העירה קטגוריה רדומה: יעל פודולוסקי מסוגת נבחרה לאשת השיווק של מאי
ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה ביעל פודולסקי מנהלת השיווק של חברת סוגת, לאשת השיווק של חודש מאי 2014, בזכות החדירה המוצלחת לקטגוריית הפתיתים.
קטגוריית הפתיתים בישראל הייתה רדומה, ונמצאה בשליטה בלעדית של מותג בודד. כניסתה של חברת סוגת, העוסקת בעיקר בשיווק אורז וקטניות, לקטגוריית הפתיתים, והמהלך השיווקי בהחדרת המוצר שינו את הקטגוריה ממונופולית, לחדשנית ומעניינת, עם מוצרים חדשים ומרעננים כדוגמת צבעים, חיות, מספרים, אותיות.
בקמפיין "הפתיתים של היום הם לא הפתיתים של פעם", הצליחה סוגת בתוך מספר חודשים ליצור שינוי מהותי בקטגוריית הפתיתים ולזכות בנתח שוק של כ-16%, והפכה למותג השני בקטגוריה. כתוצאה מכך חל גידול בהיקף המכירות של הקטגוריה ברמה של עשרות אחוזים.
המהלך השיווקי הצליח לפנות לקהל שלא קיבל מענה: הילדים. סוגת זיהתה את פלח השוק והוציאה במיוחד עבורו סדרת פתיתים kids. המהלך השיווקי שם דגש על הילדים בפעילויות השיווקיות: פרסום שמדבר בשפה הפונה לילדים ולצעירים בגובה העיניים, תוך שימוש סמלי במוצר עצמו. פרסום נרחב של הסידרה במדורי הצרכנות בעיתונות הארצית והמקומית, באתרי האינטרנט ובאתרי בלוגרים מובילים. פרסום מתכונים עבור ילדים במדורי האוכל וההורות בעיתונות.
על פי נימוקי ועדת השיווק: "איגוד השיווק הישראלי מודע למורכבות השיווקית הנדרשת בכניסה לקטגוריה בה יש מוביל מובהק יחיד, ובקושי לסגל הרגלי קניה חדשים לצרכנים. מדובר בפעילות מורכבת ועמוקה, שהצליחה לזהות הזדמנות".
פודולסקי היא בעלת תואר ראשון בעיצוב ואדריכלות פנים. היא החלה את דרכה בתחום השיווק במשרדי פרסום, והצטרפה לסוגת לפני כ-6 שנים בהן שימשה במגוון תפקידי ניהול ושיווק, והובילה את מהלכי החברה בתחום הדיגיטלי.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
