שרון קרן שקוף דיגיטל UNDER40
צילום: יח"צ
under40

"לעבור מתפקיד שכיר בכיר לעצמאי ויזם - היה המהלך ששינה את חיי לטובה"

3 ימים לפני ועידת Mefik של ענף האירועים וההפקות, מנכ"ל 'שקוף דיגיטל' שרון קרן, לשעבר בזאפ, מתארח באייס. והאם הכדורגל הפסיד מאמן מבטיח?
אלכסנדר כץ | (6)

ביום ראשון הקרוב תתקיים ועידת Mefik השנייה של ענף האירועים וההפקות, תחת הכותרת EVENTS GOING DIGITAL . הוועידה מפגישה כ-2,500 מנהלים מתחומי משאבי אנוש, רווחה, שיווק, ורכש, מארגונים גדולים וקטנים, מנהלי אגפי תרבות מעיריות וכן חברות הפקה ומפיקים עם כלל הספקים בענף.

אחד החתומים על האירוע הוא שרון קרן, מנכ"ל קבוצת שקוף דיגיטל ואחד מהשותפים בחברה. עד שהחל לעבוד בשקוף דיגיטל, עבד קרן במשך 4 שנים (2008-2012) בקבוצת זאפ בתפקיד סמנכ"ל, וניהל את הפעילות העסקית באתרים rest, מתחתנים ואדירה. בשנים 2000-2008 היה מנהל מחלקה ומשווקים בחטיבה העסקית בחברת פלאפון. קוצים לדבר איתו? לחצו על הלינק לפייסבוק שלו או לינקדאין.

1. עבודה: המקום בו אני מאחל לעצמי ליהנות, להשתדרג ולהתפתח. כאחד שהתחיל בתשתית מאד בסיסית, צמח מלמטה ועשה הכל ב-10 אצבעות - אני מאמין גדול בשיטה ועבודה של פרטים קטנים שבונים תמונה גדולה. התחלתי את הקריירה בתפקידים זוטרים ובמקצועות מגוונים, ולכן אני מביט על העבודה כמקום המקנה כלים ומפתחות להתפתחות האישית והמקצועית. במהלך השנים שמתי לעצמי יעד התפתחותי 5 שנים קדימה ויעדי ביניים בדרך, להשקפתי - יעדים אלה יחד עם הרצון והיכולת ללמוד ולהשתדרג מביאים להגשמת המטרות המקצועיות והאישיות.

את הקריירה שלי התחלתי במינימרקט בבני ברק כסדרן ושליח, סיימתי כמנהל המקום, המשכתי כאיש מכירות מנויים לעיתון בקניונים וכן - היה משעשע לרדוף אחרי גברת עם עיתון לאישה..., המשכתי בעולם המכירות בסלולר ובמהלך הדרך התקדמתי לתפקידי ניהול ביניים וניהול בכיר, בתפקידים זה למדתי את השילוב הנכון מבחינתי בניהול אנשים - אנושיות, מובילות ומקצועיות.

התפקיד בקבוצת האינדקסים 'זאפ' מיזג את הידע שצברתי בעולם העסקים הקטנים והבינוניים עם העולם הדיגיטל המרתק. לפני 3 שנים החלטתי יחד עם קבוצת חברים נפלאה- גבי גרנלר, דניאל מוסטקי ואיתן זינגר, להגשים חלום ולצאת לעצמאות. הקמנו 2 חברות בתחומים בהם חשבנו כי יש לנו מחד בידול ביכולות ומאידך יש בהם ואקום של איכות, וחדשנות. החברה הראשונה הישגים דיגיטל והשניה 'שקוף דיגיטל'. החברה מאתרת מיזמים בתחום הדיגיטל בעלי פוטנציאל עסקי במטרה לרכוש ולהשביח אותם. בשנתיים האחרונות רכשנו 2 אתרי אינטרנט: ligdol.co.il ו-Mefik.co.il שלשמחתנו מתקדמים בהתאם לחזון.

