יציב, חזק ומזנק: קפיצה לראובני פרידן בעשירייה הפותחת - בחציון הראשון
החציון הראשון של 2014 כבר מאחורינו, וכעת הגיעה שעת סיכומי הביניים של משרדי הפרסום הגדולים בישראל, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, המספקת תמונת מצב עדכנית על הנעשה בענף.
בהשוואה לחציון המקביל אשתקד היקף הפעילות הכולל של 20 המשרדים המובילים רשם עלייה קלה של 4.3%. העשירייה הראשונה נותרה כשהייתה פרט למשרד במקום העשירי אליו התברג ברוקנר נטע יער במקום JWT.
10 המשרדים המובילים של התעשייה ריכזו בחציון הראשון של 2014 היקף פעילות של 1.242 מיליארד שקלים, המהווים 78.8% מסך הפעילות בחציון. לעומתם, ריכזה בידיה העשירייה השנייה של הענף היקף פעילות של 332.4 מיליון שקלים. רק לשם ההשוואה, הסכום המצרפי של מקאן אריקסון ואדלר חומסקי יחדיו, גבוה ב-120 מיליון שקלים יותר מזה של כל העשירייה השנייה יחד.
בחציון המקביל אשתקד ריכזה העשירייה הראשונה של הענף פעילות של 79.3%, המהווים 1.198 מיליארד שקלים מסך הפעילות בחציון, לעומת 311.4 מיליון שקלים בעשירייה השנייה.
- איידיאו: מחזיקי האג"ח דחו את הצעת החברה ודורשים פירעונות מידיים
- בראק קפיטל: נציע לשותפים בנכסים לקנות את חלקם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- לדירוג המסכם של שנת 2013 -
- לדירוג החציון ה-1 של 2013 -
מקאן אריקסון ממשיך להוביל את תעשיית הפרסום בישראל. בחציון הראשון של 2013 הוא רשם ירידה של 8% וכעת, שנה לאחר מכן, בחציון הראשון של 2014 רושם המשרד את התיקון עם עלייה של 4% ל-221.5 מיליון שקלים. הפער בין מקאן לבא אחריו אדלר חומסקי עמד על 12 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד וכיום ב-2014 הוא עומד על 8.5 מ' שקלים.
אדלר חומסקי ממשיך במומנטום החיובי. לאחר שרשם בחציון המקביל אשתקד עלייה של 21%, הוא ממשיך קדימה ורושם גידול נוסף של 6% ל-213 מיליון שקלים, לעומת 201 מיליון שקלים בחציון הראשון של 2013. נקודה למחשבה: בסיכום שנת 2012, בדירוג שפורסם בינואר 2013 הפער בין מקאן במקרום הראשון לאדלר במקום השני עמד על 74 מיליון שקלים, דהיינו המשרד חתך בשנה וחצי 88.5% מהפער.
כמו מקאן אריקסון, גם באומן בר ריבנאי רושם תיקון לעומת החציון המקביל אשתקד אז רשם ירידה של 6%. משרד הפרסום מציין גידול של 10% ל-192.4 מיליון שקלים לעומת 175.1 אשתקד. הפער מאדלר חומסקי שעמד על 25.9 מיליון שקלים הצטמצם ל-20.6 מיליון שקלים.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
במקום הרביעי, לאחר מספר רבעונים מוצלחים רצופים, יהושע TBWA מאבד מעט גובה עם ירידה של 11% ל-123.7 מיליון שקלים לעומת החציון המקביל ב-2013 אז רשם עלייה של 19% עם 138.8 מיליון שקלים. הפער בין יהושע TBWA ובאומן בר ריבנאי שעמד על 36.3 מיליון שקלים בחציון הראשון של 2013 צמח ל-68.7 מיליון שקלים בעקבות המגמות ההפוכות של 2 המשרדים.
חמישי בדירוג, כמו 'יהושע', הוא גליקמן נטלר סמסונוב שהפגין שיעורי צמיחה חסרי תקדים בשנים האחרונות מאט מעט ורושם ירידה של 10% לעומת החציון המקביל אשתקד. המשרד רשם פעילות בהיקף של 112.3 מיליון שקלים לעומת 125 מיליון בחציון הראשון של 2013.
במקום השישי, משרד הפרסום גיתם BBDO מרים את ראשו. המשרד שרשם ירידה של 24% בחציון הראשון של 2013 וירידה כוללת של 14% בסיכום שנת 2013 מתחיל לתקן ומציין גידול של 11% לעומת החציון המקביל אשתקד. תחת ניהולם של המנכ"לים החדשים עידו הרטוב ועמית לבני, המשרד שיצא מרשימת הטופ 5 בדירוג מצליח למזער נזקים עם היקף פעילות של 108.1 מיליון שקלים לעומת 97.7 בלבד בחציון המקביל אשתקד. הפער שנפתח אשתקד בינו לבין גליקמן ועמד על 27.3 מיליון שקלים קטן באופן משמעותי ל-4.2 מיליון בלבד.
