שולה זקן. על הסט של פרסומת URBAN
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

עוקצים ובורחים: הפרסומת של שולה זקן תשודר ב-TV רק פעם - בגמר האח הגדול. צפו

הסערה שחוללה הפרסומת הצפויה של רשת URBAN בה מככבת מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר הובילה את מנכ"ל הרשת להחלטה יצירתית. הפרסומת תשודר פעם אחת בלבד ותרד מהאוויר
משה בנימין | (24)

לאחר שבוע סוער וביקורת ציבורית רבה כנגד הפרסומת של יהושע TBWA עבור רשת הרהיטים URBAN בכיכובה של שולה זקן, החליטה הרשת על תגובה יצירתית למדי, שספק אם תצליח למתן את התגובות מצד הציבור, ואולי בכלל מדובר בדרך נהדרת לגרום לדיבור על הסרטון עצמו.

פרסומת תעלה לשידור פעם אחת בלבד בטלוויזיה ולאחר מכן לא תשודר עוד. עם זאת, הפרסומת תעלה בברייק הראשון של אחת התכניות נהנצפות ביותר בטלוויזיה מדי שנה - גמר עונת ה-VIP של האח הגדול, שישודר הערב (יום ג').

פיני גולדשטיין, מנכ"ל הרשת, מסביר כי "מלכתחילה היה מדובר בקמפיין לתקופה מוגבלת. לאור התגובות הרבות והשיח הציבורי, החלטנו להגביל את השידור בטלוויזיה לפעם אחת בלבד. המשך הקמפיין המתכונן יתמקד בפרסומים אחרים העוסקים בחדשנות המוצרית, המגוון לצעירים והערך הצרכני".

 

עם היוודע דבר ליהוקה של שולה זקן לפרסומת החלה הביקורת הרבה בציבור הרחב וכן בענף הפרסום שבו התרעמו רבים על הנזק התדמיתי שפרסומת שכזו עלולה לייצר כלפי התחום. חלקם הגדירו אותה כמהלך "זול, לא מוסרי, לא אחראי וגורם בצדק לשנאה כלפי תחום הפרסום". מנגד היו מי שחשבו שהפרסומת היא מהלך קריאייטיבי יוצא מן הכלל כדוגמת הפרסומאי אילון זרמון

