תל אופן
צילום: יח"צ

הירוק היום פחות ירוק: תל אופן ישלב חסויות על האופניים ובתחנות - לביא מדיה תנהל את הזכיון

4 שנים לאחר שהושק,  מיזם תל אופן שכולל כיום כ-2000 זוגות אופניים ו-182 תחנות עגינה יחל לשלב חסויות מסחריות על גבי האופניים וכעיטוף לתחנות העגינה
משה בנימין | (3)

מיזם תל אופן שהושק בתל אביב לפני כ-4 שנים תחת ההגדרה של מיזם אופניים ירוק יחל לשלב חסויות של חברות מסחריות על גבי האופניים ובתחנות העגינה. זיכיון הפרסום ל-10 שנים על גבי האופניים והמתקנים יטופל על ידי חברת המדיה-חוצות לביא מדיה בבעלותו של גבי לביא - כך נודע לאייס.

המיזם שהושק בתחילה עם 250 זוגות אופניים ב-35 תחנות עגינה כולל כיום למעלה כ-2000 זוגות אופניים ב-182 תחנות ברחבי תל אביב עם כ-300 אלף מנויים בשנה. מאחורי המיזם עומדת חברת FSM - חברת בת של פרידנזון שירותים לוגיסטיים, בשיתוף עם עיריית תל אביב.

לאייס נודע כי החברה לא ערכה מכרז על הזכיון ולאחר מגעים בחרה בחברת לביא מדיה שישמש כספק שינהל את מכירות החסות. עוד נודע לאייס כי הלקוח הראשון שיעלה במתכונת זו על גבי האופניים ותחנות העגינה מגיע מתחום האופנה.

  

מוקדם עוד לומר - אך נשאלת השאלה האם בקרב מנויי ולקוחות התל אופן יהיו כאלה שיתנגדו לשמש כ'חסות נוסעת' ברחבי תל אביב על האופניים הממותגים. מנגד, יהיה מעניין לראות האם ההכנסות של העירייה וחברת FSM מהחסויות יובילו אותם להוזלת השימוש בשירות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לביא משחקים אותה ולא מפסיקים להפתיע, רעיון ענק! (ל"ת)
    רם 09/07/2015 22:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מדיה מקסימה . ראיתי בכל העולם (ל"ת)
    קובי 09/07/2015 22:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לביא 08/07/2015 20:56
    הגב לתגובה זו
    מאוד
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.