סאדו מאזו במרתפי דומינוס פיצה
צילום: יח"צ

הפרסומת הישראלית שהרגיזה את דומינוס העולמית: "טיפשית ולא מצחיקה"

במסגרת דג הזהב, מקאן תל אביב עיצב מודעה בסגנון S&M תחת הכותרת "אתה הולך לסבול וליהנות מכל רגע". מקאן לאייס: "מתנצלים אם מישהו נפגע"
משה בנימין | (20)

מי שחיפש עוד ראיה לפוריטניות ולשמרנות של הקהל בארה"ב, יכול למצוא אותה במקרה הבא. מודעת פרסום הומוריסטית של מקאן תל אביב עבור דומינוס פיצה שנעשתה במסגרת תחרות דג הזהב והופצה ברחבי הרשת, הצליחה להרתיח את הקהל האמריקאי עד לנקודה שבה נדרש דובר החברה להגיב לעניין באופן שלא משתמע לשתי פנים.

המודעה ברוח הסאדו-מאזו, מקדמת את הפיצה החדשה של המותג המשווקת בישראל, בטעם סרירצ'ה - רוטב ויטנאמי חריף. בפרסומת מוצגת לשון גדולה הקשורה בשלשלאות במרתף עינוים, כשלגופה רצועות עור ותחתוני עור. ללשון, שעליה גם סימני הצלפה, יש פה, שאליו קשורה רצועת עור עם מה שנראה כמו כדור סנוקר אדום, או יותר מדויק מה שמוגדר בעגה המקצועית "גג-בול" (למניעת צרחות, או יה..) במה שמזכיר את הסצנה המפורסמת מהסרט ספרות זולה. להמחשת אווירת הסאדו-מאזו מופיעים במודעה גם אלה מעוטרת בדוקרנים, כובע עור ושוט הצלפה.

בתחתית המודעה נכתב לצד הלוגו של הרשת: "אתה הולך לסבול וליהנות מכל רגע. דומינוס סרירצ'ה, פיצה חריפה וטעימה אש..."

כאמור, המודעה של מקאן לדומינוס כמו רבות מהמודעות האחרות של משרדי הפרסום שנעשו עבור לקוחותיהם במסגרת דג הזהב זכו לתהודה בינ"ל בשלל אתרי פרסום ובלוגים שעוסקים בקריאייטיב.

עם הפצת המודעה, החלו להיערם התגובות הלא אוהדות אליה ומספר כתבות בנושא באתרים כגון Salon ו-E-online עד שנציגי דומינוס בארה"ב נדרשו להגיב לעניין כדי לבלום את הכדור המתגלגל.

דובר הרשת בארה"ב טים מקינטייר הסביר לאתר E-online כי "מדובר בפרסומת שנעשתה בישראל עבור הזכיין המקומי ולמעשה לא אמורה להיות מפורסמת". לדבריו, "אל תצפו לראות את המודעה מפורסמת במקום כלשהו. היא לא הופיעה באופן רשמי באף מקום מכיוון שמדובר בפרסומת שנעשתה ללא מחשבה, היא אינה מצחיקה, לא תואמת את רוח המותג ובמילה אחת - היא מטופשת".

הדובר הוסיף עוד כי "כשראיתי את המודעה לראשונה הייתי בטוח שמדובר בפארודיה על רקע השקת הסרט 50 גוונים של אפור - ואני עדיין לא מאמין".

במשרד הפרסום הגיבו לעניין ואמרו לאייס: "מקאן תל אביב עובדת בצמוד לדומינו'ס ישראל. המודעה הוכנה לתחרות 'דג הזהב', שהינה תחרות קריאטיבית והיא לא יועדה לפרסום מעבר לתחרות. המודעה אכן לא פורסמה בישראל באף מסגרת אחרת, ובמידה ומישהו נפגע מהקריאטיביות של המודעה כמובן שאנו מתנצלים".

