עטרה בילר
צילום: עטרה בילר
ניתוח קמפיין

מה עושים כשהבריף קשה יותר מפיצה? על הפרסומת של 'דומינוס' - וגם על yes

עטרה בילר על הפרסומת של מאור כהן, למרות הבריף הבעייתי - בלי הקשה של הפיצה. ואיך yes בונים סיפור מותג בעזרת סרטון בסגנון "להתחיל מחדש"
עטרה בילר | (14)

שורה תחתונה: לפעמים הבריף יותר קשה מהקשה של הפיצה. בדומינו'ס פיצה לא רק שהתקבלה החלטה לייצר פיצה ללא הקשה, אלא נקבע שיש להקצות למהלך תקציב תקשורת שיווקית. הסיבות שמורות עם המפרסם שכפי הנראה חקר, בדק ומצא שהנטל המרכז, ולפיכך הזדמנות הפז נעוצים בקשה של הפיצה ובסילוקו - בהתאמה.

הסרטון מעיד על פיצוח קריאטיבי שיצא מדרכו והקיף עולם לפני שהגיע למה שהגיע במטרה לבלוט ולעורר. במקום לספר שהפיצה טעימה ולפתור את הבריף עם אמירה של "חדש - ללא הקשה", הולכת הפרסומת את האקסטרא-מ ייל ויוצרת סיפורון בדוי שמספק לנו כמה שניות של הומור משובח.

במקום להסתפק בבשורה על כך שהסירו את הקשה של הפיצה - חדשה שכנראה איננה מרעישה דיה כדי להחזיק בפני עצמה מהלך שיווקי, מספר לנו הפרזנטור מאור כהן סיפור מצוץ מהאצבע על "עבודת הצוות" שעושה את הפיצה.

זה כבר מצחיק. אדם אחד שאחראי על פיזור הגבינה המגוררת ללא אבחנה, כשמישהו אחר מעביר לו את הפיצות מתחת לידיים כמעט כמו ב'זמנים מודרניים' של צ'רלי צ'פלין, זה נונסנס מצחיק. בתוך הסיפור הבדוי על עבודת צוות, מסתבר שפיטרו את "ההוא שאחראי על הקשה של הפיצה", ועל הפיטורין הללו מעביר מאור כהן כמה וכמה "דאחקות", כמו למשל זה שהוא מבקש ממנו לצאת מהר כדי שהמזגן לא יברח או כמו זה שהוא שולף מארגז הדברים האישיים שלו מסור פיצה בתואנה שזה "ציוד משרדי". המטרה - להראות עד כמה הקשה של הפיצה כבר לא שייך לדומינו'ס, ועד כמה דומינוס "התקדמו" עם פיצה ללא הקשה. פתרון יצירתי לבריף שהוא גם קשה וגם יבש.

ועוד משהו:

הפרסומת החדשה ל-yes נאמנה יותר מאי פעם לנרטיב שטוען שטלוויזיה טובה חייבת לספק חוויה טוטאלית. הסרטון מראה ניצול על אי בודד, שאחרי עשרות שנים של הישרדות מאתגרת מגלה שמעברו השני של האי יש קלאב "הכל כלול" אותו פספס, כנראה, במשך שנים של ציד חזירים נואש, מאמצי-על לתפוס דגים מפרפרים בידיים, וניסיונות אינסופיים להצית אש.

הסרטון מציג גם את חווית הייאוש הטוטאלית כחלק ממשנת הרגשות המועצמים ש-yes מספקת לצופה, וגם את הצעת המכר. הצעת המכר אינה אלא מבצע הצטרפות ג'נרי לחלוטין למסלול מיוחד וללא דמי התקנה. אולם האופן שהוא מוגש כחלק מעלילת האי הבודד בתור הפתעה שתמיד הייתה שם מעבר לפינה, אותה אנו עלולים לפספס כל חיינו - מדויק, חכם, יצירתי והעיקר - נבנה מסיפור המותג, נתרם ממנו ותורם לו בחזרה.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    ליאור 20/10/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת של יס באה כדי לתת מענה להוט. חברת הוט מושמצת ברשת בחודשים האחרונים, ומוצגת בתור חברה שמייאשת את הלוקחות שלה. יס באה עם הפרסומת הזאת עם הסלוגן "לפעמים משהו טוב מחכה לך ממש בפינה" כדי לתת מענה להוט וללקוחות המיואשים שלה. פרסומת ענקית לדעתי, נתנה בראש להוט למרות שהוט לא נתנה בyes כשלחברה היו תקלות בלווין בזמן הקיץ בזמן מלחמת לבנון השנייה.
  • אלון 23/10/2014 11:08
    הגב לתגובה זו
    זה לא רק מופרך ורחוק מהאמת, אלא נבזי ומיותר
  • הפרסומת של יס ממש לא ברורה (ל"ת)
    קדימוןארוך להצעת מכר 20/10/2014 16:27
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אחד שמנסה להבין! 20/10/2014 14:42
    הגב לתגובה זו
    ממתילכל אחד שיש ערוץ 2 יש פתאום ידע ויכולת לפרשן פרסומות מי את עטרה ומה הקשר שלך לפרסום?
  • 8.
    אסף 20/10/2014 14:35
    הגב לתגובה זו
    מחשבות כמו מה את קשורה לפרסום? או לקריאייטיב? או להומור?
  • 7.
    את דני נוימן של עולם הפרסום. (ל"ת)
    מעריץ 20/10/2014 14:31
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גידי 20/10/2014 13:37
    הגב לתגובה זו
    14 שנים YES קיימים ולא הצליחו לדגדג את HOT אז הגברת הזאת לא מבינה כלום בפרסום.
  • חחחחח 20/10/2014 14:40
    הגב לתגובה זו
    בגלל זה ליס יש 78% מהשוק לעומת הוט שמתרסקת? ההה רואים שאתה בן אדם שלא מבין בפרסום ורק דאחקות של שחקנים מסוג ז, מצחיקות אותך...
  • 5.
    ושוב תעודת העניות של בילר מוכיחה את עצמה (ל"ת)
    20/10/2014 13:31
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תגובה לעטרה 20/10/2014 13:05
    הגב לתגובה זו
    ומכסה את הבעיה בקריאייטיב
  • 3.
    הפרסומת של יס ענקית. אני מאד אהבתי (ל"ת)
    שלי 20/10/2014 13:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גינגי 20/10/2014 12:47
    הגב לתגובה זו
    איזה כיף לך !!!
  • שי 20/10/2014 13:49
    הגב לתגובה זו
    בדיוק מה שעבר לי בראש
  • 1.
    ושניהם של מקאן! (ל"ת)
    יוסי 20/10/2014 12:05
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.