שישי ישראלי
צילום: יח"צ

אחה"צ כדורגל, בערב קידוש: כמה כסף הושקע בפרו-בונו הגדול של השנה?

הקמפיין ההתנדבותי שעלה באמצעות יהושע TBWA נעשה עבור עמותת שישי ישראלי - שהוקמה על ידי אנשי עסקים חילוניים לחיזוק "הקשר הפנימי"
משה בנימין | (6)

קשה שלא לראות את קמפיין החוצות ששוטף את נתיבי איילון בימים האחרונים וקורא לאזרחי ישראל לחזור לשורשים, למסורת ובעיקר לקידוש של יום שישי. מאחורי הקמפיין שנעשה בהתנדבות עומד משרד הפרסום יהושע TBWA שהפך את הישראליות ל-DNA המוביל אצלו (המשרד גם עומד מאחורי המהלך השנתי הקבוע של ישראלי אמיתי לא משתמט).

הקמפיין שעלה גם בטלוויזיה ובדיגיטל נעשה על ידי יהושע TBWA עבור עמותת שישי ישראלי - שהוקמה על ידי אנשי עסקים חילוניים המאמינים "שאם פעם בשבוע, כל משפחה ישראלית תשב ביחד, ותחזק את הקשר הפנימי שבה באווירה של כבוד הדדי, זה יכול לעשות שינוי אדיר בחברה הישראלית כולה".

והכסף? שווי הקמפיין, הראשון של העמותה, נאמד בלא פחות מ-5 מיליון שקלים ולדברי משרד הפרסום מדובר בקמפיין ההתנדבותי המושקע ביותר בשנה החולפת.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ערן 18/12/2014 12:00
    הגב לתגובה זו
    מישהו חושב שאנחנו מטומטמים. כל מי שיכנס לאתר של רשם העמותות - http://www.guidestar.org.il/he/organization/580599736 יראה שמטרת העמותה היא להפיץ את ערכי השבת והיהדות בדרכים שונות ושמאחוריה עומד בין השאר שאול זילברשטיין (הבעלים של ברימאג), לקוח של יהושע. אפשר לומר על זילברשטיין הרבה דברים, אבל חילוני הוא לא. רוצים עוד שמות? בבקשה - הרב שמואל טל (חילוני ידוע), שלמה לוסטיג שבכל תמונה שלו באינטרנט תראו אותו מנשק זקנים של רבנים ועוד ועוד. חילונים עאלק. תתביישו לכם. אם אתם כאלו צדיקים קחו את החמישה מיליון שקלים שלכם ותתרמו בסתר לנזקקים
  • 5.
    מו דג 18/12/2014 10:26
    הגב לתגובה זו
    כל היופי בישראליות זה פלורליזם ומגוון תרבותי. לא כל ישראלי עושה קידוש ולא כל ישראלי הוא יהודי. כך למשל, מה תגיד אלמנתו של זידאן סייף שנהרג בירושלים בנסיון לחלץ את המתפללים על הקמפיין האומלל הזה? מיותר, שטחי ותלוש, אם לא נסיון למיסיונריות בגרוש.
  • 4.
    ג׳יזס 18/12/2014 04:01
    הגב לתגובה זו
    בדרך כלל כשאני חילוני אני לא עושה קידוש בשישי בערב.
  • 3.
    רומני 17/12/2014 16:59
    הגב לתגובה זו
    בזבוז כסף משווע, שיתרמו אותו לנזקקים במקום לנסות להטיף
  • 2.
    הקמפיין המביך והמיותר של השנה (ל"ת)
    בלה בלה 17/12/2014 16:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    17/12/2014 15:59
    הגב לתגובה זו
    לגנוב את הציבור בכל מוצר ושירות. ולא לזיין לי את המוח.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.