גבי אטל
צילום: יח"צ

לא שקט בזניט: לאחר יותר מעשור - מנכ"ל חברת המדיה גבי אטל הודיע על פרישתו

ושהאחרון יכבה את האור. השינוים הפרסונאליים בזניט ממשיכים עם פרישתו של מנכ"ל זניט, גבי אטל, לאחר 13 שנים בקבוצה
משה בנימין | (11)

במהלך של פחות משנתיים, זרוע המדיה של קבוצת פובליסיס בישראל עברה שינוים פרסונאליים מרחיקי לכת שסופם היום, בסיום דרכו של המנכ"ל הנוכחי של זניט גבי אטל, לאחר 13 שנים בקבוצה.

ביולי 2012, על רקע רכישת פובליסיס העולמית את באומן בר ריבנאי, סיים את דרכו אלון הוכדורף שעד לאותה נקודה שימש כמנכ"ל משותף של זניט יחד עם גבי אטל. המהלך הראשון של קבוצת פובליסיס לאחר סיום דרכו של הוכדורף היה גיוסו של אחיה פריד שהיה סמנכ"ל השיווק של קבוצת הארץ. כבר אז, ההתנהלות של קבוצת פובליסיס עם פריד שהגיע, מונה ולבסוף לא התחיל בתפקידו לאחר מחלוקות וחוסר הסכמה בין הצדדים, העיד על הבאות.  

מנקודה זו ואילך, לאחר שאטל מכר לפובליסיס העולמית את מניותיו (שעמדו על כ-10%) הוא החל לשמש כמנכ"ל היחיד של זניט לצד יואב צוקר ששימש כמנכ"ל זניט דיגיטל עד לפרישתו באוקטובר 2014. לפני כן, ביולי 2014 מנכ"ל זרוע המדיה של באומן בר ריבנאי, יוסי ורשבסקי פרש מתפקידו וחזר לשמש כמנכ"ל ערוץ 10 במקום רפי גינת. העידן החדש בזרוע המדיה של קבוצת פובליסיס החל עם מינויו של עדי כהן, לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום לתפקיד, במקומו של ורשבסקי.

אטל היה אחד מהגורמים הדומיננטיים ביותר בזניט ובפובליסיס. מעבר ליוזמות קריאייטיביות זוכות פרסים שהוא עמד מאחוריהן לאורך השנים (האחרונה הזכורה ביותר היא תשמרי על הכוס שלך ), אטל היה זה שניהל שנים רבות את תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל, מהעוגנים החשובים של זניט. פרוקטר אנד גמבל היה גם סלע מחלוקת בין אטל לקברניטי זניט לאחר שאלו גייסו לשורות החברה את הילית מגד, לשעבר מבכירי פרוקטר ישראל והציבו אותה בראש זרוע המדיה שהקימו תחת השם סטארקום כדי שתנהל את התקציב. במבחן האמיתי שלשמו גויסה מגד - זכייה מחדש במכרז על תקציב המדיה של פרוקטר - רשמה זרוע המדיה של פובליסיס כשלון חרוץ עם הפסד למדיה-קום של אדלר חומסקי. זמן קצר לאחר מכן גם מגד סיימה את דרכה מחברה לאחר שהתפקיד שלמו גויס התרוקן מתוכנו.

העברת ניהול תקציב המדיה של פרוקטר מאטל לידי מגד לא עבר בשתיקה. אטל חלק על כך והבהיר זאת לבעלים יורם באומן, אך עם זאת קיבל עליו את הדין בהסכמה. עניין נוסף שהעיב על אטל בניהול זניט היתה מדיניות קבלת תקציבי הקריאייטיב ללא ניהול תקציבי המדיה של המפרסמים - נושא שבשנתיים האחרונות נראה כי בבאומן יישרו לגביו קו תקיף ואגרסיבי יותר. 

ההודעה הפנימית על פרישתו של אטל התקבלה אצל באומן לפני חודשיים. מאז ועד עכשיו ישבו הצדדים וניסו למצוא חלופה לפרישה המסתמנת, אך ללא הצלחה. לפני מספר שעות העביר אטל לעובדי זניט מייל פנימי בו בישר להם על פרישתו הצפויה, במה שהפך את העניין לרשמי וחתום. נכון לעכשיו, עוד מוקדם לדעת מה יהיה ביום שאחרי אטל בזניט, אך עם זאת ההערכות הן כי הקבוצה תגייס לתפקיד המנכ"ל רכש מבחוץ. תחת אטל מועסקת כיום ורד מבורך כסמנכ"ל בזניט. 

ההערכות בענף הן כי אטל אינו צפוי להקים חברת מדיה/בקרת מדיה לאחר סיום דרכו בזניט. עם זאת, המנכ"ל הפורש שלא אחת שש להציג את יכולותיו הקריאייטיביות עשוי דווקא להשיק חברת פרסום כדי למנף את קשריו הרבים בתעשייה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

גבי אטל סירב להגיב לבידיעה.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    מכיר אותו עוד בימי עופר רושה.מכולת לא הייתי נותן לו לנהל (ל"ת)
    איש מדיה 06/05/2015 16:27
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    תותח (ל"ת)
    אין עליו 04/05/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אחד שמכיר אותו 29/04/2015 22:30
    הגב לתגובה זו
    לבנאדם יש אנרגיות שלא נגמרות וראש משוגע. המון הצלחה בהמשך
  • 8.
    מדיה מן 29/04/2015 15:51
    הגב לתגובה זו
    ואני בטוח שרק טוב יצא מעזיבה הזו. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
  • 7.
    יהיה טוב יותר. בטוח! (ל"ת)
    אקס זניט 29/04/2015 12:17
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עידן 29/04/2015 09:59
    הגב לתגובה זו
    הוא כבר שנתיים מנודה ב-,P&G
  • 5.
    עידן 28/04/2015 19:59
    הגב לתגובה זו
    גבי אטל הוא בריון מדיה. הדבר הכי טוב שיכל להעשות בזניט... לך תמכור בייגלה חביבי
  • 4.
    סוף עידן לבריונות במדיה... (ל"ת)
    עידן 28/04/2015 18:56
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הכי מוכשר שיש (ל"ת)
    דולב 28/04/2015 18:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    האחד והיחיד (ל"ת)
    גרי 28/04/2015 18:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לקוח 28/04/2015 17:47
    הגב לתגובה זו
    גם קראיטיב, גם מדיה וגם יודע לנהל כסף. יהיה מעניין!!!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.