הדס ליבר
צילום: יח"צ

הדור הבא של הענף: הדס ליבר מצטרפת ל'בריקמן' כשותפה וסמנכ"ל קריאייטיב

ליבר תחליף את יותם שרון ששימש בתפקיד ב-8 השנים האחרונות. בתפקידה האחרון שימשה כסמנכ"ל ב-JWT בו סיימה בטונים צורמים לאחר הזכייה בקאן
משה בנימין | (19)

גדעון וטל בריקמן, הבעלים של משרד הפרסום בריקמן מכינים את המשרד לשנים הקרובות ומסמנים את דמות המפתח שתוביל את המשרד לשם - הדס ליבר שתחליף את יותם שרון הפורש לאחר 8 שנים. ליבר (39) תצטרף למשרד כשותפה וסמנכ"ל קריאייטיב.

ליבר נכנסת ל'בריקמן' כשותפה לאחר כ-15 שנות קריירה בענף הפרסום. את תחילת דרכה בתעשייה היא עשתה כארטדיירקטורית ב דחף , ומשם המשיכה ל באומן בר ריבנאי ו שלמור אבנון עמיחי . כמו כן היא שימשה כמנהלת קריאייטיב ב גיתם BBDO ובתפקידה האחרון כיהנה כסמנכ לית הקריאייטיב של JWT ישראל . בשנה האחרונה היא הקימה ומנהלת את מסלול הארטדיירקשן ב הבצפר של איגוד הפרסום.

בריקמן, אליו תצטרף ליבר הוא אחד ממשרדי הפרסום היציבים והוותיקים בענף. הוא לא נחשב לאחד מהשחקנים הבולטים בתעשייה, וכן גם תדמיתו ואופיו המתונים יחסית לשאר, משאירים אותו מתחת לרדאר. עם זאת הוא פועל כבר למעלה מ-25 שנה באופן עקבי ועל לקוחותיו נמנים מספר לקוחות נאמנים שרצים איתו שנים ארוכות כגון: צומת ספרים, שופרסל, יעקבי, סימנס, קונסטרוקטה, רשת מלונות רימונים ועוד.

ליבר מנגד מגיעה אליו לאחר שהספיקה, במהלך שנותיה בענף, לקחת חלק בכמה מהתקציבים של המותגים המובילים בישראל: פלאפון, אורנג' וסלקום, קוקה קולה, תלמה, מפעל הפיס, ריגלי, אסם, לקסוס, מטרנה, אייס, הראל לוריאל ועוד. בין השאר היא חתומה על קמפיינים זוכי פרסים כגון "אראלה" של מפעל הפיס, "אחרי כל ארוחה" של ריגלי, מלון מטרנה ועוד.

טונים צורמים ומגעים בינלאומיים

כאמור, בתפקידה האחרון שימשה ליבר כזמנכ"ל הקריאייטיב של JWT אך הקדנציה הזו בת השנה וחצי הסתיימה בטונים צורמים על רקע סכסוך מתוקשר בינה לבין בעלי המשרד יורם דמבינסקי .

לטענת ליבר, בתביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה, הליך הפיטורים שלה מהמשרד נעשה שלא כדין, ובעקבותיו היא דורשת מדמבינסקי ו-JWT פיצוי של מאות אלפי שקלים. הדם הרע בין הצדדים המשיך, כאשר במקביל להליך הפיטורים של ליבר היא טענה בתביעתה כי יורם דמבינסקי, בעלי המשרד, הותיר אותה מחוץ לרשימת מקבלי הפרס על זכיית JWT ישראל באתגר ה- Cannes Chimera הבינלאומי של קאן וביל גייטס, במסגרתו זכה המשרד בפרס של 100 אלף דולר.

