הדור הבא של הענף: הדס ליבר מצטרפת ל'בריקמן' כשותפה וסמנכ"ל קריאייטיב
גדעון וטל בריקמן, הבעלים של משרד הפרסום בריקמן מכינים את המשרד לשנים הקרובות ומסמנים את דמות המפתח שתוביל את המשרד לשם - הדס ליבר שתחליף את יותם שרון הפורש לאחר 8 שנים. ליבר (39) תצטרף למשרד כשותפה וסמנכ"ל קריאייטיב.
ליבר נכנסת ל'בריקמן' כשותפה לאחר כ-15 שנות קריירה בענף הפרסום. את תחילת דרכה בתעשייה היא עשתה כארטדיירקטורית ב דחף , ומשם המשיכה ל באומן בר ריבנאי ו שלמור אבנון עמיחי . כמו כן היא שימשה כמנהלת קריאייטיב ב גיתם BBDO ובתפקידה האחרון כיהנה כסמנכ לית הקריאייטיב של JWT ישראל . בשנה האחרונה היא הקימה ומנהלת את מסלול הארטדיירקשן ב הבצפר של איגוד הפרסום.
בריקמן, אליו תצטרף ליבר הוא אחד ממשרדי הפרסום היציבים והוותיקים בענף. הוא לא נחשב לאחד מהשחקנים הבולטים בתעשייה, וכן גם תדמיתו ואופיו המתונים יחסית לשאר, משאירים אותו מתחת לרדאר. עם זאת הוא פועל כבר למעלה מ-25 שנה באופן עקבי ועל לקוחותיו נמנים מספר לקוחות נאמנים שרצים איתו שנים ארוכות כגון: צומת ספרים, שופרסל, יעקבי, סימנס, קונסטרוקטה, רשת מלונות רימונים ועוד.
ליבר מנגד מגיעה אליו לאחר שהספיקה, במהלך שנותיה בענף, לקחת חלק בכמה מהתקציבים של המותגים המובילים בישראל: פלאפון, אורנג' וסלקום, קוקה קולה, תלמה, מפעל הפיס, ריגלי, אסם, לקסוס, מטרנה, אייס, הראל לוריאל ועוד. בין השאר היא חתומה על קמפיינים זוכי פרסים כגון "אראלה" של מפעל הפיס, "אחרי כל ארוחה" של ריגלי, מלון מטרנה ועוד.
טונים צורמים ומגעים בינלאומיים
כאמור, בתפקידה האחרון שימשה ליבר כזמנכ"ל הקריאייטיב של JWT אך הקדנציה הזו בת השנה וחצי הסתיימה
לטענת ליבר, בתביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה, הליך הפיטורים שלה מהמשרד נעשה שלא כדין, ובעקבותיו היא דורשת מדמבינסקי ו-JWT פיצוי של מאות אלפי שקלים. הדם הרע בין הצדדים המשיך, כאשר במקביל להליך הפיטורים של ליבר היא טענה בתביעתה כי יורם דמבינסקי, בעלי המשרד, הותיר אותה מחוץ לרשימת מקבלי הפרס על זכיית JWT ישראל באתגר ה- Cannes Chimera הבינלאומי של קאן וביל גייטס, במסגרתו זכה המשרד בפרס של 100 אלף דולר.
בתגובה לדברים אלו אמר בזמנו יורם דמבינסקי כי "הדס ליבר פוטרה בגלל שלא הערכים שלה ולא ה-DNA שלה מתאימים למשרד. בית המשפט את דברו וקבע שכמו בכל העולם, המשרד הוא זה שמחליט מי מייצג אותו במעמד שכזה. ממש חבל לי שאירוע כזה בתולדות המשרד מלווה באווירה כל כך הזויה של עובדת שפוטרה".
