהבת
גלגלצ היא התחנה המואזנת ביותר בישראל מזה שנים - ואין בזה כל חדש. ואולם, ההפתעה בסקר הנוכחי היא הזינוק בהאזנה לשידורי התחנה. ב-6 החודשים הראשונים של השנה, נהנתה התחנה מחשיפה של 34.2%, מול 29.9% בחצי השני של 2014 - מדובר על זינוק של כ-15%.
ואם המוזיקה שולטת, דווקא שידורי החדשות נחלשו. החשיפה לרשת ב' עמדה על 24%, מול 25.6% בחצי השני של 2014, ואילו גל"צ עומדת על 23.8% מול 24.6% ב-6 החודשים האחרונים של השנה שעברה. ל-2 התחנות מדובר בנתוני האזנה הנמוכים ביותר בשנתיים האחרונות, אולם הפער בין השתיים עומד כעת רק על 2 עשיריות האחוז לטובת רשת ב', ובעולם הסטטיסטיקה – מדובר על שוויון.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמת ההתחזקות ממנה נהנתה רשת ג' בחציונים האחרונים, נבלמה הפעם. על פי ה-TGI הנוכחי, החשיפה לתחנת המוזיקה של קול ישראל עמדה על 14% מול 14.7% בחצי השני של 2014. רשת א' נחלשה ל-3.5% מול 4.1% בחצי השני של 2014, רשת מורשת ירדה קלות מ-1.8% ל-175 אחרי צניחה הרבה יותר משמעותית בחציון שעבר. רשת 88FM נחלשה קלות מ-6.8% ל-6.6%.
מהפך מטורף בתחנות האזוריות
החדשות האמיתיות מגיעות מהגזרה הזאת. רדיו ללא הפסקה, התחנה הכי מואזנת מזה שנים, איבדה את הבכורה, ולא סתם - התדרדרה למקום השלישי ברשימת התחנות. רדיו ללא הפסקה קיבלה 7.3% ב-6 החודשים הראשונים של השנה, מול 8.7% בחצי השני של 2014, 9% בחצי הראשון של אותה שנה, ו-10% בחציון בשני של 2013. כלומר, ירידה של 27% בשנתיים, ואיבוד הבכורה.
ומי כבש את הפסגה? רדיו אקו 99FM עם חשיפה של 8.5%, זינוק של 16% ביחס לחצי השני של 2014 – אז החשיפה לתחנה עמדה על 7.3%. לפני שנתיים החשיפה לתחנה עמדה על 5.3% בלבד.
במקום השני נמצאת רדיוס 100FM, שאמנם ירדה בחשיפה מ-7.9% ל-7.4%, אבל זה עדיין מספיק לה למקום הזה - עשירית אחוז יותר מרדיו ללא הפסקה.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
ומה קורה אצל שאר תחנות הרדיו האזוריות? כרגיל - מגמה מעורבת. רדיו תל אביב ממשיכה במגמת ההתחזקות, ואחרי שעלתה מ-2.9% בחצי הראשון של 2014 ל-3.2% בחצי השני של אותה שנה, הסקר הפעם מצביע על כך שהיא עומדת על 3.3% ב-6 החודשים האחרונים. צפון ללא הפסקה עלתה גם היא בעשירית האחוז ל-1.9%, כך גם רדיו קול הים האדום באילת - עם חשיפה של 0.5%. התדר הים תיכוני של רדיו חיפה עם עלייה קלילה מ-1.2% ל-1.3%.
אולפני רדיו תל אביב (צילום: אלכסנדר כץ)
ובקרב היורדות: לב המדינה עם ירידה מ-4.8% ל-4.6%; רדיו חיפה ירדה מ-3.4% ל-3%; רדיו דרום איבדה 3 עשיריות האחוז והתייצבה על 1.7%; אמצע הדרך 90FM שזינקה מ-1.8% לפני שנה ל-2.5%, חזרה אל מתחת לרף 2 הנקודות, עם 1.9%; קול רגע איבדה 25% מכוחה עם ירידה מ-1.6% ל-1.2%; והתדר האשקלוני של רדיו דרום ירד קלות ל-1.1%.
כפי שקורה שנים, גם הפעם תחנת רדיו ירושלים הנחשבת פופולארית בקרב תחנות הרדיו האזוריות אינה מופיעה ברשימת התחנות האזוריות, וזאת משום שהיא אינה עובדת עם שפ"א, שידורי פרסומת בתחנות רדיו אזוריות, ולכן נתוניה אינם מתפרסמים. כבר לפני חצי שנה אמר מנכ"ל התחנה, גדי קסטיאל לאייס כי "מבחינה כלכלית, התחנה החליטה לא לעבוד עם שפ"א עוד מהקמתה, ובמבחן התוצאה ההחלטה הייתה מוצדקת מאד".
מלחמת דת
מהפך שני נרשם בגזרת התחנות החרדיות שפועלת תחת כנפי הרשות השנייה. כמעט מאז הקמתה של קול ברמה, היא נטלה את ההובלה על חשבון התחנה הוותיקה קול חי. על פי הסקר הנוכחי, הדבר כבר לא כך.
קול ברמה נחלשה (צילום: יוסי זמיר)
קול ברמה שרשמה ירידה מ-6.1% חשיפה ב-6 החודשים הראשונים של 2014, ל-5.5% בחצי השני של אותה שנה, התדרדרה הפעם ל-4.5% בחציון הראשון של השנה, מול 5.6% לקול חי - והופה - מהפך. בחצי השני של 2014 קול חי קיבלה רק 5.1%.
מנכ"ל קול חי אבי רוזן, מסר הבוקר: "הנתונים בסקר הנוכחי משקפים נאמנה את עבודתם הקשה של מגישי וכתבי קול חי, שעושים לילות כימים להפקת התוכן האיכותי ביותר עבור הקהל החרדי בישראל. נמשיך בעזרת השם לפעול למען קהל מאזיננו".
גלי ישראל, הפונה לקהל חובשי כיפות סרוגות והמתיישבים ביהודה ושומרון, חזרה לצמוח והחשיפה לתחנה עמדה על 2%, בדיוק כמו לפני שנה, ויותר מהסקר שלפני חצי שנה – אז קיבלה 1.9%.
- 3.אמינות השמאלנים בגלץ וב׳-קרסה. אפשר לסגור אותן (ל"ת)ניתוח 23/07/2015 23:33הגב לתגובה זו
- 2.שס מחרימה את קול ברמה וזה התוצאה (ל"ת)יוסי 22/07/2015 22:08הגב לתגובה זו
- 1.דני חן 22/07/2015 16:51הגב לתגובה זוהשקיע הרבה כסף ב"טאלנטים" ופחות בעובדים של מאחורי הקלעים. היובדים הטובים עזבו או פוטרו והתחנה השקיעה כסף בשדרנים כושלים
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
