לאומית
צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
פרסום ראשון

מכרז הפרסום של לאומית: באומן, גליקמן ראובני ומקאן עוברים לשלב הצעת המחיר

מתוך 5 משרדים שהתמודדו בשלב הגמר, הוחלט בקופ"ח לאומית כי 4 מהם, ללא y&r עוברים לשלב הבא בו יציעו הצעות מחיר משופרות במסגרת המכרז
משה בנימין | (7)
נושאים בכתבה לאומית

מכרז הפרסום של קופת חולים לאומית ממשיך לשלב הבא עם 4 משרדים מתוך 5: באומן בר ריבנאי, גליקמן נטלר סמסונוב, ראובני פרידן ומקאן אריקסון. המשרד שלא ממשיך לשלב הבא הוא y&r ישראל.

לאייס נודע, כי ההחלטה של לאומית לא עברה בשקט בקרב המשרדים המתמודדים על התקציב. ההחלטה להמשיך קדימה עם 4 משרדים מתוך 5 בלבד לא הייתה צפויה וכעת נראה, עבור חלקם, כי מדובר במכרז נוסף שמנסה להוריד את רף המחיר נמוך ככל האפשר עד כדי הפסד למשרד הזוכה.

מלאומי נמסר כי "באומן, ראובני, מקאן וגליקמן עברו את שלב האיכות והוזמנו להגיש הצעות מחיר משופרות במסגרת הליך תחרותי נוסף". ייתכן, כי השלב הנוכחי לא יהיה האחרון וכפי שהיה במכרז של כללית, הקופה המתחרה, יהיו משרדים שהצעתם הכספית תהיה צמודה ואלו יוזמנו לסיבוב נוסף בו יידרשו לנקוב במחיר נמוך יותר.

כזכור, בחודש החולף נבחר משרד הפרסום פובליסיס מקבוצת באומן בר ריבנאי ובניהולו של ארי מלמוד לזוכה (המפתיע יש לציין) במכרז עתיר המיליונים של קופ"ח כללית. בשלגב הסופי של המכרז גבר פובליסיס על משרדי הפרסום ראובני פרידן וגליקמן נטלר סמסונוב. שני האחרונים ניהלו במקביל את ההליך המכרזי מול קופ"ח לאומית, כאשר גליקמן נטלר סמסונוב משמש בשנים האחרונות כמשרד הפרסום של הקופה.

בתעשיית הפרסום כבר נשמעות ההערכות (הלא מבוססות בהכרח) לגבי זוכה צפוי, על סמך הזכייה של פובליסיס במכרז כללית. גורם אמר היום (יום ג') לאייס כי ההצעה שהביאה לפובליסיס את הזכייה בכללית הייתה תחרותית מאוד. לדבריו יש להניח כי במכרז לאומית שמתפתח כפי שהוא מתפתח, כאשר מרכז הכובד של ההחלטה מופנה לרכיב הכסף ולא הקריאייטיב, סיכויו של באומן גבוהים, אם יגיש הצעה שמזכירה את זו של המשרד האחר בקבוצת פובליסיס ישראל - פובליסיס - בכללית.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    במקום להשקיע את הכסף בחולים שורפים על פרסום (ל"ת)
    תום 21/06/2014 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אלכס 17/06/2014 16:47
    הגב לתגובה זו
    מוזר מאוד מדוע בלאומית נותנים הזדמנות לגליקמן אחרי שאלו התמודדו על מכרז של קופ"ח מתחרה רק בגלל שמדובר בתקציב גדול יותר.
  • א 17/06/2014 21:56
    הגב לתגובה זו
    שום דבר טוב לא יצא לא מהקופ"ח הזו ולא מהמשרד הזה... ת'כלס.
  • 4.
    טיטוס 17/06/2014 16:05
    הגב לתגובה זו
    לקבל הלקוח בהפסד - כדי למכור לו בהמשך בהפסד יותר גדול...חוץ מהקומבינות
  • 3.
    שלא יחנקו..שייהנו (ל"ת)
    טיטוס 17/06/2014 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דייגו 17/06/2014 15:27
    הגב לתגובה זו
    עוד פעם המשרדים יורדים לזנות בשביל רווח של שקל וחצי.שקופת חולים יפתחו משרד inhouse
  • 1.
    בקיצור אחרי כל בילבולי הביצים - יעבדו בחינם (ל"ת)
    לזכות ע'אלק 17/06/2014 14:51
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.