תגובות לכתבה(24):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    מאור 17/06/2015 23:15
    הגב לתגובה זו
    מהילדים מגבעת נפוליאון. שחקן ענקקק!
  • 20.
    יהודה 16/06/2015 22:51
    הגב לתגובה זו
    שאין ספק שבדבר אחד יהושע הצליח.ביצירת באאז תקשורתי.שולה זקן כפריזנטורית, 2 כתבות.שולה זקן מגיבה, כתבה נוספת.עוקצים ובורחים, כתבה נוספת הפרסומת המדוברת.
  • 19.
    דניאל שמוקלי 16/06/2015 21:33
    הגב לתגובה זו
    חבל שזה הקאמבק שלו למדיה
  • 18.
    מגיב ל״אני״ 16/06/2015 21:07
    הגב לתגובה זו
    אם זה מה שאת או אתה חושב או חושבת ואת או אתה עובדים בתחום הפרסום כדאי שתחפשו תחום אחר כי זה ממש לא המקום בשביל אנשים כמוכם פרסום זה לא אומר שקרים פרסום זה לא עבודה בעיניים פרסום זה לא דאחקות פרסום זה גם לא פרזנטורים בלבד פרסום זה דבר יותר רציני ממה שאת או אתה חושבים שהוא והוא תחום למקצוענים כל היתר לא מחזיקים בו מעמד כי הם לא מקצוענים
  • 17.
    11 16/06/2015 20:57
    הגב לתגובה זו
    מאיה קרמן – שאת יושבת עכשיו וקוראת את הטוקבקים, ומעבר לחשיפה שהמשרד קיבל, נסי להתעמק רגע במה ששולה זקן ואולמרט עשו. מדובר בגזל ושוחד ודרדור של הערכים של המדינה. בהיותי בן אדם חד ממדי גם אני לא התעמקתי ככ במקרה אבל מכיוון שאת, או החבר'ה המסכנים של הקריאייטיב החלטתם להחצין את שולה, אולי כדאי שתקראי את מעלליה. ואז תיכנסי לחדר של הילדים שלך (במידה ויש), תיסתכלי עליהם ותשאלי את עצמך האם זו המדינה והערכים שאת הולכת להנחיל להם – כי תיהי בטוחה שזה מגיע לשם. ההתדרדרות של אהדה בציבור מתמצעת לאורך שנים והרף יורד. בדיוק כמו שהשעשועונים של אברי וארז הפכו לאח הגדול והגיל יורד והערכים יורדים. נסי לחשוב על זה ולצאת מהמגניבות וההיתממות. יש לך ולחברה שהביאה אותך השפעה ישירה על זה. אולי הדברים יחלחלו ועוד עשור תיזכרי שיהיה מאוחר מדי.
  • 16.
    אני 16/06/2015 16:46
    הגב לתגובה זו
    אתם האנשים הכי עלובים שיש בביצת הפרסום ואני לא מדבר כאן על יוצרי הפרסומת של אורבן אני מדבר על כל אחד ואחד כאן שמתייפייף לו באמירות של "אוי, אוי, זה נורא נתנו לשולה לפרסם רהיטים". אוי!!!!? תתעוררו כולכם מהשנ"צ שלכם, אתם עובדים בתעשייה שמוכרת בגדי ים, משקאות, חטיפים שמציגים ילדות כאובייקטים מיניים כי סקס מוכר, אופנה ומשקפיים דרך דוגמניות על - כן, כדאי לך לקנות את המשקפיים של הסופר מודל, בואו נפחיד קצת עם צרות כדי שתקנו קצת ביטוח חיים באריזה יפה וסלבס, בואי תקני קצת בושם ותרחי כמו ההיא שמשחקת בהולוויד.. ו- כן, ילדה חמודה החיים שלך יראו כמו פח אם לא יהיו לך הבגדים האלו הנעליים המדהימות, הבגד ים, הגוף הזה, החיים האלה שאין לך וכדאי שתקני משהו כי הצמדנו לפרסומת מוסיקה שאת אוהבת כי אנחנו אנשי קראטיב ואנחנו הבאנו לך את הרעיון הכי מדהים וארזנו לך אותו במהלך דיגיטלי פורץ דרך אנחנו עפים על עצמנו פייייייייייייייייייייי, תתעוררו תעשו חשבון נפש עם עצמכם, מה אתם מוכרים? אתם משקרים לעצמכם! חיים במוסר כפול שמתחבא מאחורי מנפולציות זולות.
  • פרסומאי לשעבר 17/06/2015 10:16
    הגב לתגובה זו
    נכון שעולם הפרסום הוא עולם די דוחה ולכן אני כבר מזמן לא שם. אבל אפילו למאפיה יש גבולות ולכן ראוי שגם עולם הפרסום יציב לעצמו גבולות. נכון שבעולם הזה יש הרבה מניפולציות וסקס שמוכר ועוד ועוד אבל לקחת עבריין מורשע ולהפוך אותו לכוכב זו חציית גבולות בוטה. ולכן העלוב זה אתה ולא כל מי שהתבטא כאן
  • אני אדיוט שרמי הכתיב לו הכל (ל"ת)
    לא חייבים להתייחס 16/06/2015 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    אני אהבתי (ל"ת)
    אני 16/06/2015 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    מישהו מהענף שעבד שם 16/06/2015 15:19
    הגב לתגובה זו
    הבנו, הבחירה לא מדהימה, יוצרת אנטגוניזם וכד' אבל היי, בואו ניכנס לפרופורציות: כל המתייפייפים פה לא בדיוק חסידי אומות עולם - מפרסמים סיגריות, חברות ביטוח סחטניות, מכוניות יוקרה לנשים שאין להם שקל... תרגיעו כבר.
  • 13.
    צופה 16/06/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    מי אנשי המקצוע האומללים אשר ידם במעל? לפרסם ולהוקיע מקצועית. כמנהל שיווק אשמח לדעת עם מי לא לעבוד לעולם יותר
  • 12.
    המשרד הדוחה ביותר בארץ! אין להם אלוהים מלבד הכסף! (ל"ת)
    מבפנים 16/06/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    פרסומת באמצע פרסומת זה חדש (ל"ת)
    נועם 16/06/2015 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אין הגדרה טובה יותר למשרד הסחלה הזה (ל"ת)
    עוקצים ובורחים 16/06/2015 14:21
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בושה לנו שחברה כזו חושבת שניקנה מוצר שלה (ל"ת)
    ירון 16/06/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מתאים לפח הגדול (ל"ת)
    גיחי 16/06/2015 13:55
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    גיא מ. 16/06/2015 13:35
    הגב לתגובה זו
    הכורסא שיושב עליה השוטר קטנה ולא נוחה ... הדלת של המזנון דקה כמו דיקט ... הכל נראה זול, לא איכותי, והעיצוב של הרהיטים מיושן ומכוער. נראה לי שהתלהבו מזה שהצליחו לשכנע את שולה זקן לככב בפרסומת (מניסיון עבר, היא משתכנעת בקלות לעשות המון דברים) ולא הקפידו לצלם את הסחורה בצורה מושכת. ולאיזה נתח שוק פונה הפרסומת ? אסירים משוחררים במצוקה כלכלית ? זה הקהל שאתם מפרגנים לעצמכם ? שיהיה לאורבן המון בהצלחה. אני חושב שהמשרד פרסום פישל בענק. מרב גימיק לא רואים את המוצר.
  • 6.
    תשקלו שנית (ל"ת)
    פעם אחת יותר מדי 16/06/2015 13:29
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יהודה 16/06/2015 13:01
    הגב לתגובה זו
    אין דין ואין דיין... רשע וטוב לו...לא יאומן לאן מגיעים...
  • 4.
    לרמי 16/06/2015 12:44
    הגב לתגובה זו
    חלשששששש. זו מהפכת הקריאטיב ביהושע? יותר סלטה.
  • רן 16/06/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
    ביהושע אין שום מהפכה בשום תחום. כל הקיום של המקום הזה תלוי בזה שאין מהפכות. הכל יציב ומשעמם. זה מה שלקוחות אוהבים...
  • 3.
    חיים 16/06/2015 12:43
    הגב לתגובה זו
    נכון, לא רמת משחק מדהימה, אבל בהחלט סבירה למי שכל לימודיה במשחק מסתכמים ב-7 חודשים בסדנת הדרמה של נווה תרצה. חבל שלא נתנו לה להשלים כמה שנות לימוד במקום.
  • 2.
    אולמרט 16/06/2015 12:33
    הגב לתגובה זו
    טקסט משעשע עד מצחיק ממש. משחק מעולה של שולה (טוב, האמת שלא מפתיע) ובכלל קליל, משעשע ולא לוקח את עצמו ברצינות.
  • 1.
    גיא 16/06/2015 12:06
    הגב לתגובה זו
    עזבו את שולה זקן וכל הבלגאן המוצדק סביבה. הפרסומת הזאת ממש ממש ממש ממש גרועה! תסריט טיפשי, משחק איום ונורא, עריכה גרועה, קריינות עלובה, לוגו מכוער. איכס
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.