בנין גיתם משרדים
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

הקשר הולך ומתהדק: GPS שכר קומה בבניין גיתם והחל לרכוש מדיה דרך TMF

הקומה השנייה בבניין מושכרת גם למשרד הפרסום 'אנדרומדיה'. מעבר GPS לטריטוריה של גיתם מלמד על העמקת הקשר העסקי שהחל באוקטובר 2013
משה בנימין | (3)

מינואר 2014, בניין גיתם BBDO ברחוב ראול וולנברג 8 בתל אביב, כולל יותר ממשרד פרסום אחד. הבניין שהיה בבעלות גיתם (נמכר לפסגות ב-76 מיליון שקלים והושכר מחדש ל-10 שנים) כולל 6 קומות ומאכלס מתחילת השנה גם את ארועטי ברמן GPS ואנדרומדיה בקומתו השנייה, ובנוסף חברה המתמחה בקידום אתרים באינטרנט.

כזכור, במהלך אוקטובר 2013 ולצד הניסיונות של דרורי שלומי לקנות את חלקו של גיתם BBDO במשרד, העומד על 30%, החלו להירקם מגעים בין ארועטי ברמן GPS לגיתם BBDO. המודל עליו סיכמו שני המשרדים דיבר על עסקה שתלויה בביצועי GPS, על פי יעדים מוסכמים ובהתאם לזאת יחליט גיתם BBDO על כניסתו כשותף למשרד.

עם זאת, לאייס נודע כי שלב ראשון ברומן בין הצדדים כבר יצא לדרכו - בגזרה החשובה מכל - המדיה. לאחר שנים בהן פעל תחת חסותה של קבוצת אדלר וקנה את המדיה באמצעות מדיה-קום החל GPS לרכוש מדיה באמצעות חברת TMF שנמצאת בבעלותם המשותפת של גיתם BBDO ויהושע TBWA.

נכון לעכשיו, המשרדים פועלים בהפרדה מוחלטת ו-GPS שכולל כיום כ-20 עובדים, משלם למשרד שכירות חודשית כשם שעושות 2 החברות הנוספות שחולקות עימו את הקומה השנייה. גורמים בענף אומרים לאייס כי ייתכן גם שכניסת גיתם ל-GPS לא תבוא לידי ביטוי בכסף שיעבור ידיים, דהיינו השותפים ב-GPS לא יממשו את מניותיהם במשרד בדרך של מכירה לגיתם. לדברי אותם גורמים, השותפים ב-GPS, דודי ברמן ויוסי ארועטי, שכרגע מנהלים את הפעילות השוטפת, מעוניינים יותר מכל לראות את גיתם מעורב בניהול המשרד, במטרה להקל עליהם את המעמסה. אחת הדרכים היא לצרף למשרד נציג בכיר מקבוצת גיתם BBDO שיהפוך לרוח החיה וידווח לבעלים.

על פי יפעת בקרת פרסום, סיים GPS את שנת 2013 בירידה קלה של 2% בהיקפי הפעילות, מ-42.5 מיליון שקלים בסיכום 2012 ל-41.6 מיליון שקלים בסיכום 2013. על לקוחות המשרד המובילים נמנים 'ארקיע', 'מטרומוטור',

'שלמה SIXT ו'סונול'. היקפי הפעילות של גיתם עומדים על כמעט פי 5 מ-GPS. את 2013 סיים המשרד עם מחזור של 191.3 מיליון שקלים לעומת 222.4 מיליון שקלים, ירידה של 14%.

ממשרד הפרסום גיתם BBDO לא התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מירב 01/06/2014 15:26
    הגב לתגובה זו
    זה כבר חצי שנה ...
  • 2.
    האמת 29/05/2014 11:21
    הגב לתגובה זו
    היום מנהל השיווק והמנכ"ל כבר יודעים מה הם רוצים והם כבר לא מפחדים. קריאייטיב לחוד, הפקה במחיר עלות, קניית מדיה לבד, אינטרנט לחוד. נגמר עידן ה"שותפים" מתחיל עידן ה"ספקים". תפנימו, נגמרו החגיגות.
  • 1.
    למה למשרד קטן בצמיחה לחבור למשרד גדולבצניחה? (ל"ת)
    בוא נוחיל'ה הולכים 28/05/2014 17:32
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.