קמפיין אחרון ומתקפלים: 'סטולי' בסדרת מודעות משעשעת לפני ההגבלות בחוק
רגע לפני שהחוק להגבלת פרסום האלכוהול, אותו הוביל חבר הכנסת דני דנון, נכנס לתוקף, מותג הוודקה 'סטולי' יצא בקמפיין מודעות משעשע ברחב תל אביב באמצעות משרד הפרסום Awesome.
בטרם יוגבל הפרסום למשקאות אלכוהוליים לכדי מידע אינפורמטיבי בלבד, יצא קמפיין המודעות שעושה שימוש קריאיטיבי באותה הגבלה עצמה. הרעיון הוא "לסגור פינות" גם לשנה הבאה לפני שזה יהיה בלתי אפשרי. המודעות כוללות כיתוב עם ברכות חגיגיות לשנה האזרחית החדשה הקרובה - 2015, לראש השנה הבא, חנוכה וה-Valentine's day ב-2015. במודעה נכתב: "בקרוב יוגבל הפרסום של אלכוהול, אז רצינו לברך אתכם כבר עכשיו".
הצעת החוק, שאושרה סופית בינואר 2012, קובעת איסור מוחלט על הצגת פרסומות למשקה משכר בשלטי חוצות כהגדרתם בחוק העונשין, וכן איסור על פרסומות למשקאות משכרים בעיתונים ודברי דפוס המיועדים לקטינים. עוד נקבע, כי מספר מודעות הפרסומת לשם מסחרי של משקה משכר אחד שניתן יהיה לפרסם במהדורה אחת של עיתון או של דבר דפוס אחר לא יעלה על 3, אלא אם כן מדובר בפרסומת לסל מוצרים שגודל הפרסומת למשקה המשכר שבה אינו עולה על 5% משטח המודעה כולה.
בנוסף, נקבעה רשימה סגורה של פרטים שניתן לכלול בפרסומות למשקאות משכרים, שעיקרם פירוט אינפורמטיבי המתייחס למוצר, דוגמת שם המוצר והיצרן וסימנם המסחרי, אחוז האלכוהול במוצר, מקום מכירתו, מחירו ועוד. ההצעה כוללת התייחסות מיוחדת לעניין פרסום בכתבי עת מקצועיים שעניינם משקאות משכרים.
- 9.אורי 01/05/2014 11:53הגב לתגובה זוזה מספיק ?
- 8.שולה 30/04/2014 22:52הגב לתגובה זומה בעצם הם באים לומר לנו? מורידים אותנו מהשילוט אז אנחנו ממהרים לברך? מה הצרכן מבין מזה? שסטולי זו וודקה לאנשים ממורמרים? ובכלל , רוב האנשים יגידו שעדיף לא לפרסם וודקה בשילוט חוצות כי זה מעודד צריכת אלכוהול ברחובות. נשמע כמו יוזמה הזויה ויקרה של מנהל שיווק נימהר
- 7.מעניין תתחת (ל"ת)טוזיק 30/04/2014 19:25הגב לתגובה זו
- 6.טלי 30/04/2014 13:25הגב לתגובה זועוד מותג שלא מבדיל בין הסרטים והבעיות מאחורי הקלעים ברמה הפנימית לבין קמפיין רלבנטי לכולם . טוב שלא פרסמתם משהו על ימי החופשה או על המזגן שמטפטף במשרד .
- 5.גדול!! (ל"ת)30/04/2014 13:01הגב לתגובה זו
- 4.ש 30/04/2014 10:32הגב לתגובה זוכאילו אי הפרסום בשילוט זה מה שיפתור את הבעיות...חבל מאוד... לאט לאט אנחנו הופכים לעולם שלישי בפרסום
- 3.איתי 29/04/2014 21:24הגב לתגובה זוחזקקק
- 2.גדול. (ל"ת)איתמר 29/04/2014 19:53הגב לתגובה זו
- 1.אתם מהממים!!! (ל"ת)מיכאל 29/04/2014 14:37הגב לתגובה זו

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.