פרסום ראשון

מכרז הפרסום של לאומית: באומן, גליקמן ראובני ומקאן עוברים לשלב הצעת המחיר

מתוך 5 משרדים שהתמודדו בשלב הגמר, הוחלט בקופ"ח לאומית כי 4 מהם, ללא y&r עוברים לשלב הבא בו יציעו הצעות מחיר משופרות במסגרת המכרז
משה בנימין | (7)
נושאים בכתבה לאומית

מכרז הפרסום של קופת חולים לאומית ממשיך לשלב הבא עם 4 משרדים מתוך 5: באומן בר ריבנאי, גליקמן נטלר סמסונוב, ראובני פרידן ומקאן אריקסון. המשרד שלא ממשיך לשלב הבא הוא y&r ישראל.

לאייס נודע, כי ההחלטה של לאומית לא עברה בשקט בקרב המשרדים המתמודדים על התקציב. ההחלטה להמשיך קדימה עם 4 משרדים מתוך 5 בלבד לא הייתה צפויה וכעת נראה, עבור חלקם, כי מדובר במכרז נוסף שמנסה להוריד את רף המחיר נמוך ככל האפשר עד כדי הפסד למשרד הזוכה.

מלאומי נמסר כי "באומן, ראובני, מקאן וגליקמן עברו את שלב האיכות והוזמנו להגיש הצעות מחיר משופרות במסגרת הליך תחרותי נוסף". ייתכן, כי השלב הנוכחי לא יהיה האחרון וכפי שהיה במכרז של כללית, הקופה המתחרה, יהיו משרדים שהצעתם הכספית תהיה צמודה ואלו יוזמנו לסיבוב נוסף בו יידרשו לנקוב במחיר נמוך יותר.

כזכור, בחודש החולף נבחר משרד הפרסום פובליסיס מקבוצת באומן בר ריבנאי ובניהולו של ארי מלמוד לזוכה (המפתיע יש לציין) במכרז עתיר המיליונים של קופ"ח כללית. בשלגב הסופי של המכרז גבר פובליסיס על משרדי הפרסום ראובני פרידן וגליקמן נטלר סמסונוב. שני האחרונים ניהלו במקביל את ההליך המכרזי מול קופ"ח לאומית, כאשר גליקמן נטלר סמסונוב משמש בשנים האחרונות כמשרד הפרסום של הקופה.

בתעשיית הפרסום כבר נשמעות ההערכות (הלא מבוססות בהכרח) לגבי זוכה צפוי, על סמך הזכייה של פובליסיס במכרז כללית. גורם אמר היום (יום ג') לאייס כי ההצעה שהביאה לפובליסיס את הזכייה בכללית הייתה תחרותית מאוד. לדבריו יש להניח כי במכרז לאומית שמתפתח כפי שהוא מתפתח, כאשר מרכז הכובד של ההחלטה מופנה לרכיב הכסף ולא הקריאייטיב, סיכויו של באומן גבוהים, אם יגיש הצעה שמזכירה את זו של המשרד האחר בקבוצת פובליסיס ישראל - פובליסיס - בכללית.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    במקום להשקיע את הכסף בחולים שורפים על פרסום (ל"ת)
    תום 21/06/2014 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אלכס 17/06/2014 16:47
    הגב לתגובה זו
    מוזר מאוד מדוע בלאומית נותנים הזדמנות לגליקמן אחרי שאלו התמודדו על מכרז של קופ"ח מתחרה רק בגלל שמדובר בתקציב גדול יותר.
  • א 17/06/2014 21:56
    הגב לתגובה זו
    שום דבר טוב לא יצא לא מהקופ"ח הזו ולא מהמשרד הזה... ת'כלס.
  • 4.
    טיטוס 17/06/2014 16:05
    הגב לתגובה זו
    לקבל הלקוח בהפסד - כדי למכור לו בהמשך בהפסד יותר גדול...חוץ מהקומבינות
  • 3.
    שלא יחנקו..שייהנו (ל"ת)
    טיטוס 17/06/2014 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דייגו 17/06/2014 15:27
    הגב לתגובה זו
    עוד פעם המשרדים יורדים לזנות בשביל רווח של שקל וחצי.שקופת חולים יפתחו משרד inhouse
  • 1.
    בקיצור אחרי כל בילבולי הביצים - יעבדו בחינם (ל"ת)
    לזכות ע'אלק 17/06/2014 14:51
    הגב לתגובה זו
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.