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
אירוע המריבה שהשתרבב לתביעה שהגישה ליבר כנגד דמבינסקי והמשרד הוא דווקא סימן דרך חיובי עבורה ועבור JWT. ב-2013 היתה הדס חלק מצוות הקריאייטיב אשר זכה, לראשונה בארץ, בפרס בינלאומי יוקרתי-Cannes Chimera, במסגרתו מאתגר פסטיבל קאן, בשיתוף הקרן של ביל ומלינדה גייטס את קהילת הפרסום הבינלאומית בפתרונות קריאטיביים לבעיות חברתיות בוערות.
בשנים האחרונות ליבר הפכה לשם מוכר גם בזירה הבינלאומית. היא זומנה לשפוט בתחרויות הקריאייטיב המובילות בעולם כדוגמת פסטיבל קאן, קליאו, ADC ו-LIA, כאשר עם האחרונה יצרה שיתוף פעולה מקומי שהוליד את תחרות Young Creatives שנערכה לראשונה ב-2014 ובמסגרתה נבחרו ונשלחו 2 אנשי קריאייטיב צעירים ללאס ווגאס לשבוע לימודים.
לאייס נודע עוד כי קשריה של ליבר בזירה הבינלאומית הובילו את 'בריקמן' למגעים המתנהלים כרגע מתחת לרדאר, ועשוים להביא לשיתוף פעולה של המשרד עם אחת מהסוכנויות הבינלאומיות הגדולות.
"לעבוד לצידם של גדעון וטל בריקמן זוהי זכות גדולה"
לדברי ליבר: בתקופה האחרונה בחנתי את המשך דרכי בענף ושקלתי הצעות שונות. חיפשתי אתגר אישי לצד סביבת עבודה עם ערכים עליהם אני לא מתפשרת, יושרה ומקצועיות. אני נרגשת להצטרף אל שורותיו של אחד המשרדים הוותיקים ורבי הזכויות בענף. עבורי, לעבוד לצידם של גדעון וטל בריקמן זוהי זכות גדולה, ואני בטוחה שהחיבור בינינו יוביל לתוצאות והישגים מדהימים".
לעניין המגעים הבינלאומיים אומרת ליבר: "אני לא יכולה כרגע להתייחס אל השמועה, אבל זה לא סוד שעבדתי בשנתיים האחרונות על יחסי עם בכירי התעשייה בעולם, וזה אך טבעי שארתום את הקשרים הללו לטובת הבית החדש שלי כאן בארץ".
כאמור, במקביל לכניסתה של ליבר לבריקמן, יותם שרון ששימש ב-8 השנים האחרונות כסמנכ"ל קריאייטיב פורש מהמשרד כבעל מניות. שרון היה אחראי לקמפיינים רבים של המשרד לשופרסל, BSH, יעקבי, רשת רימונים והזכייה באפי פלטינום עם צומת ספרים. "אני מודה לטל ולגדעון בריקמן, אנשים נדירים בנוף הפרסום שלנו, וללקוחות שהלכו איתי במשך שנים מאתגרות. כעת אני מחפש בית חדש שבו אוכל לתת למותגים נוספים את התפיסה הקריאטיבית שלי". כך לדברי שרון.
טל בריקמן: אני רוצה להודות ליותם על כמעט 8 שנים טובות בהן הפך לחלק מאיתנו, ולאחל לו הצלחה גדולה בהמשך דרכו. אני מברך את הדס על הצטרפותה למשפחה ומאמין שיחד איתה נמשיך להעניק ללקוחותינו שירות מצויין, וגם נפרוץ קדימה ונגיע להישגים גדולים .
- 13.מקפליי 28/07/2015 22:59הגב לתגובה זוואללה צדקתי, חצי שנה החזיקה מעמד וגם זה יותר מדי
- מרטי 16/08/2015 12:07הגב לתגובה זוhttp://www.ice.co.il/advertising-marketing/news/article/411945
- 12.גדעון יניב 17/12/2014 00:41הגב לתגובה זוענף של אנטיפתים שלא יודעים לפרגן .
- 11.אורי 16/12/2014 18:41הגב לתגובה זוכל הכבוד הדס! בריקמן, עשיתם בחירה מצויינת!!
