אופנת fox. קמפיין חדש לפני פסח
צילום: צילום מסך
בדיקה

ההוצאה לפרסום בפסח: 14% ירידה לעומת 2013, מי המפרסם שזינק פי 14?

בדיקת יפעת בקרת פרסום עבור אייס מעלה כי בשבועות לפני החג השנה, עמדה ההוצאה לפרסום על כ-56 מיליון שקלים לעומת 65 מיליון ב-2013
משה בנימין |

פחות משבוע לאחר חג הפסח, בדיקת יפעת בקרת פרסום עבור אייס מגלה כי ההוצאה לפרסום בשבועות שקדמו לחג הייתה נמוכה מזו של השנה הקודמת, בתקופה המקבילה אשתקד. בסיכום הכללי עומדת ההוצאה לפרסום ב-2014 על כ-56 מיליון שקלים לעומת 65 מיליון שקלים ב-2013. ירידה משמעותית בהשוואה לשינוי המזערי שנמדד בין 2013 ל-2012 אז עמדה ההוצאה לפרסום על כ-66 מיליון שקלים.

תקופות הבדיקה להשוואה הן ה-25 במארס עד ל-14 באפריל ב-2014, ערב חג הפסח וה-5 במארס עד ל-25 במארס 2013, ערב החג בשנה שעברה.

מבין מאות תתי קטגוריות שנבדקו, הקטגוריות שנקשרות באופן מסורתי לקניות שלפני חג הפסח הן: רשתות שיווק, ביגוד, חשמל, בשמים, הצגות/מופעים, צרכנות, כרטיסי אשראי, משקאות קלים (תוסס), מוצרי חלב, ממרחים, שיחות בינלאומיות, גבינות, יינות ומלונות/בתי הארחה. מבין אלו, הבולטים היו קטגוריית כרטיסי האשראי עם ירידה של 44%, ביגוד עם עליה של 67% והמובילה היא קטגוריית השיחות הבינלאומיות עם עלייה של 158%.

טבלת ההוצאה לפרסום בתתי ענף נבחרים

בגזרת המפרסמים, סופר פארם ניצבת בראש טבלת ההוצאה לפרסום לקראת החג עם 1.68 מיליון שקלים, המהווה ירידה של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אחריה בטבלה החברה המרכזית למשקאות קלים שרושמת שנה שנייה ברציפות של עלייה בהוצאה לפרסום לקראת החג. ב-2013 היא רשמה זינוק של 39% וכעת היא מציינת עלייה של 21% לכדי 1.52 מיליון שקלים. במקום השלישי בטבלה, קבוצת 365 שב-2013 ציינה ירידה של 30% בהוצאה לפרסום לקראת החג רשמה עלייה של 5% לעומת 2013 לכדי 1.34 מיליון שקלים.

לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "האווירה הכלכלית הנוכחית מכתיבה קו פרסומי מוטה מחיר, ורשתות המזון קורצות לצרכן בכל דרך אפשרית. החל משמם המכיל הבטחה למחיר נח (שופרסל דיל / YOU רשת צרכנות זולה) וכלה בבחירת טאלנטים "עממיים" ובשימוש של מילות קוד כמו "הבסטה של YOU" ,הכח בידיים שלכם, מחירים מיוחדים ועוד".

שני מפרסמים רשמו עליות חריגות במיוחד: אופנת פוקס וחוגלה קימברלי. בפוקס נרשמה עלייה של 1277% עם הוצאה לפרסום של כ-800 אלף שקלים לעומת 58 אלף בלבד ב-2013. בחוגלה קימברלי מציינים גידול חד וחריג של 1853% עם הוצאה לפרסום של כ-662 אלף שקלים לעומת 34 אלף שקלים בלבד בתקופה המקבילה ב-2013.

מי שהיטו את הכף מטה היו קבוצת שטראוס, שופרסל וקו-אופ הריבוע הכחול עם ירידה בהתאמה של 13%, 20% ו-36%. את רשימת 20 המפרסמים המובילים בתקופת שנבדקה חותמת חברת תנובה עם ירידה של 14% בהוצאה לפרסום שעמדה על 528 אלף שקלים.

20 המפרסמים המובילים לקראת פסח

עוד מוסיף יעקבי: "קטגורית הגבינות ומוצרי החלב הפחיתה את ההוצאה לפרסום שלה בכ-37% בפסח זה, בעיקר בגלל ההפחתה בהשקעה בפרסום של תנובה, שבפסח 2013 הרבתה לפרסם את גבינת הקוטג' ופיראוס ואילו השנה הסתפקה בגבינת העמק. גם קטגוריית היינות מורידה הילוך בפרסום, ומפחיתה כחמישית מהיקף הפרסום בפסח 2013. את הירידה בקטגוריה, ניתן ליחס ליקבי ברקן ויקבי טפרברג שמיעטו לפרסם השנה. לעומת זאת יש לציין את כרמל מזרחי שהכפילה פי 4 את ההוצאה לפרסום שלה עם סדרת ה-private collection וחידון הפסח".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"כניסתה של הוט מובייל לתחום השיחות הבינלאומיות" אומר יעקבי, "תחת הקידומת 017, יותר ממכפילה את היקף הפרסום של הקטגוריה בפסח 2014 עם מבצעי הצטרפות של 10 שקלים לחודש ושיחות ללא הגבלה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.

הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.