אשלי מדיסון
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

"הורס משפחות, פוגע בילדים": הפרסומת לאתר הבגידות אשלי מדיסון נפסלה שוב

הפרסומת שודרה ביוני ב'קשת', עוררה ביקורת ונפסלה ע"י הרשות השניה. גם על ערוץ 10 נאסר לשדרה. האם מדובר בפגיעה בציבור או השתקה?

אלכסנדר כץ | (10)

הרשות השנייה החליטה לא לאשר לזכייניות הטלוויזיה לשדר תשדיר פרסומת לאתר הבגידות אשלי מדיסון - כך נודע לאייס. החלטה זו של מנכ"ל הרשות בפועל, ניר שויקי, התקבלה לאחר סאגה שנמשכת ב-9 החודשים האחרונים, וכללה עשרות תלונות מהציבור, וניסיונות של האתר ושל אחד הערוצים, להותיר את הפרסומת באוויר. בכל מקרה, האתר יכול לערער על החלטה זו שוב.

'אשלי מדיסון' הוא אתר בגידות קנדי שהיגר לפני כשנה לישראל, עם גרסה מקומית. האתר מציע ל-26 מיליון משתמשים בלא פחות מ-15 מדינות, אפשרות לפגוש בני זוג למטרת סקס. בעוד שרשת וערוץ 10 סירבו לשדר בתחילה את סרטון הפרסומת, ב-25 ביוני בשעת לילה מאוחרת שובץ לראשונה התשדיר של אשלי מדיסון בשידורי קשת בערוץ 2 ללא אישור מקדים של הרשות השנייה. בעקבות שידור הסרטון שהפיק משרד גיתם BBDO, התקבלו יותר מ-30 תלונות של צופים שטענו כי מדובר בקמפיין לא מוסרי ופוגע בתא המשפחתי.  

סרטון הפרסומת הפסול של אשלי מדיסון  הרשות השנייה פתחה בבדיקה, ואיילת כפרי-ברכה מאגף הפרסומות ברשות השנייה אף כתבה לזכייניות כי התשדיר אינו עומד בכללים, וכדי שניתן יהיה לשדרו, "הנכם מתבקשים להסיר את האמירה 'החיים קצרים. נהל רומן' המופיעה הן בקריינות והן בכתובית". אולם במקביל לבדיקה, החליטה קשת להסיר את הפרסומת מן האוויר. מנכ"ל הרשות בזמנו, שי באב"ד, אף התבטא קשות נגד ההחלטה לשדר את הפרסומת, כשאמר: "צר לי שלא אצל כל הזכייניות אמות המידה המוסריות הבסיסיות גוברות על שיקולי רווח. שידור הפרסומת הוא חציית קו אדום ובימים הקרובים תתקבל החלטה על אופן המשך שידורה". בספטמבר 2014 הגיש לראשונה ערוץ 10 בקשה לשדר פרסומת לאשלי מדיסון, בקשה שנמשכה חזרה לאחר כמה ימים. כמו כן התקבלה פניה ישירה ברשות השנייה של מפעילת האתר, חברת Avid Life Media, למרות שבקשות מסוג זה מתקבלות אך ורק על ידי הגוף המשדר ולא החברה המפרסמת. בסוף חודש נובמבר 2014 הגיש ערוץ 10 בקשה נוספת לשידור סרטון הפרסומת. Avid Life Media, באמצעות משרד עורכי הדין זיסמן, אהרוני, גייר ושות', המשיכה לפעול לאישור הפרסומת, ואף הסירה ממנה את המשפטים הבעייתיים עליהם התריעה בזמנו איילת כפרי-ברכה. "פנינו לפני כמעט חודשיים וטרם התקבלה ההתייחסות למכתבנו", כתב עו"ד תום אפלשטיין לסמנכ"ל הרגולציה והיועצת המשפטית של ערוץ 10, דבורה קמחי, שהשיבה כעבור מספר ימים כי הערוץ אינו יוכל לשדר את הפרסומת בשל החלטת הרשות השנייה מאותו היום לאסור שידורה. "לאחר שקילה נוספת של התשדיר והתשדיר המתוקן, מצאנו כי התשדיר עומד בניגוד לכללים 3 ו-12 לכללי הרשות השנייה... התשדיר הינו לשירותי סיוע לקשר מיני בין אנשים נשואים שלא עם בן/בת זוגם... בנוסף התשדיר מעודד בגידה שמשמעותה הינה הרס משפחות ותוף פגיעה קשה בילדיהן", כתבה ראש אגף הפרסומות איילת כפרי-ברכה בתום דיון פנימי עם מנכ"ל הרשות והיועץ המשפטי שלה.

