"הורס משפחות, פוגע בילדים": הפרסומת לאתר הבגידות אשלי מדיסון נפסלה שוב
הפרסומת שודרה ביוני ב'קשת', עוררה ביקורת ונפסלה ע"י הרשות השניה. גם על ערוץ 10 נאסר לשדרה. האם מדובר בפגיעה בציבור או השתקה?
הרשות השנייה החליטה לא לאשר לזכייניות הטלוויזיה לשדר תשדיר פרסומת לאתר הבגידות אשלי מדיסון - כך נודע לאייס. החלטה זו של מנכ"ל הרשות בפועל, ניר שויקי, התקבלה לאחר סאגה שנמשכת ב-9 החודשים האחרונים, וכללה עשרות תלונות מהציבור, וניסיונות של האתר ושל אחד הערוצים, להותיר את הפרסומת באוויר. בכל מקרה, האתר יכול לערער על החלטה זו שוב.
'אשלי מדיסון' הוא אתר בגידות קנדי שהיגר לפני כשנה לישראל, עם גרסה מקומית. האתר מציע ל-26 מיליון משתמשים בלא פחות מ-15 מדינות, אפשרות לפגוש בני זוג למטרת סקס. בעוד שרשת וערוץ 10 סירבו לשדר בתחילה את סרטון הפרסומת, ב-25 ביוני בשעת לילה מאוחרת שובץ לראשונה התשדיר של אשלי מדיסון בשידורי קשת בערוץ 2 ללא אישור מקדים של הרשות השנייה. בעקבות שידור הסרטון שהפיק משרד גיתם BBDO, התקבלו יותר מ-30 תלונות של צופים שטענו כי מדובר בקמפיין לא מוסרי ופוגע בתא המשפחתי.
סרטון הפרסומת הפסול של אשלי מדיסון הרשות השנייה פתחה בבדיקה, ואיילת כפרי-ברכה מאגף הפרסומות ברשות השנייה אף כתבה לזכייניות כי התשדיר אינו עומד בכללים, וכדי שניתן יהיה לשדרו, "הנכם מתבקשים להסיר את האמירה 'החיים קצרים. נהל רומן' המופיעה הן בקריינות והן בכתובית". אולם במקביל לבדיקה, החליטה קשת להסיר את הפרסומת מן האוויר. מנכ"ל הרשות בזמנו, שי באב"ד, אף התבטא קשות נגד ההחלטה לשדר את הפרסומת, כשאמר: "צר לי שלא אצל כל הזכייניות אמות המידה המוסריות הבסיסיות גוברות על שיקולי רווח. שידור הפרסומת הוא חציית קו אדום ובימים הקרובים תתקבל החלטה על אופן המשך שידורה". בספטמבר 2014 הגיש לראשונה ערוץ 10 בקשה לשדר פרסומת לאשלי מדיסון, בקשה שנמשכה חזרה לאחר כמה ימים. כמו כן התקבלה פניה ישירה ברשות השנייה של מפעילת האתר, חברת Avid Life Media, למרות שבקשות מסוג זה מתקבלות אך ורק על ידי הגוף המשדר ולא החברה המפרסמת. בסוף חודש נובמבר 2014 הגיש ערוץ 10 בקשה נוספת לשידור סרטון הפרסומת. Avid Life Media, באמצעות משרד עורכי הדין זיסמן, אהרוני, גייר ושות', המשיכה לפעול לאישור הפרסומת, ואף הסירה ממנה את המשפטים הבעייתיים עליהם התריעה בזמנו איילת כפרי-ברכה. "פנינו לפני כמעט חודשיים וטרם התקבלה ההתייחסות למכתבנו", כתב עו"ד תום אפלשטיין לסמנכ"ל הרגולציה והיועצת המשפטית של ערוץ 10, דבורה קמחי, שהשיבה כעבור מספר ימים כי הערוץ אינו יוכל לשדר את הפרסומת בשל החלטת הרשות השנייה מאותו היום לאסור שידורה. "לאחר שקילה נוספת של התשדיר והתשדיר המתוקן, מצאנו כי התשדיר עומד בניגוד לכללים 3 ו-12 לכללי הרשות השנייה... התשדיר הינו לשירותי סיוע לקשר מיני בין אנשים נשואים שלא עם בן/בת זוגם... בנוסף התשדיר מעודד בגידה שמשמעותה הינה הרס משפחות ותוף פגיעה קשה בילדיהן", כתבה ראש אגף הפרסומות איילת כפרי-ברכה בתום דיון פנימי עם מנכ"ל הרשות והיועץ המשפטי שלה.