יציבות וצמיחה: ראובני פרידן עם הביצועים הכי טובים בעשירייה הראשונה
הכוכב של החציון הראשון ב-2014 ומי שרשם את הצמיחה הגבוהה ביותר בעשירייה הראשונה הוא משרד הפרסום ראובני פרידן IPG. תחת ניהולם של ניב חורש וזיו קורן, המשרד משחזר במדויק את הגידול שרשם בחציון המקביל אשתקד ומציין שוב זינוק של 26%. עם היקף פעילות של 108.1 מיליון שקלים, הזהה לגיתם BBDO הוא מתברג יחד איתו במקום השישי בענף.
המנכ"לים המשותפים של ראובני פרידן, ניב חורש וזיו קורן אמרו לאייס: "אנחנו גאים להמשיך ולצמוח יד ביד עם המותגים בהם אנו מטפלים ושמחים שהאפקטיביות, שהיא הערך המוביל שלנו והדבר היחיד שמנחה אותנו בעבודה מול לקוחותינו, מביאה תוצאות גם עבורנו. אנחנו מודים לכל השותפים לדרך ולצמיחה: ללקוחותינו-שותפינו שהולכים איתנו שנים באש ובמים, לרבים וטובים שהצטרפו לאחרונה, לספקינו הנאמנים וכמובן לעובדי המשרד שהם גאוותנו ושמחתנו. מקווים שהמלחמות היחידות איתן נתמודד בעתיד הן מלחמות שיווקיות ומאחלים לקולגות שלנו ולכל העוסקים במלאכה שנצליח כולנו לייצר פרסום טוב ואפקטיבי, והכי חשוב להישאר גם בני אדם".
באופן טבעי, ליאו ברנט שרשם בחציון הראשון של 2013 את הגידול הגבוה ביותר של 74% והיקף פעילות של 66.7 מיליון שקלים, נעצר ורושם קיטון מזערי של 4% ל-64.2 מיליון שקלים בחציון הראשון של 2014. לשכת הפרסום הממשלתית רשמה קיטון של 3%,
ברוקנר נטע יער, בגרסה המשודרגת עם יורם לוי בשורותיו, חוזר לעשירייה הראשונה עם פעילות של 46.6 מיליון שקלים. המשרד משנה את המגמה מהשנה שעברה באופן מרשים ורושם גידול של 14% לעומת קיטון של 28% בחציון המקביל אשתקד.
LEAD ממשיך את המירוץ הבלתי פוסק לצמרת וניצב על סף העשירייה, במקום ה-11 עם 44.5 מיליון שקלים המהווה עלייה של 23% שממשיכה את העלייה של 29% מהחציון המקביל אשתקד. משרד נוסף שמחזיר לעצמו קצת צבע ללחיים הוא ענבר מרחב ניסן שרושם זינוק משמעותי של 34% לאחר שבחציון המקביל אשתקד רשם קיטון של 18%. המשרד קופץ 5 מקומות קדימה אל המקום ה-12 בדירוג בסיכום החציון הראשון של 2014. שטרית מדיה גרופ קופץ גם הוא 3 מקומות קדימה למקום ה-13 ברשימה עם גידול של 21%. דרורי שלומי שומר על מקומו בטבלה עם גידול של 5%. במקום ה-17 משרד הפרסום AVRAHAM בבעלותם של יריב אברהם, דודיק כץ ונסים מויאל רושם את הצמיחה השנייה בגובהה עם גידול של 36% בפעילות ל-27.7 מיליון שקלים.
בשליש התחתון של הרשימה: JWT רושם חציון נוסף ללא התאוששות עם קיטון של 16% והיקף פעילות של 35.4 מיליון שקלים. פובליסיס שזכה לאחרונה בתקציב הפרסום של 'כללית' - מה שיבוא לידי ביטוי משמעותי בחציון הקרוב - מצליח לבלום את המגמה השלילית ומתחיל לסמן לעצמו כיוון חדש וחיובי. המשרד שזכה גם בתקציב 'הראל' רושם ירידה מתונה של 6% לעומת קיטון משמעותי של 25% בחציון המקביל אשתקד. פובליסיס רושם היקף פעילות של 33.9 מיליון שקלים בחציון הראשון של 2014, זאת לעומת 36 מיליון השקלים בחציון המקביל אשתקד.
הירידה הגדולה בחציון הראשון: y&r
y&r ישראל שרשם בחציון המקביל אשתקד ירידה של 49% מצליח למתן את הנגיסה בגודלו, אך עם זאת עדיין נאלץ לקבל עליו את התואר הלא מחמיא של הירידה הגדולה עם 17%. למרות רוח חדשה שנושבת במסדרונות המשרד, המאזן הכספי עדיין לא מהמשופרים עם היקף פעילות של 27.7 מיליון שקלים בלבד לעומת 33.3 בחציון המקביל אשתקד.
אחרונים חביבים, ולראשונה בדירוג 20 המשרדים המובילים בישראל הפתעת החציון - משרד הפרסום לעומק התודעה רושם את הצמיחה הגבוהה ביותר בחציון הראשון של 2014 עם זינוק מרשים של 46%. המשרד מציין היקף פעילות של 23 מיליון שקלים לעומת 15.8 בחציון המקביל אשתקד. מי שנאלץ לפנות את מקומו ולהיפרד לעת עתה מרשימת 20 המשרדים המובילים הם זרמון DDB שדורג בחציון המקביל אשתקד במקום ה-19 ופרסום דחף שהיה במקום ה-20.
