תגובות של אנשים אמיתיים? עכשיו הפארודיה: דומינו'ס צוחקת על הטרנד
כמו כל טרנד שתוקף את ענף הפרסום הישראלי, השנה האחרונה התאפיינה ב-reality advertising. פרסומות עם אנשים אמיתיים שתגובותיהם מצולמות בזמן אמת, ומשולבות בסרטים. כמו בכל תעשייה שמקדשת את ערך הציניות והעקיצות ההדדיות, השלב הבא והמתבקש הוא הפארודיה על כך, ומי שהלך על זה הם 'מקאן דיגיטל' ו'דומינו'ס פיצה' שלקחו את זה למקום מופרע ומשעשע.
בשנים האחרונות היו לטרנד מספר נסיונות שעלו ליפה אך האחרונה שזכורה טוב מכולם היא הפרסומת של 'באומן בר ריבנאי' ל"חומוס של אבי". חומוסייה פיקטיבית שנפתחה בתל אביב ובה הוגשו לסועדים מנות חומוס עם אפשרות לשלם ככל העולה על רוחם וקיבתם. הסועדים צולמו כשהם מתפעלים מאיכולת החומוס המסתורי ומאוחר יותר צולמו שהם מגיבים בפליאה לגילוי שהחומוס הוא למעשה חומוס 'שטראוס'.
רק לפני כשבועיים עלתה לאוויר פרסומת חדשה, הפלא ופלא, גם היא למותג חומוס, הפעם של 'אל-על' וחומוס 'צבר' באמצעות 'מקאן אריקסון'. בפרסומת מוצגים מטיילים ישראלים לקראת חזרתם ארצה ממומבאי, הודו. המטיילים מצולמים כשהם נשאלים על הדברים אליהם הם מתגעגעים בישראל, ובמסגרת זו גם החומוס מוזכר. בשלב שאחרי הם זוכים לקבל את החומוס כמנה בטיסה הביתה, כשהתעריף הוא למעשה החיוכים והתרגשות הנוסעים (המצולמים לקמפיין) לנוכח המחווה.
ב'דומינו'ס פיצה', החליטו למנף את הטרנד לפארודיה משוגעת שמוציאה מהפרזנטור מאור כהן את המיטב. הרפרנס לפרסומת של 'באומן בר ריבנאי' ברור, ועכברי הפרסום לא יוכלו להתעלם מהבדיחה על חשבונם, ולא רק עליהם, אלא גם על הקולגות שלהם ב'מקאן אריקסון'. בפרסומת לפיצה מחיטה מלאה מוצגים אנשים שלא מאמינים לעובדה זו, אבל ממש ממש לא מאמינים, באופן מוגזם ומגוחך.
- באפט יכול לחייך - דומינוס פיצה מכה את התחזיות: המכירות בארה"ב מזנקות
- למרות דוח רבעוני מורכב, דומינו'ס מזנקת בכ-3% בטרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמיטב המסורת, הפרסומת, בת כ-3 דקות שעלתה לאחרונה ליוטיוב, מקוריינת על ידי כהן שמספר על "האנשים האמיתיים" שנהנים מהפיצה. לאחר מכן הוא משוחח איתם, במה שכולל סצנות של אנשים נדהמים שמנסים לקום מכסא גלגלים, אנשים ששוברים דברים, אנשים אילמים שמדברים ועוד. הסרטון מסתיים בסגיר: "ככה זה, אנשים אמיתיים, תגובות אמיתיות".
- 8.פרסומאי 13/05/2014 11:13הגב לתגובה זולכל הארטים באשר הם, שימו לב... אפשר לעשות כל מה שבא לכם!!!! מה שצריך להגיד ללקוח זאת מילת קסם "זה לאינטרנט" וזהו ואז כשזה יוצא כבר הוא אומר בעצמו... אתם יודעים אולי ניקח את זה לטלויזיה ?
- 7.יותר טוב. (ל"ת)רותם 12/05/2014 17:08הגב לתגובה זו
- 6.דנה 12/05/2014 16:38הגב לתגובה זוחבל - פשוט לא מצחיק
- 5.בנצור 12/05/2014 13:59הגב לתגובה זוסרט חביב, אבל נראה כמו דאחקה של פרסומאים, מזל שיש לקוח שמאשר את הסרטונים ההזויים האלה
- 4.אהבתי. (ל"ת)מיי שהוו 12/05/2014 13:13הגב לתגובה זו
- 3.אני 12/05/2014 12:40הגב לתגובה זומעולה
- 2.קורע!!! (ל"ת)באומניסט 12/05/2014 11:17הגב לתגובה זו
- 1.רעיון מדהים. (ל"ת)ארז מיטל 12/05/2014 10:55הגב לתגובה זו

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים
מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש.
מהדורות חדשות נוספות
המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים.
במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים.
בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים.
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.