צביקה הדר בקמפיין מאוחדת
צילום: יח"צ. יוטיוב
פרסום ראשון

לאחר 3 שנים עם ענבר מרחב G: תקציב הפרסום של קופ"ח מאוחדת יוצא למכרז

בין תנאי הסף שישאירו כמה משרדים בחוץ: גופים שטיפלו בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014 בתקציבי פרסום בסך כולל של 50 מיליון שקל בשנה לפי מחירי יפעת
משה בנימין |

3 שנים לאחר שהעבירה את תקציב הפרסום שלה לענבר מרחב G (אז ניסן), קופת חולים מאוחדת מוציאה למכרז את תקציב הפרסום עליו צפוים להתמודד השחקנים המובילים בתעשייה.

תקציב הפרסום של מאוחדת יוצא למכרז כשנה לאחר שהקופות המתחרות כללית (הגדולה בישראל במספר חבריה) ולאומית עשו זאת במקביל בתחילת 2014. בפעם האחרונה בה תקציב מאוחדת עמד למכרז היו אלה דרורי שלומי (אז דרורי שלומי שקד וכיום דרורי ארועטי ברמן), באומן בר ריבנאי, רגב קויצקי (דאז, היום ליאו ברנט) שגם הגיע לגמר ו-JWT ישראל.  

תוצאות המכרזים של כללית ולאומית הנחיתו את תקציבי הפרסום בידי פובליסיס ישראל וראובני פרידן, בהתאמה. בתקציב הפרסום של הקופה הנוספת מכבי מטפל משרד הפרסום יהושע TBWA. משרדי הפרסום מהעשירייה הראשונה שלא מטפלים כיום באף קופת חולים הם מקאן תל אביב ששנים רבות טיפל בכללית ולא זכה במכרז האחרון כמו גם בלאומית עליו התמודד. אדלר חומסקי וגיתם BBDO שהתמודדו אף הם על הכללית ולא עלו לשלב הגמר ובאומן בר ריבנאי שניסה את מזלו במאוחדת בפעם שעברה וניסה גם במכרז כללית ללא הצלחה. משרדים נוספים הם גליקמן נטלר סמסונוב שטיפל בשנים האחרונות בלאומית, ברוקנר יער לוי, לאו ברנט ו-LEAD.

קופ"ח מאוחדת מציינת במכרז כי באפשרותה לבחור נותן שירותים אחד או יותר, לפי שיקול דעתה הבלעדי. על פי ההסכם, תקופת ההתקשרות הינה לשנה, עם אופציה למאוחדת בלבד להאריך את ההסכם לשתי תקופות נוספות בנות שנתיים כל אחת, עד 5 שנים סה"כ.

בין תנאי הסף שהציבה מאוחדת להתמודדות על המכרז: ניסיון מוכח של 5 שנים לפחות בניהול משרד בתחום הפרסום, או בעלי מניות עיקריים המשמשים כמנהלים ומחזיקים בניסיון מוכח של 10 שנים לפחות בתחום הפרסום. בנוסף, ניסיון מוכח בשנתיים האחרונות במתן שירותי פרסום לגוף בעל פריסה ארצית בכל התחומים הנדרשים במכרז זה. עם זאת, הסעיף החשוב ביותר וזה שיהוה מכשול עבור כל המשרדים שאינם נמנים על 20 הגדולים בישראל _לפי יפעת) הוא טיפול בתקציבי פרסום בסך כולל של 50 מיליון שקל בשנה, בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014 , על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום במחירי מחירון.

עוד דורשת הקופה מהתמודדים רקורד של טיפול בשני גופים עם תקציב פרסום שנתי בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014 של 25 מיליון שקל לפחות כל אחד, לפי מחירי יפעת. במאוחדת הציבו דרישה של ערבות בנקאית אוטונומית ובלתי מותנית של בנק ישראלי בסך 100 אלף שקלים. בתקופה שבה טופל התקציב בענבר מרחב G גייס המשרד את צביקה הדר כפרזנטור לאחר שאיש התקשורת המפורסם בחיבתו לסיגרים, אוכל ואלכוהול עבר אירוע לב. הקופה שבה מטופל הדר הכריזה על מהפכת הבריאות תחת הכותרת של ניהול אורח חיים בריא, באמצעות מינוף המקרה של הדר שסוקר רבות בכלי התקשורת. הקמפיין הראשון של מאוחדת בענבר מרחב G

  קמפיין הסססלב - האחרון של מאוחדת בענבר מרחב G

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.