סגרו חוזה: עדי כהן מחליף את יוסי ורשבסקי כמנהל גוף המדיה של פובליסיס
עדי כהן, לשעבר סמנכ"ל השיווק של חברת סלקום ימונה למנכ"ל חברות המדיה של קבוצת פובליסיס ישראל, כך נודע לאייס. כהן ייכנס לתפקיד שהתפנה,
כהן, השם החדש שמצטרף לפובליסיס נחשב לאחד מאנשי השיווק המוערכים בישראל. בין 2005 ל-2011 הוא שימש כסמנכ"ל השיווק של סלקום, בתקופה "היפה" של חברות הסלולר. עד היום, בכירים במקאן זוכרים את כהן כמנהל דומיננטי ששילב בין היכולת לקבל החלטות בצורה נחרצת, הבנה ומעורבות בנעשה והענקת יד חופשית למהלכי פרסום שהקדימו את זמנם בשוק תחרותי וסוער במיוחד.
מאבק עיקש בערוצי הטלוויזיה וכשלון עם החממה הטכנולוגית בשיתוף גיתם
הקדנציה של כהן בסלקום נתנה לו אפשרות להוכיח לתעשייה מאיזה חומר הוא קורץ. לקראת סיום תפקידו ועל רקע תחילת מדידת הרייטינג של הצפייה הנדחית, כהן וסלקום, כמו שאר המפרסמים בישראל, קיבלו מערוצי הטלוויזיה דרישה לשלם עבור הפרסומות שנצפו בצפייה הנדחית. בקשה זו הובילה למאבק בין סלקום לערוצים, בהובלת כהן שסירב להיכנע לתכתיבים והחליט על עצירת הקמפיינים בטלוויזיה, הפסקת הפרסום ואף נסיונות שלו לרכוש זמן פרסום בטלוויזיה שלא דרך קנייני המדיה של משרדי הפרסום הקבועים שלו.
הקרב העיקש של כהן אף הוביל את סלקום לניתוב קמפיין שצולם והופק לטלוויזיה - אל האינטרנט. הקמפיין תחת השם "הגנון של רבקה" הפך במהרה לאחת ההצלחות של סלקום והתברג במקום הראשון של "מדד הזכורות והאהובות" של עיתון גלובס שהחליט להוציאו מהרשימה לאחר שגילה כי הסרטון כלל לא שודר בטלוויזיה בזמנו.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עניין שאולי יכול להעיב על הרזומה המוצלח של כהן הוא הפסקת הפעילות של החממה הטכנולוגית שאותה יזם והוביל. השותפות שכללה את מודי כידון, מושיק תאומים ,מיכל המאירי, קבוצת BBDO העולמית וכהן, הקימה בתחילת 2012 את קרן פאמה ולצידה החממה הטכנולוגית שזכתה בזיכיון המדען הראשי.
ינהל את זניט וסטארקום על רקע הרה-ארגון
כאמור, כהן יחליף את ורשבסקי כחצי שנה לאחר שהאחרון פרש וחזר לנהל את ערוץ 10 ממנו הגיע. לאייס נודע כי החוזה שנחתם עם כהן לא חייב את אישור פובליסיס העולמית המחזיקה בשליטתה את קבוצת פובליסיס ישראל.
בפועל, כהן עתיד לנהל את חברות המדיה של פובליסיס: זניט וסטארקום שבימים אלו נמצאת בעיצומו של מכרז אסטרטגטי עבור הקבוצה - על תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל. לכהן כפופים בגזרת המדיה של פובליסיס גבי אטל שמשמש כמנכ"ל זניט והילית מגד, לשעבר בפרוקטר אנד גמבל, המשמשת כמנכ"ל סטארקום.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
חטיבת המדיה של קבוצת פובליסיס כוללת כ-55 עובדים המפוזרים בין זניט (כ-25) המנוהלת על ידי גבי אטל, זניט דיגיטל ופובליסיס נט מדיה (כ-25) וסטארקום (5-7 עובדים) - הגוף האחרון שהושק. בקבוצה עובדים בחודשים האחרונים על שינויים מבניים בגזרת המדיה כאשר המטרה היא לייצר מודל עבודה שיביא לשיתוף פעולה פורה ויעיל בין אנשי האופליין והאונליין.
