סאדו מאזו במרתפי דומינוס פיצה
צילום: יח"צ

הפרסומת הישראלית שהרגיזה את דומינוס העולמית: "טיפשית ולא מצחיקה"

במסגרת דג הזהב, מקאן תל אביב עיצב מודעה בסגנון S&M תחת הכותרת "אתה הולך לסבול וליהנות מכל רגע". מקאן לאייס: "מתנצלים אם מישהו נפגע"
משה בנימין | (20)

מי שחיפש עוד ראיה לפוריטניות ולשמרנות של הקהל בארה"ב, יכול למצוא אותה במקרה הבא. מודעת פרסום הומוריסטית של מקאן תל אביב עבור דומינוס פיצה שנעשתה במסגרת תחרות דג הזהב והופצה ברחבי הרשת, הצליחה להרתיח את הקהל האמריקאי עד לנקודה שבה נדרש דובר החברה להגיב לעניין באופן שלא משתמע לשתי פנים.

המודעה ברוח הסאדו-מאזו, מקדמת את הפיצה החדשה של המותג המשווקת בישראל, בטעם סרירצ'ה - רוטב ויטנאמי חריף. בפרסומת מוצגת לשון גדולה הקשורה בשלשלאות במרתף עינוים, כשלגופה רצועות עור ותחתוני עור. ללשון, שעליה גם סימני הצלפה, יש פה, שאליו קשורה רצועת עור עם מה שנראה כמו כדור סנוקר אדום, או יותר מדויק מה שמוגדר בעגה המקצועית "גג-בול" (למניעת צרחות, או יה..) במה שמזכיר את הסצנה המפורסמת מהסרט ספרות זולה. להמחשת אווירת הסאדו-מאזו מופיעים במודעה גם אלה מעוטרת בדוקרנים, כובע עור ושוט הצלפה.

בתחתית המודעה נכתב לצד הלוגו של הרשת: "אתה הולך לסבול וליהנות מכל רגע. דומינוס סרירצ'ה, פיצה חריפה וטעימה אש..."

כאמור, המודעה של מקאן לדומינוס כמו רבות מהמודעות האחרות של משרדי הפרסום שנעשו עבור לקוחותיהם במסגרת דג הזהב זכו לתהודה בינ"ל בשלל אתרי פרסום ובלוגים שעוסקים בקריאייטיב.

עם הפצת המודעה, החלו להיערם התגובות הלא אוהדות אליה ומספר כתבות בנושא באתרים כגון Salon ו-E-online עד שנציגי דומינוס בארה"ב נדרשו להגיב לעניין כדי לבלום את הכדור המתגלגל.

דובר הרשת בארה"ב טים מקינטייר הסביר לאתר E-online כי "מדובר בפרסומת שנעשתה בישראל עבור הזכיין המקומי ולמעשה לא אמורה להיות מפורסמת". לדבריו, "אל תצפו לראות את המודעה מפורסמת במקום כלשהו. היא לא הופיעה באופן רשמי באף מקום מכיוון שמדובר בפרסומת שנעשתה ללא מחשבה, היא אינה מצחיקה, לא תואמת את רוח המותג ובמילה אחת - היא מטופשת".

הדובר הוסיף עוד כי "כשראיתי את המודעה לראשונה הייתי בטוח שמדובר בפארודיה על רקע השקת הסרט 50 גוונים של אפור - ואני עדיין לא מאמין".

במשרד הפרסום הגיבו לעניין ואמרו לאייס: "מקאן תל אביב עובדת בצמוד לדומינו'ס ישראל. המודעה הוכנה לתחרות 'דג הזהב', שהינה תחרות קריאטיבית והיא לא יועדה לפרסום מעבר לתחרות. המודעה אכן לא פורסמה בישראל באף מסגרת אחרת, ובמידה ומישהו נפגע מהקריאטיביות של המודעה כמובן שאנו מתנצלים".