נציגיה של אשלי מדיסון לא הרימו ידיים, ובתחילת פברואר ופנו ישירות למנכ"ל הרשות בבקשה לעיון חוזר בהחלטה לפסול את שידור הפרסומת. "מרשתנו מקווה ומאמינה שהרשות השנייה תשכיל לאזן את הערכים באופן ראוי, להגן על חופש הביטוי המסחרי ולהעמיד את החברה הישראלית בשורה אחת עם החברות הפתוחות, החזקות והליברליות בעולם", כתבו עורכי הדין תומר רייף ותום אפלשטיין. "כל קביעה אחרת, לבעתה של משתנו, תחליש את החרה בישראל ותהא מנוגדת לדין". שלשום (יום ב') התקיים ברשות השנייה עיון חוזר בפרסומת, בסיומו נשארה על כנה ההחלטה לפסול את הפרסומת. במכתב ששלח מנכ"ל הרשות ניר שויקי לנציגיה של אשלי מדיסון, נכתב: "אין בידי לקבל את טענתכם כי מדובר בשירות 'היכרות' ולפיכך דומה הדבר ל'אתר היכרויות רגיל'... מצפייה בפרסומת עולה בבירור כי השירות המוצע בפרסומת הינו פלטפורמה לסיוע לקשר מיני בין אנשים נשואים שלא עןם בן/בת זוגם". שויקי חזר על הטענה כי התשדיר מעודד בגידה "שמשמעותה במקרים רבים הינה הרס משפחות תוך פגיעה קשה בילדיהן. זוהי התנהגות שלגביה ישנה הסכמה רחבה כי הינה שלילת ואף הרסנית והוא מנוגד לכלל 3 לכללי האתיקה".   טרם התקבלה תגובת Avid Life Media להחלטת הרשות השנייה.  

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    חוות דעת 07/05/2015 12:48
    הגב לתגובה זו
    ניסיתי את האתר הזה לתקופה. אני גבר במערכת יחסים פתוחה, ואני נראה טוב מאוד. יצרתי פרופיל איכותי, עם תמונות אימיתיות. הנה הבעיה הכי גדולה באתר: יש המון, ואני מתכוון המווון פרופילים מזוייפים. לא עשרות, לא מאות... מדובר באלפים רבים של בנות מזוייפות. עד מצב בלתי אפשרי להגיע להתכתבות אמיתית. לאשלי מדיסון יש עובדות שמשלמים להן לבזבז את ה"קרדיט" של הגברים באתר, מכיוון שהאתר פועל על קרדיטים, כל פעם שאתה שולח הודעה למישהי, או משוחח, יורד לך קרדיט, שאתה כמובן צריך לקנות בכסף. אתה מוצף לחלוטין בהודעות מבנות שנראות מעולה, אבל לך תדע אם הן אמיתיות, 99% לא. 1% כן. הסיכויי למצוא את האחת הוא כ"כ קטן שהאתר פשוט לא עובד. מה עוד, אתה תבזבז המון זמן יקר להסיר את אינספור ההודעות המזוייפות מהתיבת דואר שלך, ותבזבז זמן לחסום פרופילים מזוייפים, זה דורש שעות, זה מעייף ואתה תרגיש כמו אידיוט לאחר שבוע. חוות דעת כנה, מנסיון: להימנע מהאתר אם אתה מעריך את הזמן והכבוד שלך כגבר.
  • 9.
    סרטון מגעיל (ל"ת)
    שי 05/04/2015 01:33
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    סרטון דוחה ומטופש.. אם כבר תעשו משהוא יצירתי (ל"ת)
    נאור 05/04/2015 01:32
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יוני 03/04/2015 22:19
    הגב לתגובה זו
    אלה תתי אדם. התגלמות הרשע. אם יש גהנום מקווה שהם יגיעו לשם.
  • 6.
    כשמשרד החינוך מלמד תרבות של גויים ... (ל"ת)
    סוזי 02/04/2015 09:53
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימי 02/04/2015 09:02
    הגב לתגובה זו
    אין בו שום דבר יוצא דופן. גם בו יש בחורות שבעצם מכוני ליווי
  • 4.
    משהו טוב קורה בחברון זלצמן שביט (ל"ת)
    אסי 01/04/2015 16:47
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דוד 01/04/2015 14:17
    הגב לתגובה זו
    עד כמה נמוך אפשר לרדתjQuery203011048339703120291_1427885371096 לעודד אנשים לפגוע במשפחה שלהם?? בושה וחרפה!
  • 2.
    דוד 01/04/2015 14:17
    הגב לתגובה זו
    עד כמה נמוך אפשר לרדתjQuery203011048339703120291_1427885371096 לעודד אנשים לפגוע במשפחה שלהם?? בושה וחרפה!
  • 1.
    צנזורה של הרשות השנייה (ל"ת)
    אייל 01/04/2015 13:32
    הגב לתגובה זו
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.

חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
רייטינג

חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית

המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות. 

בראש, כמו תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.


פריים טיים

חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.