במקביל לרה ארגון בגזרת המדיה, בקבוצה מנסים לאתר בימים אלו מחליף למנכ"ל זניט דיגיטל הפורש -
על הפרק: שטראוס, פרטנר, ביטוח ישיר והעתיד
התפקיד אליו נכנס כהן הוא אחד החשובים והאסטרטגיים בקבוצת פובליסיס. להצלחה או לכשלון שלו תהיה השפעה משמעותית על הארגון שסימן לעצמו מטרה ברורה: התחזקות משמעותית בגזרת המדיה. כהן הוא זה שאמור להפוך את קבוצת פובליסיס ובאומן בר ריבנאי בפרט לשחקן מדיה מרכזי. למרות שמשרד הדגל של הקבוצה נהנה מצמיחה מרשימה בשנים האחרונות, יש לו, עדיין, בטן רכה שכוללת את העובדה ש-3 מלקוחותיו הגדולים ביותר אינם רוכשים את המדיה דרכו: שטראוס, פרטנר וביטוח ישיר.
עדיין לא ידוע מה כהן יחליט בנידון או מתי, אם בכלל, ישלוף את השרירים, אך מנכ"ל באומן יוסי לובטון, כבר הצהיר בעבר כי "המצב הזה לא יכול להימשך". בבאומן הבינו במאוחר מה שמתחריו, כגון מקאן אריקסון או אדלר חומסקי כבר עשו בפועל - לא לקחת תקציב פרסום שהמשרד לא רוכש עבורו את המדיה. יתרון מסוים שעשוי לסדר לכהן נחיתה רכה לתפקיד הוא רכישת שליש ממניות גליקמן נטלר סמסונוב על ידי פובליסיס - עסקה שנידונה בימים אלו ובמדיה ותושלם, תקפיץ את ווליום קניית המדיה של הקבוצה באופן ניכר - מה שיגרום לערוצי הטלוויזיה להעניק לה יחס משופר.
אתגר לא פחות משמעותי עבור כהן הוא הובלת חברות המדיה של פובליסיס אל העתיד הטכנולוגי שמחכה מעבר לפינה וצפוי להשפיע על אופן צריכת המדיה של הצרכנים. בקבוצה מצפים מכהן, על רקע ניסיונו בסלקום, לנתח את הטרנדים העתידיים, כדוגמת כניסת סלקום לשוק הטלוויזיה והפיכתה למתחרה מול yes ו-HOT ועוד.
לובטון וכהן: שני זכרי אלפא בחדר אחד
כהן עדיין לא נדרש להחלטות משמעותיות והרות גורל, ומוקדם עדין לדעת כיצד ישתלב בתרבות הארגונית של פובליסיס. עם זאת, אחת השאלות שעומדות על הפרק נוגעת לשיתוף הפעולה שלו עם יוסי לובטון, מנכ"ל באומן בר ריבנאי, משרד הפרסום המוביל של הקבוצה. כזכור, בשנת 2005 כהן החליף את לובטון כסמנכ"ל השיווק של סלקום לאחר שלובטון פרש ועבר ל-HOT. כהן ולובטון הם שני "זכרי אלפא" דומיננטיים שיצטרכו למצוא את הדרך לעבוד יחד, וזאת מעצם העובדה שההחלטות האסטרטגיות שלהם ישפיעו באופן ישיר על פועלו של האחר.
לפחות במקרה של ורשבסקי - מנהל לא פחות דומיננטי, מנוסה ודעתן מכהן, שיתוף הפעולה עם לובטון הוכתר כהצלחה. גורמים בסביבת המשרד מציינים כי השניים הצליחו להתחבר, מצאו ביניהם את העמק השווה, ועבדו זה לצד זה באופן יעיל.
על הנייר, לפחות נכון לעכשיו, לא מעט בכירים בענף הפרסום חושבים שהמינוי של כהן לקבוצת פובליסיס הוא ליהוק מנצח. על פניו, נבחרת כוכבים שכוללת את יורם באומן, יוסי לובטון ועדי כהן תחת בית אחד היא לא דבר מובן מאליו. גורם בענף הפרסום היטיב לתאר זאת כשאמר לאייס "תחשוב שלקוח של המשרד יודע שהוא נמצא במרחק שיחת טלפון מייעוץ של עדי כהן ויוסי לובטון יחד, זה יתרון משמעותי".
את תגובת עדי כהן, באומן בר ריבנאי וקבוצת פובליסיס לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.
- 3.יאיר 10/11/2014 21:29הגב לתגובה זוהיה מנהל שלי באורנג׳. איש מקצוע מדהים. בהצלחה :)
- 2.אולי יחזירו את שמחון השמן (ל"ת)שמחון 05/11/2014 21:24הגב לתגובה זו
- 1.זה לא זכר אלפא והשני חזק בארון (ל"ת)מאיר 04/11/2014 19:14הגב לתגובה זו

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 1.14% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 1.14% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
