מוסא חסדיה ולאה גרינשפן
צילום: יח"צ

דו-קיום מתחיל בפרסום? מוסא חסדייה ולאה גרינשפן בקמפיין להרגעת המצב

הפרסומאים ששותפים במשרד 'סקטורס-אלבוסתני' קוראים לגולשים להעלות תמונות מתויגות עם השותף הערבי/יהודי לעבודה, לימודים, יצירה, שכונה ועוד
משה בנימין | (3)

בניסיון להנמיך את הלהבות בישראל, על רקע המתיחות בין יהודים לערבים, עלה אתמול (יום ד') לאוויר קמפיין רשת שמאחוריו עומדים אנשי הפרסום מוסא חסדייה ולאה גרינשפן, מנהלים משותפים של משרד הפרסום סקטורס-אלבוסתני.

הקמפיין שקורא לדו קיום מופיע בשתי השפות, תחת השם "אנחנו שותפים / نحن شركاء" ובמסגרתו נקראים גולשים יהודים שיש להם חברים ערבים ולהיפך (גולשים ערבים עם חברים יהודים) - להעלות תמונה של עצמם מחזיקים שלט ובו כתוב "אני שותף של..." ולתייג את החבר.

בעמוד הפייסבוק של הפעילות כותבים חסדייה וגרינשפן: "אנחנו קוראים לציבור להשמיע את קולו נגד הגזענות, ההסתה והאלימות ובעד הסובלנות והשותפות. המטרה שלנו היא ליצור שרשרת אנושית של שותפות - שותפים לעסקים, שותפים לספסל הלימודים, שותפים לשכונה, שותפים ליצירה, שותפים לערכים, שותפים לתקווה וכל שותפות אחרת".

עוד הם כותבים: "אנו מזמינים אתכם להיכנס דרך האפליקציה בדף, לכתוב מי השותף שלכם, להעלות תמונה שלכם אוחזים בשלט עם הכיתוב: "אני שותף של..." ולתייג את השותף.

ובשפה הערבית: نحن نناشد الجمهور بأكمله بإسماع صوته المناهِض للعنصرية، التحريض والعنف والمؤيّد للتسامح والشراكة.

هدفنا هو خلق سلسلة بشرية من الشراكة شركاء في الاعمال، شركاء على مقاعد الدراسة، شركاء في الحي، شركاء في الابداع، شركاء في القيم، شركاء في الامل وكل شراكة اخرى.

نحن ندعوكم الى دخول التطبيق في هذه الصفحة، كتابة اسم شريككم، تحميل صورة لكما وانتما تحملان لافتة كُتِب عليها:"انا شريك...." والاشارة الى اسم الشريك.

לדברי גרינשפן: "הקמפיין נועד כדי לקרוא לציבור להשמיע את קולו נגד הגזענות, ההסתה והאלימות ובעד הסובלנות והשותפות". חסדייה מוסיף ואומר: "אנחנו מאמינים שהדבקות בשותפות מחזקת את דרך החיים שיש בה סובלנות, הבנה וקבלה".

חסדייה (תושב פורדיס) וגרינשפן (תושבת תל אביב) מנהלים ביחד את משרד הפרסום שלהם מזה 10 שנים ומעסיקים בו 30 איש, יהודים וערבים, שעובדים יחד על קמפיינים ופרויקטים שיווקיים למגוון ארגונים במשק הישראלי.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    פומפיה 27/11/2014 13:48
    הגב לתגובה זו
    אם אני מצטלם עם תימני, זה נחשב?
  • אם הוא תימני אמיתי, תושב צנעא בהווה, אז כן (ל"ת)
    תשובה 27/11/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מישו 27/11/2014 12:36
    הגב לתגובה זו
    מעבר למטרה החשובה, כיף לראות אנשי פרסום מוציאים את הראש מה..ת, ונרתמים לפעילות ציבורית. בטח כזו שהיא לא בהכרח פופולרית היום, ושאין להם שום דבר להרוויח ממנה. יישר כח.
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.