איתמר פליישמן
צילום: מתוך 'פייסבוק'
פרסום ראשון

'הבית היהודי' מצמצמת הוצאות בשל תוצאות הבחירות; הדובר איתמר פליישמן פורש

המפלגה שהחלה את קמפיין הבחירות עם 12 מנדטים ותקוות ל-15 ויותר, סיימה עם שמונה, וחובות, מה שהוביל לדברי גורמים לפיטורי 2 עובדים במפלגה
אלכסנדר כץ |

דובר הבית היהודי, איתמר פליישמן מסיים את תפקידו – כך נודע לאייס. גורמים המקורבים למפלגה טוענים כי הסיבה לפיטוריו של פליישמן ושל עובד נוסף בבית היהודי, היא מצבה הפיננסי של המפלגה לאחר הבחירות, מה שמחייב אותה לצמצם בהוצאות.

גורם אחר דווקא מצביע על כך שסיום עבודתו קשור לסיום המו"מ הקואליציוני, וחזרתה לפעילות במפלגה של דנה מזרחי, ששימשה כדוברת של נפתלי בנט עד שיצאה לחופשת לידה לפני כשנה.

 

פליישמן שימש בעבר ככתב בידיעות ירושלים, עד שמונה לכתב השטחים של ynet. בהמשך שימש ככתב במעריב עד שינוי הבעלות ופיטורי עובדים רבים במערכת ובעיתון. בעקבות כך הוא חצה ביוני 2014 את הקווים והצטרף ליו"ר הבית היהודי כשמונה לדוברו. בעיצומו של קמפיין הבחירות האחרון, כשפליישמן כבר שימש כמנהל ההסברה של המפלגה, הוא גם החליף את דובר המפלגה הפורש פנחס וולף.

ב-17 במארס ספגה המפלגה מכה כאשר ירדה מ-12 מנדטים ל-8 בלבד, מה שגם מתבטא בירידה חדה בהקצבות שהיא מקבלת מהמדינה מדי חודש בחודשו במסגרת מימון המפלגות, והמימון הבחירות.

 

לא מדובר רק באובדן של 4 מנדטים: בעבודת המטה דובר על פוטנציאל של 15 מנדטים, וכך גם נמנה תקציב הבחירות. כך שלמעשה קמפיין הבחירות הוביל להפסד גדול בשל הפער בין הפוטנציאל לתוצאה הסופית. בשל כך במפלגה נערכים לקיצוצים, מה שהוביל גם לסיום דרכו של פליישמן במפלגה. בשלב זה דוברות המפלגה תעבור לאחריותה של מזרחי, שתמשיך לעבוד עם השר בנט.

 

אתמר פליישמן אישר את הפרטים. תגובת המפלגה טרם התקבלה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.