לאומית
צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
פרסום ראשון

מכרז הפרסום של לאומית: באומן, גליקמן ראובני ומקאן עוברים לשלב הצעת המחיר

מתוך 5 משרדים שהתמודדו בשלב הגמר, הוחלט בקופ"ח לאומית כי 4 מהם, ללא y&r עוברים לשלב הבא בו יציעו הצעות מחיר משופרות במסגרת המכרז
משה בנימין | (7)
נושאים בכתבה לאומית

מכרז הפרסום של קופת חולים לאומית ממשיך לשלב הבא עם 4 משרדים מתוך 5: באומן בר ריבנאי, גליקמן נטלר סמסונוב, ראובני פרידן ומקאן אריקסון. המשרד שלא ממשיך לשלב הבא הוא y&r ישראל.

לאייס נודע, כי ההחלטה של לאומית לא עברה בשקט בקרב המשרדים המתמודדים על התקציב. ההחלטה להמשיך קדימה עם 4 משרדים מתוך 5 בלבד לא הייתה צפויה וכעת נראה, עבור חלקם, כי מדובר במכרז נוסף שמנסה להוריד את רף המחיר נמוך ככל האפשר עד כדי הפסד למשרד הזוכה.

מלאומי נמסר כי "באומן, ראובני, מקאן וגליקמן עברו את שלב האיכות והוזמנו להגיש הצעות מחיר משופרות במסגרת הליך תחרותי נוסף". ייתכן, כי השלב הנוכחי לא יהיה האחרון וכפי שהיה במכרז של כללית, הקופה המתחרה, יהיו משרדים שהצעתם הכספית תהיה צמודה ואלו יוזמנו לסיבוב נוסף בו יידרשו לנקוב במחיר נמוך יותר.

כזכור, בחודש החולף נבחר משרד הפרסום פובליסיס מקבוצת באומן בר ריבנאי ובניהולו של ארי מלמוד לזוכה (המפתיע יש לציין) במכרז עתיר המיליונים של קופ"ח כללית. בשלגב הסופי של המכרז גבר פובליסיס על משרדי הפרסום ראובני פרידן וגליקמן נטלר סמסונוב. שני האחרונים ניהלו במקביל את ההליך המכרזי מול קופ"ח לאומית, כאשר גליקמן נטלר סמסונוב משמש בשנים האחרונות כמשרד הפרסום של הקופה.

בתעשיית הפרסום כבר נשמעות ההערכות (הלא מבוססות בהכרח) לגבי זוכה צפוי, על סמך הזכייה של פובליסיס במכרז כללית. גורם אמר היום (יום ג') לאייס כי ההצעה שהביאה לפובליסיס את הזכייה בכללית הייתה תחרותית מאוד. לדבריו יש להניח כי במכרז לאומית שמתפתח כפי שהוא מתפתח, כאשר מרכז הכובד של ההחלטה מופנה לרכיב הכסף ולא הקריאייטיב, סיכויו של באומן גבוהים, אם יגיש הצעה שמזכירה את זו של המשרד האחר בקבוצת פובליסיס ישראל - פובליסיס - בכללית.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    במקום להשקיע את הכסף בחולים שורפים על פרסום (ל"ת)
    תום 21/06/2014 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אלכס 17/06/2014 16:47
    הגב לתגובה זו
    מוזר מאוד מדוע בלאומית נותנים הזדמנות לגליקמן אחרי שאלו התמודדו על מכרז של קופ"ח מתחרה רק בגלל שמדובר בתקציב גדול יותר.
  • א 17/06/2014 21:56
    הגב לתגובה זו
    שום דבר טוב לא יצא לא מהקופ"ח הזו ולא מהמשרד הזה... ת'כלס.
  • 4.
    טיטוס 17/06/2014 16:05
    הגב לתגובה זו
    לקבל הלקוח בהפסד - כדי למכור לו בהמשך בהפסד יותר גדול...חוץ מהקומבינות
  • 3.
    שלא יחנקו..שייהנו (ל"ת)
    טיטוס 17/06/2014 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דייגו 17/06/2014 15:27
    הגב לתגובה זו
    עוד פעם המשרדים יורדים לזנות בשביל רווח של שקל וחצי.שקופת חולים יפתחו משרד inhouse
  • 1.
    בקיצור אחרי כל בילבולי הביצים - יעבדו בחינם (ל"ת)
    לזכות ע'אלק 17/06/2014 14:51
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.