היסטוריה ל'יהושע TBWA': יעלה לפתאל פרסומת סופרבול שתופיע בנברסקה
משרד הפרסום יהושע TBWA בדרך לרשום רגע חשוב בהיסטוריה האישית שלו ויותר מכך עבור ענף הפרסום הישראלי - המשרד יהיה הראשון שיעלה פרסומת, ישראלית למהדרין, במהלך הסופרבול. הפרסומת תהיה עבור רשת מלונות פתאל, מלקוחותיו הוותיקים של המשרד.
בשנה שעברה היה לנו את בר רפאלי בפרסומת ל-Go Daddy על תקן הזוית הישראלית וסודה סטרים בפרסומת בה כיכבה סקרלט ג'והנסן. השנה זו חברת Wix הישראלית הבינלאומית שתופיע עם פרסומת בסופרבול, אך בהפקה אמריקאית. לעומת זאת הפרסומת של יהושע לפתאל תהיה על טהרת ההפקה הישראלית למעט רכש המדיה שנעשה באמצעות OMD בארה"ב. עם זאת הפרסומת לא תופיע בשידור הארצי אלא בערוצים המקומיים ותשודר בפני הקהל האזור נברסקה.
הפרסומת של רשת פתאל שתופיע במהלך הסופרבול תעלה תחת הקונספט של "בסופרבול אנחנו לא מבינים, אבל באירוח כן". גמר הסופרבול ה-49 יפגיש בלילה שבין ראשון לשני הקרוב את סיאטל סיהוקס וניו אינגלנד פטריוטס. גמר הסופרבול נחשב באופן קבוע המשדר לאחד הנצפים בעולם, והכי נצפה בארה"ב. רק בשנה שעברה צפו במשחק ששודר ב-FOX בו הביסה סיאטל את דנבר ברונקוז 111.3 מיליון צופים.
את המהלך המבוסס על שילוב חכם בין קריאטיב למדיה הובילה מיה קרמן, סמנכ"ל הקריאטיב של יהושע TBWA יחד עם מחלקת הקריאייטיב של המשרד והמשנה למנכ"ל ומנהל תחום המדיה נבו כרמי. המהלך כולל פרסומת של 30 שניות וכן טיזר שיופץ ברשת טרום הסופרבול. התשדיר של פתאל מזמין את הצופים "לנקות את הראש" מפוטבול לאחר הגמר, שידוע כאירוע מאד אינטנסיבי ורגשי עבור האמריקאים, ולהזמין חופשה במלונות היוקרה הרודס ברשת מלונות פתאל בישראל - מקום שבו לא מבינים כלום בפוטבול, אבל מבינים באירוח.
הפרסומת תשודר לתושבי עיירה קטנה בנברסקה. מה הקשר בין אותה עיירה למלונות פתאל? את זה יגלו הצופים בערב המשחק כאשר הפרסומת תיחשף, אך רמז לכך ניתן לראות כבר עכשיו בטיזר שנוצר כמיטב מסורת פרסומות הסופרבול עם ההאשטאג GoNorthPlatte#.
פתאל תהפוך בלילה שבין ראשון לשני לחברה במועדון היוקרתי ביותר שקיים בעולם הפרסום. לצד פתאל במקבץ הפרסומות יופיעו חברות ענק כמו דוריטוס, פפסי, צ'יריוס, קרייזלר, BMW ועוד. המחיר, כפי שפורסם בחודשים האחרונים עומד על 4.5 מיליון דולר לחצי דקה בפרסום ארצי. עם זאת ביהושע TBWA שילמו סכום נמוך שמוערך בפחות מ-50 אלף דולר עבור ההפקה וזמן האוויר. את המדיה רכשו פתאל ויהושע באמצעות חברת המדיה הבינלאומית OMD שמיוצגת בישראל על ידי חברת המדיה TMF של יהושע TBWA וגיתם.
במשרד הפרסום אומרים היום: "תודה לדוד פתאל ולצוות שמלווה אותנו מזה שנים שיידעו לפרגן ולהיות שותפים לרעיון קריאטיבי חדשני".
השנה תשדר את הסופרבול רשת NBC. בישראל יחל השידור ב-5SPORT ו-5SPORTHD בשעה 1:00 באולפן מיוחד בהנחיית רון קופמן, גיל ברק ואיתי אשכנזי, ויכלול אורחים נוספים באולפן. חצי שעה לאחר מכן יחל המשחק.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
ואילו בסלקום TV יתחילו את השידור כבר ב-00:30, אולם ההערכה היא כי השידור יועבר נקי מארה"ב, כך שיתכן כי ניתן יהיה לראות גם את הפרסומות לאורך השידור - דבר שמעורר עניין מדי שנה. בפלטפורמת סלקום TV אין שידורי ספורט בשלב זה, ויהיה זה הניסיון הראשון של הפלטפורמה, מאז החלה לפעול לפני מספר שבועות, לשדר ספורט.
- 12.ידוע שהנברסקים מתים על המלונות האלו (ל"ת)29/01/2015 13:49הגב לתגובה זו
- 11.מד מן 29/01/2015 11:55הגב לתגובה זווואלה נברסקה. מדינה של פחות מ 2 מיליון תושבים שעיקר כלכלתה על חקלאות .תגידו אתם עושים צחוק. עאלק כבשתם את אמריקה. פחחחח (אהה, וורן באפט הוא מנברסקה)
- 10.*מחלקת הקריאייטיב החיצונית והמעולה של המשרד (ל"ת)ג׳יזס 29/01/2015 02:58הגב לתגובה זו
- 9.מיכאל 28/01/2015 19:03הגב לתגובה זוגם אקליפטוס עשקו את פתאל עם תוכן שהיה ויראלי רק בחדר הישיבות.
- 8.טרכטנברג 28/01/2015 18:02הגב לתגובה זותעשה לי קליאו!!!!
- 7.אין לתאר כמה נואש!!! 28/01/2015 16:57הגב לתגובה זומלונות פתאל החליטו לבזבז תקציב של שנה על לשכנע את אנשי נברסקה לבוא לישראל? למה אין מקומות קרובים / זולים יותר? וחוצמזה מה לאסקימוזים וליהודים!?. אני במקום פתאל הייתי מפטרת את יהושע. לא מתביישים לעשות הכל בשביל כותרת בעיתון. לא! הזוי! כמה עלוב ועצוב
- נברסקה, לא אלסקה. (ל"ת)גיל 28/01/2015 18:18הגב לתגובה זו
- 6.מילא לתאגיד המחזור, אבל לפתאל?! (ל"ת)HILTON 28/01/2015 16:13הגב לתגובה זו
- 5.28/01/2015 16:08הגב לתגובה זו50 אלף דולר בשביל כתבת יחסי ציבור באייס? נשמע יקר...
- 4.גיל 28/01/2015 16:04הגב לתגובה זוגמר ליגת האלופות מביא יותר, שלא לדבר על מונדיאלים, אולימפיאדות וכו'.
- 3.מתהדרים בטפשות 28/01/2015 15:38הגב לתגובה זוכמה מביך... ומה בדיוק התועלת לפתאל?
- 2.גדול (ל"ת)יפרח זכי 28/01/2015 15:00הגב לתגובה זו
- 1.WTF 28/01/2015 14:56הגב לתגובה זואו יותר מתאמץ? איך לעזאזל רמי הצליח לסחוט ככה את דוד לכל הרוחות?
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