בתגובה לדברים אלו אמר בזמנו יורם דמבינסקי כי "הדס ליבר פוטרה בגלל שלא הערכים שלה ולא ה-DNA שלה מתאימים למשרד. בית המשפט את דברו וקבע שכמו בכל העולם, המשרד הוא זה שמחליט מי מייצג אותו במעמד שכזה. ממש חבל לי שאירוע כזה בתולדות המשרד מלווה באווירה כל כך הזויה של עובדת שפוטרה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אירוע המריבה שהשתרבב לתביעה שהגישה ליבר כנגד דמבינסקי והמשרד הוא דווקא סימן דרך חיובי עבורה ועבור JWT. ב-2013 היתה הדס חלק מצוות הקריאייטיב אשר זכה, לראשונה בארץ, בפרס בינלאומי יוקרתי-Cannes Chimera, במסגרתו מאתגר פסטיבל קאן, בשיתוף הקרן של ביל ומלינדה גייטס את קהילת הפרסום הבינלאומית בפתרונות קריאטיביים לבעיות חברתיות בוערות.

בשנים האחרונות ליבר הפכה לשם מוכר גם בזירה הבינלאומית. היא זומנה לשפוט בתחרויות הקריאייטיב המובילות בעולם כדוגמת פסטיבל קאן, קליאו, ADC ו-LIA, כאשר עם האחרונה יצרה שיתוף פעולה מקומי שהוליד את תחרות Young Creatives שנערכה לראשונה ב-2014 ובמסגרתה נבחרו ונשלחו 2 אנשי קריאייטיב צעירים ללאס ווגאס לשבוע לימודים.

לאייס נודע עוד כי קשריה של ליבר בזירה הבינלאומית הובילו את 'בריקמן' למגעים המתנהלים כרגע מתחת לרדאר, ועשוים להביא לשיתוף פעולה של המשרד עם אחת מהסוכנויות הבינלאומיות הגדולות.

"לעבוד לצידם של גדעון וטל בריקמן זוהי זכות גדולה"

לדברי ליבר: בתקופה האחרונה בחנתי את המשך דרכי בענף ושקלתי הצעות שונות. חיפשתי אתגר אישי לצד סביבת עבודה עם ערכים עליהם אני לא מתפשרת, יושרה ומקצועיות. אני נרגשת להצטרף אל שורותיו של אחד המשרדים הוותיקים ורבי הזכויות בענף. עבורי, לעבוד לצידם של גדעון וטל בריקמן זוהי זכות גדולה, ואני בטוחה שהחיבור בינינו יוביל לתוצאות והישגים מדהימים".

לעניין המגעים הבינלאומיים אומרת ליבר: "אני לא יכולה כרגע להתייחס אל השמועה, אבל זה לא סוד שעבדתי בשנתיים האחרונות על יחסי עם בכירי התעשייה בעולם, וזה אך טבעי שארתום את הקשרים הללו לטובת הבית החדש שלי כאן בארץ".

כאמור, במקביל לכניסתה של ליבר לבריקמן, יותם שרון ששימש ב-8 השנים האחרונות כסמנכ"ל קריאייטיב פורש מהמשרד כבעל מניות. שרון היה אחראי לקמפיינים רבים של המשרד לשופרסל, BSH, יעקבי, רשת רימונים והזכייה באפי פלטינום עם צומת ספרים. "אני מודה לטל ולגדעון בריקמן, אנשים נדירים בנוף הפרסום שלנו, וללקוחות שהלכו איתי במשך שנים מאתגרות. כעת אני מחפש בית חדש שבו אוכל לתת למותגים נוספים את התפיסה הקריאטיבית שלי". כך לדברי שרון.

טל בריקמן: אני רוצה להודות ליותם על כמעט 8 שנים טובות בהן הפך לחלק מאיתנו, ולאחל לו הצלחה גדולה בהמשך דרכו. אני מברך את הדס על הצטרפותה למשפחה ומאמין שיחד איתה נמשיך להעניק ללקוחותינו שירות מצויין, וגם נפרוץ קדימה ונגיע להישגים גדולים .

