
הפרסומת הישראלית שהרגיזה את דומינוס העולמית: "טיפשית ולא מצחיקה"
מי שחיפש עוד ראיה לפוריטניות ולשמרנות של הקהל בארה"ב, יכול למצוא אותה במקרה הבא. מודעת פרסום הומוריסטית של מקאן תל אביב עבור דומינוס פיצה שנעשתה במסגרת תחרות דג הזהב והופצה ברחבי הרשת, הצליחה להרתיח את הקהל האמריקאי עד לנקודה שבה נדרש דובר החברה להגיב לעניין באופן שלא משתמע לשתי פנים.
המודעה ברוח הסאדו-מאזו, מקדמת את הפיצה החדשה של המותג המשווקת בישראל, בטעם סרירצ'ה - רוטב ויטנאמי חריף. בפרסומת מוצגת לשון גדולה הקשורה בשלשלאות במרתף עינוים, כשלגופה רצועות עור ותחתוני עור. ללשון, שעליה גם סימני הצלפה, יש פה, שאליו קשורה רצועת עור עם מה שנראה כמו כדור סנוקר אדום, או יותר מדויק מה שמוגדר בעגה המקצועית "גג-בול" (למניעת צרחות, או יה..) במה שמזכיר את הסצנה המפורסמת מהסרט ספרות זולה. להמחשת אווירת הסאדו-מאזו מופיעים במודעה גם אלה מעוטרת בדוקרנים, כובע עור ושוט הצלפה.
בתחתית המודעה נכתב לצד הלוגו של הרשת: "אתה הולך לסבול וליהנות מכל רגע. דומינוס סרירצ'ה, פיצה חריפה וטעימה אש..."
כאמור, המודעה של מקאן לדומינוס כמו רבות מהמודעות האחרות של משרדי הפרסום שנעשו עבור לקוחותיהם במסגרת דג הזהב זכו לתהודה בינ"ל בשלל אתרי פרסום ובלוגים שעוסקים בקריאייטיב.
עם הפצת המודעה, החלו להיערם התגובות הלא אוהדות אליה ומספר כתבות בנושא באתרים כגון
דובר הרשת בארה"ב טים מקינטייר הסביר לאתר E-online כי "מדובר בפרסומת שנעשתה בישראל עבור הזכיין המקומי ולמעשה לא אמורה להיות מפורסמת". לדבריו, "אל תצפו לראות את המודעה מפורסמת במקום כלשהו. היא לא הופיעה באופן רשמי באף מקום מכיוון שמדובר בפרסומת שנעשתה ללא מחשבה, היא אינה מצחיקה, לא תואמת את רוח המותג ובמילה אחת - היא מטופשת".
הדובר הוסיף עוד כי "כשראיתי את המודעה לראשונה הייתי בטוח שמדובר בפארודיה על רקע השקת הסרט 50 גוונים של אפור - ואני עדיין לא מאמין".
במשרד הפרסום הגיבו לעניין ואמרו לאייס: "מקאן תל אביב עובדת בצמוד לדומינו'ס ישראל. המודעה הוכנה לתחרות 'דג הזהב', שהינה תחרות קריאטיבית והיא לא יועדה לפרסום מעבר לתחרות. המודעה אכן לא פורסמה בישראל באף מסגרת אחרת, ובמידה ומישהו נפגע מהקריאטיביות של המודעה כמובן שאנו מתנצלים".
על המודעה הסוררת חתומים סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל עמי אלוש, המעצב חזי יוסף, על הארט הופקד מורן קל והקופירייטר הוא עידו מיימון.
- קרב צמוד על הצופים: חדשות 12 מובילה, חדשות 14 מתחזקת
- תשתיות חדשות ביהודה ושומרון: אושרו הזוכים להקמת 22 אתרי סלולר חדשים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
תגובת דומינוס פיצה לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 19.יונתן 01/02/2015 12:48הגב לתגובה זופשוט נכנסים לטייס דרך פייסבוק
- 18.א.א 01/02/2015 12:01הגב לתגובה זומכוער מגעיל דוחה משפיל וראש זמלא באשפה!!! איכס...ילדים הם הצרכנים הגדולים של הפיצה וזה מה שמכניסים להם לראש בושה!!!!!
- 17.ג'ון 01/02/2015 11:21הגב לתגובה זודומינוס זה מותג משפחתי. מקום שבו הורים לוקחים את הילדים שלהם. בחלק מהסניפים אפילו יש ג'ימבורי והפעלות לילדים. אז ברור שדומינוס כועסים. המודעה טובה, אבל היא סוג של קיצור דרך כי היא התעלמה מהטון וסטייל של המותג.
- 16.שושנה 31/01/2015 10:41הגב לתגובה זוהוא הטאלנט בכל הסיפור, ובכלל הטאלנט של מקאן!
- 15.אבי 31/01/2015 09:49הגב לתגובה זובישראל זה לא היה מעורר תהודה.... לשון קשורה... ואוו... קריאטיב בינוני
- 14.נייקד 31/01/2015 04:37הגב לתגובה זואני לא מבין למה לא אוהבים, זה ענק!
- 13.מקאן חוזרים לגדולתם! מבריק (ל"ת)סאנדי 29/01/2015 20:54הגב לתגובה זו
- 12.אני 29/01/2015 19:26הגב לתגובה זומה יש לכם? אחלה רעיוו. אחלה אחלה עבודת ארט. לא להתרגש מכל התחסדות פוריטנית. וכל המגיבים תרגעו ותיהנו
- 11.מור 29/01/2015 17:52הגב לתגובה זואחת המודעות הטובות בדג לטעמי. ואין לי כל קשר למקאן
- 10.בושה!!! 29/01/2015 17:46הגב לתגובה זופשוט מדהים כמה ירודה העבודה. יסלחו לי המעורבים אבל יש פה הבנה בסיסת אפס של פרינט ובכלל של סטורי טלינג.
- 9.אנא פרנק 29/01/2015 16:25הגב לתגובה זואבל זה לא מפתיע, זו הרמה במקאן ולא רק
- 8.רועי 29/01/2015 16:25הגב לתגובה זוחחח משרד פרסום עילאי ומתנשא
- 7.יורם 29/01/2015 16:12הגב לתגובה זוותכלס מתאים לשנה ב עיצוב גרפי מכון אבני. מה מעולה בקופי אעלק מתוחכם, מתאים בתור בדיחה בישיבת קריאייטיב ופסילה על הסף מה נסגר איתכם.
- 6.המודיע 29/01/2015 15:54הגב לתגובה זוhttp://www.joelapompe.net/2011/09/14/spicy-coincidence-betes-de-sexe/
- 5.ג. 29/01/2015 15:29הגב לתגובה זושענף הפרסום יתבגר ויפסיק כבר עם התחרות המטופשת הזאת. הגיע הזמן שכולנו נבין שפרסום טוב זה פרסום קראטיבי ומגניב שגם מייצר תוצאות אמיתיות ללקוחות שלנו.
- 4.סחא 29/01/2015 14:55הגב לתגובה זוקופי מעולה
- 3.א 29/01/2015 14:54הגב לתגובה זופרסומת גאונית
- 2.נו, מסתבר שלא רק הלקוחות שלנו מטומטמים (ל"ת)29/01/2015 14:41הגב לתגובה זו
- 1.אני 29/01/2015 14:24הגב לתגובה זומה עם חזי יוסף????????
- cinema4d 29/01/2015 14:40הגב לתגובה זוחזוס!