"אני ילד כאפות מרטיב במיטה": הצופים התלוננו - 'פאנטה' הסירה את הפרסומת
האם הורדתה של פרסומת "ילד הכאפות" של פאנטה, נבעה מתלונות צופים, או כי החברה תכננה גם כך לסיים את שידורה? ברשות השנייה טוענים כי פניה שלה לחברה למשקאות קלים הובילה להסרת הפרסומת, ואילו בחברה עצמה מתעקשים כי הפרסומת הורדה כבר לפני כחודש.
הפרסומת שהופקה על ידי גליקמן נטלר סמסונוב, היא חלק מהשפה החדשה של המותג בישראל, שכוללת דמויות מצוירות ומכוונת לקהל היעד הצעיר. בפרסומת המדוברת נראה אחד הילדים ('פרנקו') מנסה להרשים ילדה דוברת עברית, כשהוא מקריא לה מפתק משפט שנכתב עבורו כהלצה: "אני ילד כאפות מרטיב במיטה" זאת לקול צחוקם של הילדים האחרים.
בתלונות שהופנו לרשות על ידי הצופים נאמר כי הכינוי "ילד כאפות מרטיב במיטה" הינו משפיל ופוגעני ועלול לגרום נזק לילדים הסובלים מהרטבה במיטה. "האם זו הסטיגמה שנכון להעביר לציבור ולילדים בפרט - שילדים שמרטיבים במיטה הם ילדי כאפות? האם נכון להפוך ילדים הסובלים מקושי זה ללעג בעיני חבריהם" כתב אחד הפונים. פונה אחר כתב: "אני חושב ששפה אלימה כזו לא ראויה בפרסומת שמשודרת בכל שעות היום. במיוחד הלעג להרטבה במיטה הוא בריוני".
פונה אחרת כתבה :"אין מקום בטלוויזיה לפרסומות מסוג זה שצוחקות על בעיות רפואיות אמיתיות שהרבה ילדים סובלים ממנה. אזכור אומלל ולא ראוי בכל קנה מידה. מה ילד שסובל מהרטבת לילה אמור לחשוב? שעדיף לו להתאבד?"
- קוקה קולה ישראל מאבדת את מותגי האלכוהול של לואי ויטון
- הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי המכירות של קוקה קולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעקבות התלונות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור במהלכו פנתה לתחום טלוויזיה ולאגף פרסומות. בעקבות פניה אל המפרסם, הודיעה בימים האחרונים החברה המרכזית למשקאות קלים שמשווקת את פאנטה בישראל כי היא ערה לתגובות שיעורר התשדיר בקרב הצופים וכי בעקבות זאת היא החליטה להוריד אותו. עוד היא החליטה כי היא תערוך שינויים בתשדיר במידה ויוחלט לשדרו שוב. במסגרת זו יוסרו הביטויים "ילד כאפות" ו"מרטיב במיטה".
נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב בירך על ההחלטה להסיר את התשדיר: "אמנם מדובר בתשדיר הומוריסטי אך אין פירוש הדבר שבמסגרת זו יושפלו ילדים רבים הסובלים מבעיה זו או אחרת. אני מברך על החלטת המפרסם לגלות רגישות לילדים ולהסיר את התשדיר הפוגעני." אמר רגב.
מהחברה המרכזית נמסר בתגובה: "הקמפיין הסתיים לפני חודש. אנו רוכשים כבוד רב לצרכנים ולצופים שלנו ובאף מסע פרסום אין לנו שום כוונה לפגוע בהם בשום צורה .
- 4.איש 29/05/2014 18:54הגב לתגובה זומבעיות של עצמות סדוקות ושבורות וכאבים חזקים בשרירים , תעלו על מגדל גבוהה ותראו כמה העולם גדול !
- 3.גיא מ. 28/05/2014 11:06הגב לתגובה זומים עם סוכר וצבע רק יהפכו אתכם לילדים שמנים ועצובים.
- 2.איזו צביעות אלוהים אדירים (ל"ת)27/05/2014 14:33הגב לתגובה זו
- 1.בני 27/05/2014 13:56הגב לתגובה זוומה עם צו איסור פרסום לפרסום???
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