- 10.הכתב קרוב משפחה של הדס? (ל"ת)אנחל לוצאטי 16/12/2014 17:26הגב לתגובה זו
- 9.אברהם צימרמן 16/12/2014 16:16הגב לתגובה זונפלה לאיזה חור-שחור אבוי. הבטחות כמו חול, ואין מה לאכול. ארץ גזירה...
- אני 16/12/2014 17:58הגב לתגובה זואם מישהו מפרגן אז בוודאות הוא קרוב משפחה? לאן הגענו מכירה אותה - עבדה קשה כל הדרך למעלה ואת כל מה שהשיגה עשתה בעצמה ומגיע לה. הדס תמשיכי ככה
- 8.יפה להם (ל"ת)טוב! 16/12/2014 16:09הגב לתגובה זו
- 7.רשע, 16/12/2014 15:32הגב לתגובה זו1. לבריקמן לא מגיעים "טלאנטים" זולת אלו ש"נשרפו" איפושהו או שסתם מתחשק להם לנוח. 2. "שותפות" היא מטבע עובר לסוחר אצל משפ. בריקמן. מה קרה? זה עולה כסף? כמות האנשים שהובטחה להם "שותפות" שם... 3. לא מכוונים שם גבוה. אין רצון ואין יכולת. 4. יותם איש יקר. בהצלחה לך.
- מנהלת לקוחות 16/12/2014 16:18הגב לתגובה זוהבעיה בבריקמן היא לא בטאלנט כזה או אחר שמגיע, אלא בבעלים שלא משקיעים בקריאייטיב. עם 3 אנשי קריאייטיב + "מנהל קריאייטיב", קשה לכבוש את העולם. מספיק לראות מי עבד בקריאייטיב תחת יותם ולאן הגיעו (אלדד ויינברגר, רוני אזולאי ועוד..) כדי להבין שהבעיה היא לא חוסר כישרון, אלא אופי גרוע של המשרד.
- מי אתה? מה אתה רוצה? ועל סמך מה אתה כותב? (ל"ת)באמת רשע 16/12/2014 16:08הגב לתגובה זו
- 6.מירי 16/12/2014 15:18הגב לתגובה זו1. לשפוט בתחרות במאלדיבים 2. לשפוט בתחרות באקפולקו. 3. לשפוט בתחרות במונקו. 4. לשלוח יח"צ עצמי לאייס. 4. לכתוב לעצמה תגובות מפרגנות.
- שחר 16/12/2014 18:14הגב לתגובה זוקשה לפרגן לבחורה שמצליחה?
- מירי קיטייניק דמבינס 16/12/2014 16:35הגב לתגובה זואנשי jwt, שוב הוכחתם כמה שאתם אפסים עם התגובות הללו. אני בטוח שהדס תוכיח לכם שוב כמה היא טובה מכם וכמה ההפסד כולו ורק שלכם. כמו שסמנכל קריאייטיב אחר שרבתם איתו, עזב אתכם ועבר להיות שותף במשרד ומאז עושה חיל, אני משוכנע שגם הדס תצליח היטב בלעדיכם וגם המשרד שלה יעשה חיל
- 5.מרשים מאד. בהצלחה!! (ל"ת)אני 16/12/2014 14:15הגב לתגובה זו
- 4.עידו 16/12/2014 13:02הגב לתגובה זומינוי כזה הוא ללא ספק הצהרת כוונות. יהיה מעניין
- 3.אחלה בחירה של בריקמן (ל"ת)בהצלחה הדס 16/12/2014 12:18הגב לתגובה זו
- 2.יעל 16/12/2014 12:13הגב לתגובה זואדם מקסים, כשרון גדול ונדיר למצוא חיוביות כמו שיש לה. בהצלחה בדרך החדשה
- 1.ענת 16/12/2014 11:10הגב לתגובה זוכל הכבוד מתוקה, מגיע לך! ובריקמן, זכיתם!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