בכל אחת מתחנות חיי בקריירה גיליתי שהגורם המשמעותי ביותר להצלחת החברה ולהצלחתי האישית הוא - אנשים. האנשים סביבך ותחתיך הם הקובעים בסוף את השיאים שתוכל לשבור בכל מטרה שתציב, ויותר חשוב מכך - את ההנאה שבדרך.

2. בית: בית מבחינתי הוא אחד המקומות החשובים והמרכזיים בחיי, המקום בו נרגעים, מקבלים כוחות, שמחים ונהנים מרגעים קטנים וגדולים של אושר. זה העוגן שלי למירוץ החיים המטורף ביומיום. אני מאושר מהתא המשפחתי שהקמתי יחד בת זוגתי שימרית ו-2 ילדיי המקסימים - נויה בת ה-10.5 ונועם בת 6.5.

3. ילדות: גדלתי בשכונה השוכנת בגבול בני ברק ופרדס כץ, להורים קשיי יום. אני זוכר את עצמי עובד מגיל 15.5 כדי לסייע בתחזוקה השוטפת של הבית. הוריי העניקו לי המון חום ואהבה מהם למדתי את החשיבות בכיבוד אנשים, בין אם זו המנקה שנכנסת למשרד להחליף שקית זבל, ועד אחרון הבכירים. תקופת הילדות לימדה אותי להעריך את מה שאני משיג, את החשיבות בעבודה קשה, וכן את ההבנה שטיפוס בסולם התפקידים אינו מייתר את החובה להתייחס לכל אדם קודם כל כבן אדם.

4. לא יודעים עליי ש... אם לא הייתי בתחום העסקי, הייתי כנראה מאמן קבוצת כדורגל. מכבי תל-אביב נמצאת אצלי בדם. אני חובב ספורט מושבע. היכולת לשלב אימון הדומה מאד לניהול, יחד עם ההנאה מהעיסוק נראית לי שילוב מאד מרתק. כמו בניהול עסקי, כך גם בספורט - אני מעריך שההצלחות מתחילות בראש ובתפיסה המנטאלית הנכונה, לכן לדעתי הייתי נהנה מאד להוביל קבוצה. החיסרון והיתרון במגרש הספורטיבי הוא כי התוצאות מיידיות וחשופות לעיניי כל. ואגב, אני בעד לעשות זאת גם במגרש העסקי.

5. הישג: אני מאמין שהישגים מושגים אך ורק רק בעבודת צוות. אני רואה ברכישת 2 אתרי אינטרנט משמעותיים בפחות משנה וחצי והקדמת התכנית העסקית במעל שנתיים, הישג אדיר של השותפים שלי, כלל עובדי שקוף דיגיטל ושלי. אך מעל לכל, לעשות שינוי כל כך קיצוני לפני גיל 40, של מעבר מתפקיד שכיר בכיר העטוף היטב בכל משאבי החברה, למצב צבירה של עצמאי ויזם ולהצליח במעבר הזה מכל פרמטר אפשרי, הוא מהלך ששינה את חיי לטובה. ההישג הגדול ביותר שזכיתי בו הוא הישג פנימי לא לפחד משינוי בחייך, אף פעם. האמונה בעצמך היא למעשה הנכס הגדול ביותר של כולנו, נכס שלא ניתן לקחת מאיתנו.

6. רגע מכונן: הפקת ועידת מפיק הראשונה בשנה שעברה. במסגרת הרצון להוביל את תחום האירועים ואת המודעות לאתר, החלטנו להפיק ועידה יוקרתית ומרשימה לענף האירועים העסקיים. מרגע קבלת החלטה ועד הוועידה, היה לנו חלון זמן של חודשיים בלבד. עשינו את זה ללא שום ידע מוקדם בהפקות כנסים ותערוכות, לצד פעילות קצרה של מספר חודשים בלבד בתחום האירועים. לאחר מאמצים רבים ורגעי חרדה לא מעטים... התוצאה הייתה מצוינת וזכתה לחוות דעת פנטסטיות מענף האירועים ובכלל.

7. רגע מביך: כאדם שעשה דרכו במכירות זכורים לי כמה וכמה רגעים כאלה, אך השנים בפלאפון סיגלו לי יכולת לצאת מרגעים כאלה באילתור מהיר, ולעתים אף לקבל על כך נקודות מהצד השני.

