הקשר הולך ומתהדק: GPS שכר קומה בבניין גיתם והחל לרכוש מדיה דרך TMF
מינואר 2014, בניין גיתם BBDO ברחוב ראול וולנברג 8 בתל אביב, כולל יותר ממשרד פרסום אחד. הבניין שהיה בבעלות גיתם (נמכר לפסגות ב-76 מיליון שקלים והושכר מחדש ל-10 שנים) כולל 6 קומות ומאכלס מתחילת השנה גם את ארועטי ברמן GPS ואנדרומדיה בקומתו השנייה, ובנוסף חברה המתמחה בקידום אתרים באינטרנט.
כזכור, במהלך אוקטובר 2013 ולצד הניסיונות של דרורי שלומי לקנות את חלקו של גיתם BBDO במשרד, העומד על 30%, החלו להירקם מגעים בין ארועטי ברמן GPS לגיתם BBDO. המודל עליו סיכמו שני המשרדים דיבר על עסקה שתלויה בביצועי GPS, על פי יעדים מוסכמים ובהתאם לזאת יחליט גיתם BBDO על כניסתו כשותף למשרד.
עם זאת, לאייס נודע כי שלב ראשון ברומן בין הצדדים כבר יצא לדרכו - בגזרה החשובה מכל - המדיה. לאחר שנים בהן פעל תחת חסותה של קבוצת אדלר וקנה את המדיה באמצעות מדיה-קום החל GPS לרכוש מדיה באמצעות חברת TMF שנמצאת בבעלותם המשותפת של גיתם BBDO ויהושע TBWA.
נכון לעכשיו, המשרדים פועלים בהפרדה מוחלטת ו-GPS שכולל כיום כ-20 עובדים, משלם למשרד שכירות חודשית כשם שעושות 2 החברות הנוספות שחולקות עימו את הקומה השנייה. גורמים בענף אומרים לאייס כי ייתכן גם שכניסת גיתם ל-GPS לא תבוא לידי ביטוי בכסף שיעבור ידיים, דהיינו השותפים ב-GPS לא יממשו את מניותיהם במשרד בדרך של מכירה לגיתם. לדברי אותם גורמים, השותפים ב-GPS, דודי ברמן ויוסי ארועטי, שכרגע מנהלים את הפעילות השוטפת, מעוניינים יותר מכל לראות את גיתם מעורב בניהול המשרד, במטרה להקל עליהם את המעמסה. אחת הדרכים היא לצרף למשרד נציג בכיר מקבוצת גיתם BBDO שיהפוך לרוח החיה וידווח לבעלים.
על פי יפעת בקרת פרסום, סיים GPS את שנת 2013 בירידה קלה של 2% בהיקפי הפעילות, מ-42.5 מיליון שקלים בסיכום 2012 ל-41.6 מיליון שקלים בסיכום 2013. על לקוחות המשרד המובילים נמנים 'ארקיע', 'מטרומוטור',
'שלמה SIXT ו'סונול'. היקפי הפעילות של גיתם עומדים על כמעט פי 5 מ-GPS. את 2013 סיים המשרד עם מחזור של 191.3 מיליון שקלים לעומת 222.4 מיליון שקלים, ירידה של 14%.
ממשרד הפרסום גיתם BBDO לא התקבלה תגובה.
- 3.מירב 01/06/2014 15:26הגב לתגובה זוזה כבר חצי שנה ...
- 2.האמת 29/05/2014 11:21הגב לתגובה זוהיום מנהל השיווק והמנכ"ל כבר יודעים מה הם רוצים והם כבר לא מפחדים. קריאייטיב לחוד, הפקה במחיר עלות, קניית מדיה לבד, אינטרנט לחוד. נגמר עידן ה"שותפים" מתחיל עידן ה"ספקים". תפנימו, נגמרו החגיגות.
- 1.למה למשרד קטן בצמיחה לחבור למשרד גדולבצניחה? (ל"ת)בוא נוחיל'ה הולכים 28/05/2014 17:32הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