נציגיה של אשלי מדיסון לא הרימו ידיים, ובתחילת פברואר ופנו ישירות למנכ"ל הרשות בבקשה לעיון חוזר בהחלטה לפסול את שידור הפרסומת. "מרשתנו מקווה ומאמינה שהרשות השנייה תשכיל לאזן את הערכים באופן ראוי, להגן על חופש הביטוי המסחרי ולהעמיד את החברה הישראלית בשורה אחת עם החברות הפתוחות, החזקות והליברליות בעולם", כתבו עורכי הדין תומר רייף ותום אפלשטיין. "כל קביעה אחרת, לבעתה של משתנו, תחליש את החרה בישראל ותהא מנוגדת לדין". שלשום (יום ב') התקיים ברשות השנייה עיון חוזר בפרסומת, בסיומו נשארה על כנה ההחלטה לפסול את הפרסומת. במכתב ששלח מנכ"ל הרשות ניר שויקי לנציגיה של אשלי מדיסון, נכתב: "אין בידי לקבל את טענתכם כי מדובר בשירות 'היכרות' ולפיכך דומה הדבר ל'אתר היכרויות רגיל'... מצפייה בפרסומת עולה בבירור כי השירות המוצע בפרסומת הינו פלטפורמה לסיוע לקשר מיני בין אנשים נשואים שלא עןם בן/בת זוגם". שויקי חזר על הטענה כי התשדיר מעודד בגידה "שמשמעותה במקרים רבים הינה הרס משפחות תוך פגיעה קשה בילדיהן. זוהי התנהגות שלגביה ישנה הסכמה רחבה כי הינה שלילת ואף הרסנית והוא מנוגד לכלל 3 לכללי האתיקה". טרם התקבלה תגובת Avid Life Media להחלטת הרשות השנייה.
- 10.חוות דעת 07/05/2015 12:48הגב לתגובה זוניסיתי את האתר הזה לתקופה. אני גבר במערכת יחסים פתוחה, ואני נראה טוב מאוד. יצרתי פרופיל איכותי, עם תמונות אימיתיות. הנה הבעיה הכי גדולה באתר: יש המון, ואני מתכוון המווון פרופילים מזוייפים. לא עשרות, לא מאות... מדובר באלפים רבים של בנות מזוייפות. עד מצב בלתי אפשרי להגיע להתכתבות אמיתית. לאשלי מדיסון יש עובדות שמשלמים להן לבזבז את ה"קרדיט" של הגברים באתר, מכיוון שהאתר פועל על קרדיטים, כל פעם שאתה שולח הודעה למישהי, או משוחח, יורד לך קרדיט, שאתה כמובן צריך לקנות בכסף. אתה מוצף לחלוטין בהודעות מבנות שנראות מעולה, אבל לך תדע אם הן אמיתיות, 99% לא. 1% כן. הסיכויי למצוא את האחת הוא כ"כ קטן שהאתר פשוט לא עובד. מה עוד, אתה תבזבז המון זמן יקר להסיר את אינספור ההודעות המזוייפות מהתיבת דואר שלך, ותבזבז זמן לחסום פרופילים מזוייפים, זה דורש שעות, זה מעייף ואתה תרגיש כמו אידיוט לאחר שבוע. חוות דעת כנה, מנסיון: להימנע מהאתר אם אתה מעריך את הזמן והכבוד שלך כגבר.
- 9.סרטון מגעיל (ל"ת)שי 05/04/2015 01:33הגב לתגובה זו
- 8.סרטון דוחה ומטופש.. אם כבר תעשו משהוא יצירתי (ל"ת)נאור 05/04/2015 01:32הגב לתגובה זו
- 7.יוני 03/04/2015 22:19הגב לתגובה זואלה תתי אדם. התגלמות הרשע. אם יש גהנום מקווה שהם יגיעו לשם.
- 6.כשמשרד החינוך מלמד תרבות של גויים ... (ל"ת)סוזי 02/04/2015 09:53הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 02/04/2015 09:02הגב לתגובה זואין בו שום דבר יוצא דופן. גם בו יש בחורות שבעצם מכוני ליווי
- 4.משהו טוב קורה בחברון זלצמן שביט (ל"ת)אסי 01/04/2015 16:47הגב לתגובה זו
- 3.דוד 01/04/2015 14:17הגב לתגובה זועד כמה נמוך אפשר לרדתjQuery203011048339703120291_1427885371096 לעודד אנשים לפגוע במשפחה שלהם?? בושה וחרפה!
- 2.דוד 01/04/2015 14:17הגב לתגובה זועד כמה נמוך אפשר לרדתjQuery203011048339703120291_1427885371096 לעודד אנשים לפגוע במשפחה שלהם?? בושה וחרפה!
- 1.צנזורה של הרשות השנייה (ל"ת)אייל 01/04/2015 13:32הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.