8. מודל לחיקוי: אין לי מודל לחיקוי אחד שאני יכול להצביע עליו, השתדלתי לקחת מכל המנהלים שהיו לי מיומנויות וחוזקות אישיות ומקצועיות, מסבי זכרונו לברכה אימצתי מספר תכונות שמהוות לי אבן דרך עד היום. דמות גלובלית שאני מסתכל על דרכה ונותנת לי השראה היא מארק צוקרברג. הלך שנים רבות נגד הרוח, מתראיין מעט מאד, משתנה תוך כדי תנועה, ובסופו של יום - אחראי למהפכה הגדולה ביותר של זמננו, מהפכה חזקה יותר מכל צבא.

9. חלום: כהרגלי, מפנטז קרוב אך חולם רחוק. מסתכל 5 שנים קדימה... אז עוד 5 שנים, שגשוג עסקי של 2 החברות שבבעלותי, הכנסת מנהל שייקח ממני את המושכות בכדי שאוכל להתפנות לפיתוח עסקי של הקבוצה מלמעלה, טיולים והנאות ברחבי העולם עם משפחתי, חבריי ושותפיי, הגדלת הזמן לפנאי ולהגשמה עצמית.

10. מתחרים: אני מסתכל על המתחרים שלי ב-2 רבדים - הראשון, יעד משותף שלי ושלהם להגדלה מתמדת של כלל השוק בו אנחנו נמצאים. השני, הגדלת נתח השוק על חשבונם. אני סבור כי תחרות מנצחים אך ורק בבידול משמעותי וחד, ועל כך אנו עמלים באופן שוטף.

11. אנדר רייטד ואובר רייטיד: מכירות דיגיטליות לעסקים קטנים ובינוניים - ללא שקיפות. בעבר ניתן היה למכור לבעל עסק קטן/בינוני מוצר בדיגיטל בשיח הנמצא באזור של "יופי של מוצר הוא בטח ייתן לך יופי של עבודה, תקנה ויהיה בסדר". אובר רייטד? מכירות דיגיטליות לעסקים קטנים ובינוניים - בשקיפות מלאה. בעולם החדש בעל עסק בוחן את התועלת שלו מכל מוצר אל מול ההשקעה, רק על ידי הקניית כלים מדידים ושקופים אליהם בעל העסק נגיש בצורה עצמאית, יכול לבחון אותם בזמן אמת, ניתן להגיע איתו לשותפות ארוכת טווח.

וטיפ לסיום: את הטיפ שלי אתן בתחום ניהול. להשקפתי המפתח להצלחה בכל עסק נמצא בניהול הכולל שיטה ודרך מסודרת ומדויקת - זה מתחיל בבנייה נכונה של חזון, מטרות, שיטה, בקרה, ובהקפדה על הפרטים הקטנים ללא קיצורי דרך.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מושית 02/02/2015 12:15
    הגב לתגובה זו
    עוד סתום מפלאפון
  • 3.
    מושית 30/01/2015 10:24
    הגב לתגובה זו
    עשית דרך מדהימה ואתה איש מלא אמביציה וחלומות שאותם אתה מגשים במרץ. תמשיך להצליח! גאה בך מאד! מושית
  • 2.
    ענת גרובר 29/01/2015 20:53
    הגב לתגובה זו
    שרון, אתה אדם נדיר ומדהים. שמחה שעשית צעד כזה והנך מצליח. לא מפתיע. מאחלת לך ולדותפייך הצלחה רבה.
  • יפה 30/01/2015 08:02
    הגב לתגובה זו
    שעברו משכירה לעצמאית והקימו משהו מ 0 , יש הרבה כאלו
  • 1.
    רינה שינברג 29/01/2015 20:49
    הגב לתגובה זו
    שרון היקר, איזה כייף לקרוא על הישגיך בשנים האחרונות. המשך ועלה והצלח.
  • רינה הלקקנית בתחת 02/02/2015 12:17
    הגב לתגובה זו
    סיימת ללקק לשרון את התחת כדי שייתן לך עבודה???
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.