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    מקפליי 28/07/2015 22:59
    הגב לתגובה זו
    ואללה צדקתי, חצי שנה החזיקה מעמד וגם זה יותר מדי
  • מרטי 16/08/2015 12:07
    הגב לתגובה זו
    http://www.ice.co.il/advertising-marketing/news/article/411945
  • 12.
    גדעון יניב 17/12/2014 00:41
    הגב לתגובה זו
    ענף של אנטיפתים שלא יודעים לפרגן .
  • 11.
    אורי 16/12/2014 18:41
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד הדס! בריקמן, עשיתם בחירה מצויינת!!
  • 10.
    הכתב קרוב משפחה של הדס? (ל"ת)
    אנחל לוצאטי 16/12/2014 17:26
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אברהם צימרמן 16/12/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
    נפלה לאיזה חור-שחור אבוי. הבטחות כמו חול, ואין מה לאכול. ארץ גזירה...
  • אני 16/12/2014 17:58
    הגב לתגובה זו
    אם מישהו מפרגן אז בוודאות הוא קרוב משפחה? לאן הגענו מכירה אותה - עבדה קשה כל הדרך למעלה ואת כל מה שהשיגה עשתה בעצמה ומגיע לה. הדס תמשיכי ככה
  • 8.
    יפה להם (ל"ת)
    טוב! 16/12/2014 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רשע, 16/12/2014 15:32
    הגב לתגובה זו
    1. לבריקמן לא מגיעים "טלאנטים" זולת אלו ש"נשרפו" איפושהו או שסתם מתחשק להם לנוח. 2. "שותפות" היא מטבע עובר לסוחר אצל משפ. בריקמן. מה קרה? זה עולה כסף? כמות האנשים שהובטחה להם "שותפות" שם... 3. לא מכוונים שם גבוה. אין רצון ואין יכולת. 4. יותם איש יקר. בהצלחה לך.
  • מנהלת לקוחות 16/12/2014 16:18
    הגב לתגובה זו
    הבעיה בבריקמן היא לא בטאלנט כזה או אחר שמגיע, אלא בבעלים שלא משקיעים בקריאייטיב. עם 3 אנשי קריאייטיב + "מנהל קריאייטיב", קשה לכבוש את העולם. מספיק לראות מי עבד בקריאייטיב תחת יותם ולאן הגיעו (אלדד ויינברגר, רוני אזולאי ועוד..) כדי להבין שהבעיה היא לא חוסר כישרון, אלא אופי גרוע של המשרד.
  • מי אתה? מה אתה רוצה? ועל סמך מה אתה כותב? (ל"ת)
    באמת רשע 16/12/2014 16:08
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מירי 16/12/2014 15:18
    הגב לתגובה זו
    1. לשפוט בתחרות במאלדיבים 2. לשפוט בתחרות באקפולקו. 3. לשפוט בתחרות במונקו. 4. לשלוח יח"צ עצמי לאייס. 4. לכתוב לעצמה תגובות מפרגנות.
  • שחר 16/12/2014 18:14
    הגב לתגובה זו
    קשה לפרגן לבחורה שמצליחה?
  • מירי קיטייניק דמבינס 16/12/2014 16:35
    הגב לתגובה זו
    אנשי jwt, שוב הוכחתם כמה שאתם אפסים עם התגובות הללו. אני בטוח שהדס תוכיח לכם שוב כמה היא טובה מכם וכמה ההפסד כולו ורק שלכם. כמו שסמנכל קריאייטיב אחר שרבתם איתו, עזב אתכם ועבר להיות שותף במשרד ומאז עושה חיל, אני משוכנע שגם הדס תצליח היטב בלעדיכם וגם המשרד שלה יעשה חיל
  • 5.
    מרשים מאד. בהצלחה!! (ל"ת)
    אני 16/12/2014 14:15
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עידו 16/12/2014 13:02
    הגב לתגובה זו
    מינוי כזה הוא ללא ספק הצהרת כוונות. יהיה מעניין
  • 3.
    אחלה בחירה של בריקמן (ל"ת)
    בהצלחה הדס 16/12/2014 12:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יעל 16/12/2014 12:13
    הגב לתגובה זו
    אדם מקסים, כשרון גדול ונדיר למצוא חיוביות כמו שיש לה. בהצלחה בדרך החדשה
  • 1.
    ענת 16/12/2014 11:10
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד מתוקה, מגיע לך! ובריקמן, זכיתם!
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.