סופרבול. פרסומת יהושע TBWA לרשת פתאל
צילום: צילום מסך
TV

יהושע TBWA לא מבין כלום בסופרבול: הנה פרסומת פתאל שתעלה הערב בגמר

מקווים שהקבוצה שלכם תחבוט הום-ראנים ושהכדורים ייכנסו "רק רשת". הפרסומת מנסה להצחיק את תושבי נברסקה ואז לסגור אותם לחופשה בארץ
משה בנימין | (9)

בפרסומת לרשת מלונות פתאל שתזניק את יהושע TBWA ללילה אחד לתודעה של תושבי נברסקה, משרד הפרסום התאמץ להוכיח עד כמה הוא לא מבין בדבר הזה שנקרא פוטבול. זה מתחיל בפרסומת מטורגטת לתושבי North Platte נברסקה וממשיך בבלבול בין ה-NBA, הבייסבול והפוטבול.

כזכור, הפרסומת תשודר הלילה (שעון ישראל) במהלך משחק הסופרבול שיפגיש בין הניו אינגלנד פטריוטס לסיאטל סיהוקס. תחת הקונספט של "אנחנו לא מבינים כלום בפוטבול אבל כן מבינים באירוח" משרד הפרסום יעלה עבור רשת מלונות פתאל פרסומת שתשודר בערוצים המקומיים (להבדיל מהערוץ הארצי, עם הבדל אסטרונומי בחירי המדיה) בנברסקה.

הפרסומת שמועצבת כהומאז' אמריקאי מעוטרת בפסים אדומים וכוכבים ומאחלת לתושבי North Platte, עיירה שאין לה אפילו קבוצת פוטבול - "הצלחה הערב במשחק הגדול". עוד בברכות, רשת פתאל ויהושע מאחלים לתושבי נברסקה שהקבוצה שלהם "תחבוט כמה שיותר הום-ראנים", מונח מעולם הבייסבול וכן ש"הכדורים שייכנסו יהיו רק רשת" - מעולם הכדורסל.

לצד פתאל במקבץ הפרסומות יופיעו חברות ענק כמו דוריטוס, פפסי, צ'יריוס, קרייזלר, BMW ועוד. המחיר, כפי שפורסם בחודשים האחרונים עומד על 4.5 מיליון דולר לחצי דקה בפרסום ארצי.

עם זאת, ביהושע TBWA שמפרסם בערוץ מסחרי מקומי בארה"ב שילמו סכום נמוך שמוערך בפחות מ-50 אלף דולר עבור ההפקה וזמן האוויר. את המדיה רכשו פתאל ויהושע באמצעות חברת המדיה הבינ"ל OMD שמיוצגת בישראל על ידי חברת המדיה TMF של יהושע TBWA וגיתם.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    לא וואו אבל לא כזה גרוע (ל"ת)
    חמודי 03/02/2015 08:12
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מביכוש... חזקים במדיה, פחות בקריאייטיב (ל"ת)
    קריאייטיב 01/02/2015 22:17
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    צחי 01/02/2015 21:18
    הגב לתגובה זו
    מה התובנה? מה המסר? מה הם מנסים להשיג? ולמה לעזאזל אלו התמונות שבחרו להציג את המלון?! לא ייאמן שבשביל אגו הם עלו עם תוצר כזה בינוני. בעצם הכי ייאמן.
  • 5.
    אנציקלופדיה 01/02/2015 21:18
    הגב לתגובה זו
    אני הולך למלונות של פתאל עם פרסומת ,בלי פרסומת. ליאונארדו בוטיק תל אביב .אחלה מלון. להתראות בוולנטיין דיי.
  • 4.
    דוד פתאל 01/02/2015 16:22
    הגב לתגובה זו
    אין מצב שאני משלם 50 אלף כינים אפילו למשרד הפרסום כדי שיקבל יח״צ בברנז'ה הישראלית. אני יכול לקבל קמפיין שמביא לי חדרים סגורים בכלל הרשת ולא עוד גימיק של פרסומאים שעפים על עצמם?
  • WORD. (ל"ת)
    שרי רכס 01/02/2015 18:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פליטת הביצה 01/02/2015 15:16
    הגב לתגובה זו
    מתי תלמדו?? תתחילו לעשות כדי לעשות טוב ולא רק בשביל להגיד שעשיתם. האמת? הלקוח מטומטם ולכן הלקוח ישלם. בעיה של פתאל. כשהלקוחות יתחילו לשלם על עבודה על בסיס תוצאות אז תפסיקו לעשות בשביל לסמן V. בינתיים תפסיקו ליחצן את זה כאילו אין מחר. באמת. זה מביך.
  • 2.
    מה זאת השטות הזאת... (ל"ת)
    שני 01/02/2015 12:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסי 01/02/2015 12:34
    הגב לתגובה זו
    את זה אולי אין לנו...אבל... הקונספט הראשון בקורס קופי לפחות הייתם משקיעים בקריין אמריקאי
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.