העלייה הגבוהה בחציון הראשון: לעומק התודעה
און גולדשטיין מבעלי המשרד התייחס לנתון המחמיא ואמר: "לעומק התודעה מצויה בתנופת צמיחה עקבית בשנתיים האחרונות. הכניסה ל-20 הגדולים הינה שלב משמעותי באבולוציית המשרד אך לתפיסתי אינה המהות. בתקופה בה יחסי פרסומאים-מפרסמים הגיעו לשפל ענפי, אנו מנסים לבנות סוג אחר של מערכות יחסים, אשר מתבססות על הצבת ערך מוסף שמשלב פתרונות עסקיים, שיווקיים ופרסומיים, בדרך להגשמת חזון המשרד- להוביל את הדור החדש של משרדי הפרסום".
- 8.איקונוקלסט 19/07/2014 12:31הגב לתגובה זותפסיקו לגרד את התחתית השרופה של הסיר, זה בזוי ומבזה. לא כל סנדלר, חנות סדקית או שווארמה צריכים פרסום. אז רשימת הלקוחות שלכם תהיה קצרה יותר... לא נורא. ולקוחות "גדולים", כמו חברות ביטוח גדולות או מוסדות פיננסיים, שמשיגים תנאים פנטאסטיים במכרזים, וריטיינר קטנטן, ומשפיטים אתכם עם אינסוף בריפים של כל מיני btl, פליירים וכו', שמאלצים אתכם להחזיק צוותים ענקיים בלי להרוויח גרוש.
- 7.כל הכבוד לבאומן, אף פעם לא הבנתי למה הם (ל"ת)18/07/2014 13:26הגב לתגובה זו
- 6.ירון 17/07/2014 21:58הגב לתגובה זויש משרדים בעשירה הראשונה שמפסידים כסף ומשרדים בעשירה השניה שמרוויחים! ובנוסף יש גם משמעות לאיכות העבודה. משרדים קטנים יכולים לייצר עבודה ממש בולטת. לדוגמה: למרות הצמיחה המרשימה... מישהו מכם דיבר על עבודה של גיתם בחצי שנה האחרונה? ובקיצור, הגודל לא קובע!
- 5.אראל 17/07/2014 15:04הגב לתגובה זוזה רק אני או שמקאן למעשה במגמת ירידה ברורה בשנים האחרונות? להבנתי גם הצמיחה שנרשמה כאן היא הקטנה ביותר ב-20 הראשונים?
- 4.אפרת 16/07/2014 20:41הגב לתגובה זואהבתי
- 3.שימו לב לפרטים 16/07/2014 19:10הגב לתגובה זורוב המשרדים בעלייה. אלו שבירידה ויש שמונה כאלו מחולקים למספר קטגוריות : ירידה שולית בסטיית התקן (ליאו, לפ"מ, פובליסיס וגי פי אס) ירידה שברור שאין לה משמעות (יהושע וגליקמן) ירידה שאינה משקפת את המציאות (Y&R שכרגע זוכים במכרזים ומגייסים לקוחות כך שהם במציאות בעלייה) והתרסקות (JWT שהינו היחיד שמראה נטישה המונית של לקוחות ומצד שני לא מצליח לייצר גיוס וזכייה במכרזים ובכלל הרוח שנושבת משם כבר לא מעט זמן היא של סוף קורס). בקיצור, הענף כולו (למעט JWT) במצב יותר מסביר לפי המספרים הללו.
- קרחון 17/07/2014 15:08הגב לתגובה זועד כמה אפשר להיות מסונוורים מכלום? בסוף לא הולכים למכולת עם גידולים במחזור אלא אם גידול ברווח. קודם כל אין גידול במחזור. יש טעות בבדיקה. אותו כסף קונה יותר נפח אז מקסימום יש גידול בנפח אבל לא בכסף. לצורך הגידול בנפח צריך לעבוד יותר. כבר ירידה ברווחיות. חוץ מזה העמלות נחתכות. עוד ירידה ברווחיות. אבל העיקר להמשיך לרקוד על סיפון ספינת ההבלים של מכרזי ההפסד.
- 2.איצק Btl-Pro 16/07/2014 16:25הגב לתגובה זוכבוד כבוד כבוד לחברים מ"לעומק התודעה" מקצוענים אמיתיים, אלופים בפיצוח בריפים ונטולי אגו ופלצנות. הסוד הגדול הוא היחס ללקוח כאל שותף והרצון העז בהצלחתו. זיו און וארז מבינים שההצלחה של הלקוח היא ההצלחה שלהם. וזה מה שממנף אותם ואת הלקוחות למעלה. חברים אני גאה בכם. תמשיכו כך ואל תשתנו לעולם.
- 1.אביאל יצחק 16/07/2014 15:48הגב לתגובה זוללא צל של ספק הכי אפקטיביים!
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