על המודעה הסוררת חתומים סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל עמי אלוש, המעצב חזי יוסף, על הארט הופקד מורן קל והקופירייטר הוא עידו מיימון.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובת דומינוס פיצה לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    יונתן 01/02/2015 12:48
    הגב לתגובה זו
    פשוט נכנסים לטייס דרך פייסבוק
  • 18.
    א.א 01/02/2015 12:01
    הגב לתגובה זו
    מכוער מגעיל דוחה משפיל וראש זמלא באשפה!!! איכס...ילדים הם הצרכנים הגדולים של הפיצה וזה מה שמכניסים להם לראש בושה!!!!!
  • 17.
    ג'ון 01/02/2015 11:21
    הגב לתגובה זו
    דומינוס זה מותג משפחתי. מקום שבו הורים לוקחים את הילדים שלהם. בחלק מהסניפים אפילו יש ג'ימבורי והפעלות לילדים. אז ברור שדומינוס כועסים. המודעה טובה, אבל היא סוג של קיצור דרך כי היא התעלמה מהטון וסטייל של המותג.
  • 16.
    שושנה 31/01/2015 10:41
    הגב לתגובה זו
    הוא הטאלנט בכל הסיפור, ובכלל הטאלנט של מקאן!
  • 15.
    אבי 31/01/2015 09:49
    הגב לתגובה זו
    בישראל זה לא היה מעורר תהודה.... לשון קשורה... ואוו... קריאטיב בינוני
  • 14.
    נייקד 31/01/2015 04:37
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבין למה לא אוהבים, זה ענק!
  • 13.
    מקאן חוזרים לגדולתם! מבריק (ל"ת)
    סאנדי 29/01/2015 20:54
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אני 29/01/2015 19:26
    הגב לתגובה זו
    מה יש לכם? אחלה רעיוו. אחלה אחלה עבודת ארט. לא להתרגש מכל התחסדות פוריטנית. וכל המגיבים תרגעו ותיהנו
  • 11.
    מור 29/01/2015 17:52
    הגב לתגובה זו
    אחת המודעות הטובות בדג לטעמי. ואין לי כל קשר למקאן
  • 10.
    בושה!!! 29/01/2015 17:46
    הגב לתגובה זו
    פשוט מדהים כמה ירודה העבודה. יסלחו לי המעורבים אבל יש פה הבנה בסיסת אפס של פרינט ובכלל של סטורי טלינג.
  • 9.
    אנא פרנק 29/01/2015 16:25
    הגב לתגובה זו
    אבל זה לא מפתיע, זו הרמה במקאן ולא רק
  • 8.
    רועי 29/01/2015 16:25
    הגב לתגובה זו
    חחח משרד פרסום עילאי ומתנשא
  • 7.
    יורם 29/01/2015 16:12
    הגב לתגובה זו
    ותכלס מתאים לשנה ב עיצוב גרפי מכון אבני. מה מעולה בקופי אעלק מתוחכם, מתאים בתור בדיחה בישיבת קריאייטיב ופסילה על הסף מה נסגר איתכם.
  • 6.
    המודיע 29/01/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    http://www.joelapompe.net/2011/09/14/spicy-coincidence-betes-de-sexe/
  • 5.
    ג. 29/01/2015 15:29
    הגב לתגובה זו
    שענף הפרסום יתבגר ויפסיק כבר עם התחרות המטופשת הזאת. הגיע הזמן שכולנו נבין שפרסום טוב זה פרסום קראטיבי ומגניב שגם מייצר תוצאות אמיתיות ללקוחות שלנו.
  • 4.
    סחא 29/01/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
    קופי מעולה
  • 3.
    א 29/01/2015 14:54
    הגב לתגובה זו
    פרסומת גאונית
  • 2.
    נו, מסתבר שלא רק הלקוחות שלנו מטומטמים (ל"ת)
    29/01/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני 29/01/2015 14:24
    הגב לתגובה זו
    מה עם חזי יוסף????????
  • cinema4d 29/01/2015 14:40
    הגב לתגובה זו
    חזוס!
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.