גורי מדבר עם פרסומאים על עתיד הפרסום ומחסל את ינון באמצע ראיון
הפרק ה-5 בסדרת הרשת של גורי אלפי על פרסום גורי מדבר עם פרסומאים על פרסום עלה הבוקר לאוויר (יום ו') והפעם אלפי מנסה להבין מה מצפה לתעשיית הפרסום בעתיד והאם נשאר משהו שמדפסות תלת מימד לא יודעות לעשות.
אז מי מתארח הפעם? הפרסומאי והיזם ינון לנדנברג (חולם ומיישם SFBI), גיל סמסונוב, שותף בכיר בגליקמן נטלר סמסונוב, ד"ר מיכל שפירא, מנהלת החוג לתקשורת ופרסום בקריה האקדמית אונו, ליאור צורף, מרצה וחוקר תורת ההמונים והדוגמנית אביבה מרטין.
*
*
הסדרה הופקה על ידי קופי המקלדות ודבי אנד רון דיגיטל עבור החוג לתקשורת ופרסום של הקריה האקדמית אונו.
קרדיטים
משתתפים (לפי סדר הא"לף בי"ת): אביבה מרטין, ברק קלמנוביץ', ג. יפית, גיא בר, גיל סמסונוב, יורם דמבינסקי, ינון לנדברג, ליאור צורף, מיכאל הנגבי, מיכל שפירא, רועי גפן, רמי רושקביץ
כתיבה, בימוי והפקה - קופי המקלדות: ארז בן ארי, ברק כהן, גורי אלפי, דרור ויידמן
הג'ינג'ים: מאיה סובול ואיל אפטר
ייזום והפקה: רון שלי
סוכנות אינטראקטיב: דבי אנד רון דיגיטל
צלם ראשי: רועי גלוסקא
צלמים: אריה סנדומירסקי, קובי שרביט
סאונד ופרומפטר: איתמר גולדמן
איפור: מרב ברוש, שלי סער
עריכה ואפטר: דניאל פליק
עיצוב גרפי: אודליה ליפשיץ
מוזיקה מקורית: יניב רווה
סמנכ"ל שיווק הקריה האקדמית אונו: ישי כץ שיינפלד
דוברות ויחסי ציבור הקריה האקדמית אונו: איילה רשף
ייצוג גורי אלפי: זוהר יעקובסון
ייצוג אביבה מרטין: סוכנות גלית טל

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.