על המודעה הסוררת חתומים סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל עמי אלוש, המעצב חזי יוסף, על הארט הופקד מורן קל והקופירייטר הוא עידו מיימון.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובת דומינוס פיצה לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    יונתן 01/02/2015 12:48
    הגב לתגובה זו
    פשוט נכנסים לטייס דרך פייסבוק
  • 18.
    א.א 01/02/2015 12:01
    הגב לתגובה זו
    מכוער מגעיל דוחה משפיל וראש זמלא באשפה!!! איכס...ילדים הם הצרכנים הגדולים של הפיצה וזה מה שמכניסים להם לראש בושה!!!!!
  • 17.
    ג'ון 01/02/2015 11:21
    הגב לתגובה זו
    דומינוס זה מותג משפחתי. מקום שבו הורים לוקחים את הילדים שלהם. בחלק מהסניפים אפילו יש ג'ימבורי והפעלות לילדים. אז ברור שדומינוס כועסים. המודעה טובה, אבל היא סוג של קיצור דרך כי היא התעלמה מהטון וסטייל של המותג.
  • 16.
    שושנה 31/01/2015 10:41
    הגב לתגובה זו
    הוא הטאלנט בכל הסיפור, ובכלל הטאלנט של מקאן!
  • 15.
    אבי 31/01/2015 09:49
    הגב לתגובה זו
    בישראל זה לא היה מעורר תהודה.... לשון קשורה... ואוו... קריאטיב בינוני
  • 14.
    נייקד 31/01/2015 04:37
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבין למה לא אוהבים, זה ענק!
  • 13.
    מקאן חוזרים לגדולתם! מבריק (ל"ת)
    סאנדי 29/01/2015 20:54
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אני 29/01/2015 19:26
    הגב לתגובה זו
    מה יש לכם? אחלה רעיוו. אחלה אחלה עבודת ארט. לא להתרגש מכל התחסדות פוריטנית. וכל המגיבים תרגעו ותיהנו
  • 11.
    מור 29/01/2015 17:52
    הגב לתגובה זו
    אחת המודעות הטובות בדג לטעמי. ואין לי כל קשר למקאן
  • 10.
    בושה!!! 29/01/2015 17:46
    הגב לתגובה זו
    פשוט מדהים כמה ירודה העבודה. יסלחו לי המעורבים אבל יש פה הבנה בסיסת אפס של פרינט ובכלל של סטורי טלינג.
  • 9.
    אנא פרנק 29/01/2015 16:25
    הגב לתגובה זו
    אבל זה לא מפתיע, זו הרמה במקאן ולא רק
  • 8.
    רועי 29/01/2015 16:25
    הגב לתגובה זו
    חחח משרד פרסום עילאי ומתנשא
  • 7.
    יורם 29/01/2015 16:12
    הגב לתגובה זו
    ותכלס מתאים לשנה ב עיצוב גרפי מכון אבני. מה מעולה בקופי אעלק מתוחכם, מתאים בתור בדיחה בישיבת קריאייטיב ופסילה על הסף מה נסגר איתכם.
  • 6.
    המודיע 29/01/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    http://www.joelapompe.net/2011/09/14/spicy-coincidence-betes-de-sexe/
  • 5.
    ג. 29/01/2015 15:29
    הגב לתגובה זו
    שענף הפרסום יתבגר ויפסיק כבר עם התחרות המטופשת הזאת. הגיע הזמן שכולנו נבין שפרסום טוב זה פרסום קראטיבי ומגניב שגם מייצר תוצאות אמיתיות ללקוחות שלנו.
  • 4.
    סחא 29/01/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
    קופי מעולה
  • 3.
    א 29/01/2015 14:54
    הגב לתגובה זו
    פרסומת גאונית
  • 2.
    נו, מסתבר שלא רק הלקוחות שלנו מטומטמים (ל"ת)
    29/01/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני 29/01/2015 14:24
    הגב לתגובה זו
    מה עם חזי יוסף????????
  • cinema4d 29/01/2015 14:40
    הגב לתגובה זו
    חזוס!