דומינו'ס פיצה. מאור כהן
צילום: צילום מתוך הפרסומת
TV

תגובות של אנשים אמיתיים? עכשיו הפארודיה: דומינו'ס צוחקת על הטרנד

החומוס של אבי, חומוס צבר בטיסה? במקאן דיגיטל החליטו לקחת את טרנד הריאליטי בפרסום למקום מופרע שמוציא מהפרזנטור מאור כהן את המיטב
משה בנימין | (8)

כמו כל טרנד שתוקף את ענף הפרסום הישראלי, השנה האחרונה התאפיינה ב-reality advertising. פרסומות עם אנשים אמיתיים שתגובותיהם מצולמות בזמן אמת, ומשולבות בסרטים. כמו בכל תעשייה שמקדשת את ערך הציניות והעקיצות ההדדיות, השלב הבא והמתבקש הוא הפארודיה על כך, ומי שהלך על זה הם 'מקאן דיגיטל' ו'דומינו'ס פיצה' שלקחו את זה למקום מופרע ומשעשע.

בשנים האחרונות היו לטרנד מספר נסיונות שעלו ליפה אך האחרונה שזכורה טוב מכולם היא הפרסומת של 'באומן בר ריבנאי' ל"חומוס של אבי". חומוסייה פיקטיבית שנפתחה בתל אביב ובה הוגשו לסועדים מנות חומוס עם אפשרות לשלם ככל העולה על רוחם וקיבתם. הסועדים צולמו כשהם מתפעלים מאיכולת החומוס המסתורי ומאוחר יותר צולמו שהם מגיבים בפליאה לגילוי שהחומוס הוא למעשה חומוס 'שטראוס'.

רק לפני כשבועיים עלתה לאוויר פרסומת חדשה, הפלא ופלא, גם היא למותג חומוס, הפעם של 'אל-על' וחומוס 'צבר' באמצעות 'מקאן אריקסון'. בפרסומת מוצגים מטיילים ישראלים לקראת חזרתם ארצה ממומבאי, הודו. המטיילים מצולמים כשהם נשאלים על הדברים אליהם הם מתגעגעים בישראל, ובמסגרת זו גם החומוס מוזכר. בשלב שאחרי הם זוכים לקבל את החומוס כמנה בטיסה הביתה, כשהתעריף הוא למעשה החיוכים והתרגשות הנוסעים (המצולמים לקמפיין) לנוכח המחווה.

ב'דומינו'ס פיצה', החליטו למנף את הטרנד לפארודיה משוגעת שמוציאה מהפרזנטור מאור כהן את המיטב. הרפרנס לפרסומת של 'באומן בר ריבנאי' ברור, ועכברי הפרסום לא יוכלו להתעלם מהבדיחה על חשבונם, ולא רק עליהם, אלא גם על הקולגות שלהם ב'מקאן אריקסון'. בפרסומת לפיצה מחיטה מלאה מוצגים אנשים שלא מאמינים לעובדה זו, אבל ממש ממש לא מאמינים, באופן מוגזם ומגוחך.

כמיטב המסורת, הפרסומת, בת כ-3 דקות שעלתה לאחרונה ליוטיוב, מקוריינת על ידי כהן שמספר על "האנשים האמיתיים" שנהנים מהפיצה. לאחר מכן הוא משוחח איתם, במה שכולל סצנות של אנשים נדהמים שמנסים לקום מכסא גלגלים, אנשים ששוברים דברים, אנשים אילמים שמדברים ועוד. הסרטון מסתיים בסגיר: "ככה זה, אנשים אמיתיים, תגובות אמיתיות".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    פרסומאי 13/05/2014 11:13
    הגב לתגובה זו
    לכל הארטים באשר הם, שימו לב... אפשר לעשות כל מה שבא לכם!!!! מה שצריך להגיד ללקוח זאת מילת קסם "זה לאינטרנט" וזהו ואז כשזה יוצא כבר הוא אומר בעצמו... אתם יודעים אולי ניקח את זה לטלויזיה ?
  • 7.
    יותר טוב. (ל"ת)
    רותם 12/05/2014 17:08
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    דנה 12/05/2014 16:38
    הגב לתגובה זו
    חבל - פשוט לא מצחיק
  • 5.
    בנצור 12/05/2014 13:59
    הגב לתגובה זו
    סרט חביב, אבל נראה כמו דאחקה של פרסומאים, מזל שיש לקוח שמאשר את הסרטונים ההזויים האלה
  • 4.
    אהבתי. (ל"ת)
    מיי שהוו 12/05/2014 13:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אני 12/05/2014 12:40
    הגב לתגובה זו
    מעולה
  • 2.
    קורע!!! (ל"ת)
    באומניסט 12/05/2014 11:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רעיון מדהים. (ל"ת)
    ארז מיטל 12/05/2014 10:55
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.73%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״