פאנטה
צילום: צילום מסך מתוך סרטון הפרסומת

"אני ילד כאפות מרטיב במיטה": הצופים התלוננו - 'פאנטה' הסירה את הפרסומת

בפרסומת שהעלתה את זעם הצופים נראה ילד מקריא מפתק במה שמצטייר כמשפט משפיל. בחברה למשקאות קלים טוענים: הקמפיין ירד כבר לפני חודש
משה בנימין | (4)

האם הורדתה של פרסומת "ילד הכאפות" של פאנטה, נבעה מתלונות צופים, או כי החברה תכננה גם כך לסיים את שידורה? ברשות השנייה טוענים כי פניה שלה לחברה למשקאות קלים הובילה להסרת הפרסומת, ואילו בחברה עצמה מתעקשים כי הפרסומת הורדה כבר לפני כחודש.

הפרסומת שהופקה על ידי גליקמן נטלר סמסונוב, היא חלק מהשפה החדשה של המותג בישראל, שכוללת דמויות מצוירות ומכוונת לקהל היעד הצעיר. בפרסומת המדוברת נראה אחד הילדים ('פרנקו') מנסה להרשים ילדה דוברת עברית, כשהוא מקריא לה מפתק משפט שנכתב עבורו כהלצה: "אני ילד כאפות מרטיב במיטה" זאת לקול צחוקם של הילדים האחרים.

בתלונות שהופנו לרשות על ידי הצופים נאמר כי הכינוי "ילד כאפות מרטיב במיטה" הינו משפיל ופוגעני ועלול לגרום נזק לילדים הסובלים מהרטבה במיטה. "האם זו הסטיגמה שנכון להעביר לציבור ולילדים בפרט - שילדים שמרטיבים במיטה הם ילדי כאפות? האם נכון להפוך ילדים הסובלים מקושי זה ללעג בעיני חבריהם" כתב אחד הפונים. פונה אחר כתב: "אני חושב ששפה אלימה כזו לא ראויה בפרסומת שמשודרת בכל שעות היום. במיוחד הלעג להרטבה במיטה הוא בריוני".

פונה אחרת כתבה :"אין מקום בטלוויזיה לפרסומות מסוג זה שצוחקות על בעיות רפואיות אמיתיות שהרבה ילדים סובלים ממנה. אזכור אומלל ולא ראוי בכל קנה מידה. מה ילד שסובל מהרטבת לילה אמור לחשוב? שעדיף לו להתאבד?"

בעקבות התלונות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור במהלכו פנתה לתחום טלוויזיה ולאגף פרסומות. בעקבות פניה אל המפרסם, הודיעה בימים האחרונים החברה המרכזית למשקאות קלים שמשווקת את פאנטה בישראל כי היא ערה לתגובות שיעורר התשדיר בקרב הצופים וכי בעקבות זאת היא החליטה להוריד אותו. עוד היא החליטה כי היא תערוך שינויים בתשדיר במידה ויוחלט לשדרו שוב. במסגרת זו יוסרו הביטויים "ילד כאפות" ו"מרטיב במיטה".

נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב בירך על ההחלטה להסיר את התשדיר: "אמנם מדובר בתשדיר הומוריסטי אך אין פירוש הדבר שבמסגרת זו יושפלו ילדים רבים הסובלים מבעיה זו או אחרת. אני מברך על החלטת המפרסם לגלות רגישות לילדים ולהסיר את התשדיר הפוגעני." אמר רגב.

מהחברה המרכזית נמסר בתגובה: "הקמפיין הסתיים לפני חודש. אנו רוכשים כבוד רב לצרכנים ולצופים שלנו ובאף מסע פרסום אין לנו שום כוונה לפגוע בהם בשום צורה .

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איש 29/05/2014 18:54
    הגב לתגובה זו
    מבעיות של עצמות סדוקות ושבורות וכאבים חזקים בשרירים , תעלו על מגדל גבוהה ותראו כמה העולם גדול !
  • 3.
    גיא מ. 28/05/2014 11:06
    הגב לתגובה זו
    מים עם סוכר וצבע רק יהפכו אתכם לילדים שמנים ועצובים.
  • 2.
    איזו צביעות אלוהים אדירים (ל"ת)
    27/05/2014 14:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בני 27/05/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
    ומה עם צו איסור פרסום לפרסום???
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.

חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
רייטינג

חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית

המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות. 

בראש, כמו תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.


פריים טיים

חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.