אפל נכנסת לתחום הטלוויזיה: מה זה אומר על השוק - וכמה זה יעלה לנו?
נראה כי חברת אפל מכינה את הקרקע לקראת כניסתה אל שוק הטלוויזיה. דיווחים שונים מעלים כי החברה מנהלת בימים אלה מגעים עם אולפנים שונים ורשתות טלוויזיה בארצות הברית, בין היתר עם ABC, CBS, NBC יוניברסל ופוקס.
על פי הדיווחים, המטרה הסופית של אפל היא להשיק חבילת ערוצים בסיסית, שתכלול בין 20 ל-30 ערוצים, ותעלה כ-35 דולרים. הערכות אומרות כי החבילה החדשה תהיה נגישה בכל הפלטפורמות של החברה המופעלות ב-iOS, לרבות סמארטפונים, טאבלטים.
על פי הערכות תחשוף אפל את השירות בחודש יוני ותשיק אותו בארה"ב לקראת ספטמבר, ולמרות שכבר זמן רב ישנן שמועות על כך, לא נראה כי אפל תנצל את המומנטום ותחשוף גם טלוויזיה חכמה. נכון לעכשיו, בהשקה, יוצג שירות הטלוויזיה לבדו.
אפל TV, המחיר ירד ל-69 דולרים.(צילום: יח"צ)
אך נראה כי אפל לא מסתפקת רק בפלטפורמות הניידות שלה, לאחרונה הוזל מחירו של ה'אפל TV', מוצר הטוויזיה של החברה, מ-99 ל-69 דולרים, וכן הושקה בו חבילת תוכן חדשה בשיתוף רשת הכבלים האמריקאית HBO. בתחילה העריכו מומחים כי הורדת המחיר מרמזת על השקת דגם חדש של 'אפל TV', שהושק לפני יותר מ-3 שנים, אך כעת יש שמעריכים כי כוונתה של אפל היא להגביר מכירות המוצר והפצתו, לקראת הכניסה הצפוייה אל שוק הטלוויזיה.
בארץ משווקת iDigital את המוצר, במחיר של 599 שקלים, וכפי הנראה, בעקבות ההוזלה צפוי מחירו לרדת גם בארץ.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
