לאחר 3 שנים עם 'ירקוני': תקציב הפרסום של אוניברסיטת חיפה יוצא למכרז חדש
3 שנים לאחר המכרז הקודם בו נבחר כזוכה משרד הפרסום ירקוני מוציאה אוניברסיטת חיפה את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע לאייס.
כזכור, במכרז הקודם התמודד גם גיתם BBDO שטיפל בתקציב 5 שנים רצוף (עד ליציאה למכרז) ולבסוף החליט לפרוש ממנו. עוד התמודדו במכרז שנערך ב-2012 בוקאי שני , שפי ו גורני . ההתקשרות עם הזוכה במכרז הנוכחי תעמוד על 24 חודשים - שנתיים.
בין תנאי הסף של המכרז: נסיון מקצועי ב-3 השנים האחרונות שכולל גם טיפול בלפחות 2 תקציבי פרסום שכל אחד מהם עומד על לפחות 2.5 מיליון שקלים. בנוסף, משרד הפרסום צריך להיות בעל מחלקת דיגיטל שפועלת תחתיו ולא באמצעות קבלן משנה. האוניברסיטה דורשת עוד מן המתמודדים מחלקת מדיה בעלת נסיון של לפחות 3 שנים בתכנון ובניית תמהיל מדיה.
ההתמודדות במכרז על תקציב האוניברסיטה כוללת גם דרישה ממשרדי הפרסום להוכיח "איתנות פיננסית" בדמות היקף עבודה של 8 מיליון שקלים לפחות בכל אחת מ-3 השנים האחרונות. האוניברסיטה מציינת במכרז כי התקציב הצפוי לשנה הקרובה יעמד על כ-3 מיליון שקלים שרובם, 2.5 מיליון שקלים יופנו לרכישת מדיה ופרסום עבור עידוד הרשמת סטודנטים.
משרד הפרסום הזוכה בתקציב יצטרך להעמיד לטובת האוניברסיטה צוות של 3 עובדים הכוללים תקציבאים וסופרוויזר. במידה והצעת משרד הפרסום תעבור לשלב הבא במכרז - יצטרך צוות זה להציג את הפרזנטציה בפני נציגי האוניברסיטה.
- "ביג" התקפלה: חנויות יוכלו לפתוח מחר, מי שישבות - לא ישלם שכירות
- אוניברסיטת חיפה החלה לעבוד עם משרד היח"צ פאר לוין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעדיפים קל"ב
על פי החלטת האוניברסיטה המכרז ייבחן לפי משקל של 60% לחלק האיכות ו-40% להצעת המחיר. במסגרת הבחינה האיכותית ילקחו בחשבון, המרכיבים הבאים: שנות ניסיון המציע בפרסום, מספר העובדים, הקרבה הגיאוגרפית לאוניברסיטה, נסיון קודם עם מוסדות להשכלה גבוהה, תיק העבודות, ניסיונו של הצוות המציע והתרשמות האוניברסיטה.
לדברי נשיא האוניברסיטה עמוס שפירא: "אל שוק ההשכלה הגבוהה נכנסים כל הזמן שחקנים חדשים, שמגדילים את התחרות לא רק מול סטודנטים פוטנציאלים אלא גם מול חוקרים מצטיינים ולכן החשיבות של מיצוב אוניברסיטת חיפה כאוניברסיטה שמצטיינת ומובילה בתחומים אקדמיים רבים בקנה מידה בינלאומי עולה כל הזמן".
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
