לאחר 3 שנים עם 'ירקוני': תקציב הפרסום של אוניברסיטת חיפה יוצא למכרז חדש
3 שנים לאחר המכרז הקודם בו נבחר כזוכה משרד הפרסום ירקוני מוציאה אוניברסיטת חיפה את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע לאייס.
כזכור, במכרז הקודם התמודד גם גיתם BBDO שטיפל בתקציב 5 שנים רצוף (עד ליציאה למכרז) ולבסוף החליט לפרוש ממנו. עוד התמודדו במכרז שנערך ב-2012 בוקאי שני , שפי ו גורני . ההתקשרות עם הזוכה במכרז הנוכחי תעמוד על 24 חודשים - שנתיים.
בין תנאי הסף של המכרז: נסיון מקצועי ב-3 השנים האחרונות שכולל גם טיפול בלפחות 2 תקציבי פרסום שכל אחד מהם עומד על לפחות 2.5 מיליון שקלים. בנוסף, משרד הפרסום צריך להיות בעל מחלקת דיגיטל שפועלת תחתיו ולא באמצעות קבלן משנה. האוניברסיטה דורשת עוד מן המתמודדים מחלקת מדיה בעלת נסיון של לפחות 3 שנים בתכנון ובניית תמהיל מדיה.
ההתמודדות במכרז על תקציב האוניברסיטה כוללת גם דרישה ממשרדי הפרסום להוכיח "איתנות פיננסית" בדמות היקף עבודה של 8 מיליון שקלים לפחות בכל אחת מ-3 השנים האחרונות. האוניברסיטה מציינת במכרז כי התקציב הצפוי לשנה הקרובה יעמד על כ-3 מיליון שקלים שרובם, 2.5 מיליון שקלים יופנו לרכישת מדיה ופרסום עבור עידוד הרשמת סטודנטים.
משרד הפרסום הזוכה בתקציב יצטרך להעמיד לטובת האוניברסיטה צוות של 3 עובדים הכוללים תקציבאים וסופרוויזר. במידה והצעת משרד הפרסום תעבור לשלב הבא במכרז - יצטרך צוות זה להציג את הפרזנטציה בפני נציגי האוניברסיטה.
- "ביג" התקפלה: חנויות יוכלו לפתוח מחר, מי שישבות - לא ישלם שכירות
- אוניברסיטת חיפה החלה לעבוד עם משרד היח"צ פאר לוין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעדיפים קל"ב
על פי החלטת האוניברסיטה המכרז ייבחן לפי משקל של 60% לחלק האיכות ו-40% להצעת המחיר. במסגרת הבחינה האיכותית ילקחו בחשבון, המרכיבים הבאים: שנות ניסיון המציע בפרסום, מספר העובדים, הקרבה הגיאוגרפית לאוניברסיטה, נסיון קודם עם מוסדות להשכלה גבוהה, תיק העבודות, ניסיונו של הצוות המציע והתרשמות האוניברסיטה.
לדברי נשיא האוניברסיטה עמוס שפירא: "אל שוק ההשכלה הגבוהה נכנסים כל הזמן שחקנים חדשים, שמגדילים את התחרות לא רק מול סטודנטים פוטנציאלים אלא גם מול חוקרים מצטיינים ולכן החשיבות של מיצוב אוניברסיטת חיפה כאוניברסיטה שמצטיינת ומובילה בתחומים אקדמיים רבים בקנה מידה בינלאומי עולה כל הזמן".
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקוהאם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?
בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים
במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה.
מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו
חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים ועוד
ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה
רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על
רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
