האגיס ו-TINY TAP
צילום: צילום מסך

ה-TechDate של מקאן תל אביב מייצר מהלך ראשון: משחק "גמילה" להאגיס

ה-TechDate של מקאן מפגיש בין לקוחותיו לסטארטאפים לטובת יצירה והפקת מהלכים חדשניים. מקאן: "גאים בשת"פ שמשרת את האסטרטגיה של האגיס"
משה בנימין |

שידוך ראשון ל-TechDate של מקאן תל אביב: היוזמה שנוצרה כדי להפגיש בין לקוחות קבוצת מקאן תל אביב לסטארטאפים ישראליים לטובת יצירת מהלכים חדשניים מציגה את הפרי הראשון. שיתוף פעולה בין האגיס ישראל למפתחת המשחקים TinyTap בליווי מקאן דיגיטל הוליד את אפליקציית האגיס פול אפס.

האפליקציה שזמינה ב-App Store וב-Google Play היא משחק גמילה חדשני לילדים שמטרתה לאפשר להם ללמוד בצורה משחקית כיצד להיגמל מחיתולים. היא כוללת 8 מסכי משחק ופעילות ומיועדת לילדים בגילאי 2-4. בין השאר הילדים יוכלו ללמוד להבחין בין רטוב ויבש, איך משתמשים בסיר, מתי נוטלים ידיים וכן הלאה.

בשלב זה, האפליקציה צפויה להיות מוטמעת בשוק הישראלי ובעתיד קיימת כוונה להטמיע את השת"פ ברמת מותג האגיס הבינלאומי. מעבר לכך, חוגלה-קימברלי, יבואנית האגיס לישראל, בוחנת בימים אלה שת"פים נוספים עם TinyTap.

הרעיון של TinyTap מבוסס על אפליקציה חינמית המיועדת לאייפד ומאפשרת ליצור משחקים חינוכיים ולימודיים בקלות ובמהירות. Tinytap זכו גם במקום הראשון בתחרות של וריזון בכנס ה CES ב2014. בעזרת הטכנולוגיה הייחודית של TinyTap, הפיתוח של אפליקציית משחק הגמילה "האגיס פול אפס" נעשה בצורה מהירה ויעילה ובעלויות נמוכות יותר מפיתוח מלא של אפליקציה.

אלאב הורוביץ, סמנכ"לית 'מקאן דיגיטל' ומובילת היחידה המחברת בין סטרטאפים לחברות ענק ציינה: "אנו גאים בשת"פ שנרקם ומשרת את האסטרטגיה של 'האגיס פול אפס' כחיתול גמילה מוביל בשוק. השת"פ ורעיון ה- TechDate נולדו מתוך הבנה שעולם הפרסום מתקדם ממחוזות המדיה המסורתית למדיומים דיגיטליים ולכן אנו נדרשים להמציא את עולם הפרסום הדיגיטלי מחדש". עוד הוסיפה הורוביץ: "חיבורים בין חברות קמעונאיות לסטארט-אפים ישראליים משרתים גם את רעיון החדשנות שהצרכנים דורשים וגם את ישראל כשוק יעד רלוונטי עבור חברות בינלאומיות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.